Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra A - Wielki problem z odpaleniem i gasnieciem

15 Mar 2009 09:46 2170 14
  • Poziom 10  
    Witam... Mam wielki problem z moja Vectra A .. Otoz wczoraj kupilem sobie nowy akumulator (chociaz nie wiem czy ma to cos z moim problemem wspolnego). Samochod Odpalil mi za pierwszym razem wiec wyjechalem z garazu.. gdy ponownie chcialem go odpalic to tak jakby nie palil na wszystkie swiece.. Ale gdy dodalem gazu silnik zaczal pracowac normalnie.. Wiec wyjechalem na przejazdzke.. I tu zaczynaja sie klopoty.. Bo gdy przejechalem jakies 8 km to samochod zaczal szarpac gdy dodawalem wiecej gazu... Jechalem na benzynie i myslalem ze to z nia jest problem wiec przelaczylem na gaz.. Ale to tez nic nie dalo... I nagle samochod zgasl... przez kilka minut probowalem go odpalic ale nic , nawet nie zalapywal... Zajrzalem pod maske.. A tam wszystkie przewody z woda od chlodnicy az parzyly... Ale woda do chlodnicy w pojemniku byla.... i silnik byl goracy jakbym przejechal kilkaset kilometrow... Z tym szarpaniem myslalem ze to przez swiece bylo ale zadzwonilem po kolege i przyjechal z nowymi swiecami i dalej nic .. Ale gdy poczekalem pol godzinki silnik odpalil.. Tylko ze przejechalem kilkaset metrow i znow zgasl.. i tym razem musieli mnie do domu zaciagnac... Jesli ktos wie co to moze byc to baaardzo ale bardzo prosze o pomoc... Dodam jeszcze ze gdy przekrece kluczyk i chce przelaczyc z benzyny na gaz to na chwilke sie wlaczy ale znow samo przelaczqa sie na benzyne..... Ale to chyba nie ma nic wspolnego z takim nagrzewaniem sie tego wszystkiego.. Chociaz nigdy mi sie tak nie dzialo ;(
  • Poziom 28  
    Dobrze by było gdybyśmy wiedzieli co za potwora masz tam pod maską :D
    Miałeś ubytki płynu chłodniczego??
    Robiłeś już dolewki ??
  • Poziom 10  
    Tak.. dawniej mialem ubytki plynu chlodniczego.. Nawet ktorys waz od chlodnicy byl wymieniany... To Vectra A z silnikiem 1.8 z 95r. bodajze wersja CD. Auto z instalacja gazowa jak juz wyzej wspomnialem.
  • Poziom 20  
    Możliwe że termostat nie otworzył ci wielkiego obiegu.
    Nastepnym razem ,zobacz czy masz gorące przewody przy chłodnicy.
  • Poziom 28  
    Może to być wina termostatu (nie otwiera się na maxa), może to być zapowietrzony układ, może włącznik wentylatora jest do wymiany.
    Właśnie czy went. na chłodnicy włącza się?
    Ale w tym przypadku termostat i zapowietrzenie na pierwszym miejscu.Pompę raczej masz ok.



    Jest jeszcze jedna możliwość ale to na deser... :cry:
  • Poziom 10  
    Tak przewody przy chlodnicy az parzą... ;(

    Dodano po 2 [godziny] 32 [minuty]:

    Ale to dlatego nie chce odpalic?? ;(
  • Poziom 28  
    W moim wypadku(1,6NZ) pompa popuszczała czasami.I pewnego razu pociekło więcej niż zwykle i płyn zagotował się.Silnik zaczął przerywać a następnie zgasł. Krople wody na pokrywie zaworów skwierczały. Odpalił dopiero po ok. półgodzinie. Tu, za braki płynu odpowiedzialna była pompa.
    Może masz gdzieś wyciek i ubywa z czasem płynu?
    A teraz w zbiorniczku wyr. nie widać bąbli powietrza/spalin?
    (zastanawia ta nierówna praca po odpaleniu)

    edit,żeby nie nabijać postów.
    Wentylator włącza się po osiągnięciu temperatury ok 95-98 st*
    Więc nie może włączać się równo z odpaleniem silnika.

    Możliwe,że masz wypaloną uszczelkę pod gł.
  • Poziom 10  
    A czy uklad chlodzenia moglby powodowac to ze samochod nie chce zapalic?? Bo dzis znow probowalem... iskra na kazdej swiecy jest... Kompresja niby tez jest w porzadku.. a ani na chwilke samochod nie zalapie... ;( zauwazylem ze podczas wlaczenia zaplonu oprocz pompy paliwa slychac tez takie krotkie Pstrykniecie w takiej czarnej skrzynce miedzy akumulatorem a Pojemnikiem z olejem do wspomagania.. Odkrecilem tez filtr powietrza i zauwazylem ze nie wiem skad ale w gazniku i rurze od filtra powietrza byla woda.. Ale przeciez to nie mozliwe zeby tam byla woda.... ;( ratunku, bo juz nie mam sil ;( A przeciez to sie stalo tak nagle.. Dawniej wszystko bylo w najlepszym porzadku.. autko stalo tylko nie przepalane przez tydzien, moze dwa bo akumulator mi troszke "wybuchl" i czekalem na nowy ;(

    Dodano po 18 [minuty]:

    a wiatrak ma chodzic przy kazdym wlaczeniu silnika chociaz tak powoli czy wlacza sie jak sie nagrzeje silnik??
  • Poziom 10  
    Witam.. Ostatnio probowalem wszystkiego zeby tylko odpalil i nic.. Wiec pobawilem sie w wywolywanie kodow usterek.. i wyszlo mi ze mam 29- Przekaznik pompy paliwa - zbyt niskie napiecie.. :( o co chodzi?
  • Poziom 10  
    Kolego po pierwsze prawdopodobnie masz uszkodzoną pomp e paliwa lub gdzieś się coś zwiera, i nie pracuje ona tak jak powinna. Jeśli uszczelka pod głowicą jest kaput to po prostu woda się dostaje do komory spalania i gasi iskrę.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Więc poszukaj dokładnie wycieków, zobacz czy do oleju się nie dostaje woda. Jeśli chodzi o wentylator o który pytałeś, to on w oplach włącza się w przedziale temperatur 95 do 98 stopni.
  • Poziom 10  
    Po kilku dnia prob, wymienilem przekaznik od pompy paliwa i zapalil za pierwszym razem.. Przejechalem sie i chodzil normalnie.. Ale postal w garazu dwa dni i nadal to samo ;( Nie chce odpalic.. Chyba sie poddaje ;/
  • Specjalista od sprzętów RTV
    A, gniazdo (przewody) od tego przekaźnika sprawdziłeś dokładnie?
  • Poziom 10  
    Kolego. Posprawdzaj wszystkie przewody od przekaźnika, i przy pompie, sprawdź czy wszystko łączy dobrze. Może być też tak że centralka sterująca gazem, jest uszkodzona. Ewidentnie masz problem z prądem.