Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra G -Szarpie podczas jazdy

15 Mar 2009 10:08 24988 27
  • Poziom 16  
    Witam Samochód to Opel Astra G 1,6 8v z 2001 roku.
    Problem jest taki że podczas jazdy auto szarpie. Wcześniej problem tej objawiał się tylko na niskich obrotach na 2biegu, samochód został podpięty pod komputer ale nie wykryło żadnego błędu. Mechanicy doszli do wniosku że może został uszkodzony elektrozawór recylkulacji spalin,element wymieniony i problem zniknął. Minęło 1,5 roku objawy te same z tym że zaczyna szarpać już na innych wyższych biegach i wyższych obrotach. Czy znowu uszkodził się ten element ? Czy może jest to spowodowane czymś innym ? Proszę o pomoc.
  • Poziom 10  
    KasCom napisał:
    Witam Samochód to Opel Astra G 1,6 8v z 2001 roku.
    Problem jest taki że podczas jazdy auto szarpie. Wcześniej problem tej objawiał się tylko na niskich obrotach na 2biegu, samochód został podpięty pod komputer ale nie wykryło żadnego błędu. Mechanicy doszli do wniosku że może został uszkodzony elektromagnes recylkulacji spalin,element wymieniony i problem zniknął. Minęło 1,5 roku objawy te same z tym że zaczyna szarpać już na innych wyższych biegach i wyższych obrotach. Czy znowu uszkodził się ten element ? Czy może jest to spowodowane czymś innym ? Proszę o pomoc.

    Według mnie to trzeba wyczyścić i skalibrować przepustnice.
  • Poziom 20  
    Wystarczy wymienic przewody i świece.
  • Poziom 16  
    Dobrze będę miał to na uwadze ... A teraz mam pytanie czy EGR w wpływ na pracę silnika. Z tego co wyczytałem na innych forach to nie. No i co jeszcze mogło ulec uszkodzeniu ?
  • Poziom 42  
    KasCom napisał:
    No i co jeszcze mogło ulec uszkodzeniu ?

    Komputer, sprzęgło, docisk, pompka paliwa, regulator ciśnienia paliwa, cewka, przewody, zaśniedziałe złącza, itp itd
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Ostatnio też zapaliła się kontrolka samochodu z kluczykiem poźniej był problem z odpaleniem auta. Co oznacza ta kontrolka ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    Fajna jest kontrolka w amerykańskich samochodach "CHECK ENGINE SOON."
    W dowolnym tłumaczeniu to znaczy "Sprawdź Silnik Synku" i wszystko jasne :)
  • Poziom 24  
    Uszkodzenie zaworu EGR wpływa na pracę silnika, gaśnie, dławi się, traci moc.
  • Poziom 9  
    autoas napisał:
    Fajna jest kontrolka w amerykańskich samochodach "CHECK ENGINE SOON."
    W dowolnym tłumaczeniu to znaczy "Sprawdź Silnik Synku" i wszystko jasne :)


    A dokładnie to znaczy "Sprawdź silnik wkrótce", co nie zmienia faktu że bez wizyty u mechaniora się nie obędzie... :)
  • Poziom 10  
    Chyba że kupisz sobie interfejs i będziesz sam go diagnozował to koszt 100 zł i nie będziesz musiał za każdym razem biegać podłanczać płacić pseudo mechanikom którzy potrafią tylko wymieniać uszkodzone elementy na nowe. pozdro
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Zawór EGR wyczyść i po sprawie.
  • Poziom 16  
    Ostatnio zauważyłem że czujnik temp dziwnie się zachowuje tzn silnik powoli się nagrzewa ale nie dochodzi do 90*C, następni po krótkiej przerwie spada w dół ... z czym to może być związane ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    elektrit napisał:
    Nie opowiadaj bzdur, za 100 nie będzie miał.

    Szanowny kolego. Kupiłem sobie na aukcji OBD2 scaner i Astrę G robi dobrze. Dałem razem z przesyłką 91,50. Do Opla nie było to mi potrzebne bo mam dostęp do Techa. Za to działa w Fiatach, Fordach i grupie VW. Niby zabawka ale porównywałem wyniki z Vagiem i Techem i są identyczne. Mi głównie pasuje to, że mam go zawsze z sobą i używam do wstępnej diagnozy w terenie. Myślę, że do prostych czynności w zupełności wystarczy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    elektrit napisał:
    Problem jest ten, że proste czynności tam nie wystarczają. Uwierz że sporo nie widzisz.
    I nie mów że w astrze porównywałeś coś tam z Vagiem.....

    Szanowny kolego. Napisałem, że porównywałem z Vagiem bo robi grupę VW. Dokładnie sprawdzałem Skodę i porównywałem z orginalnym VAG 1551. Na tym sprzęcie można jedynie odczytać błędy silnika i nic więcej. Wystarczy mi to jak jestem w terenie by przynajmniej wiedzieć na co się nastawić. Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    Witam serdecznie. Tak dokładnie. Niby ma CAN ale tego nie sprawdziłem. Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Ja sadze ze to przyczyna silniczka Korkowego bo miałem taki przypadek przy Escorcie po wymianie wszystko chodziło idealnie :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    On napisał silniczka KORKOWEGO,może on w escorcie takie coś ma.
  • Poziom 28  
    Szanowny kolego. To kosztowało śmieszne pieniądze i dużo się po tym nie spodziewałem. Mam na głowie sporo marek a sprzęt serwisowy tylko do części z nich . Jakoś muszę sobie radzić. Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    PAWEŁ19800 napisał:
    ASTRA G 1,4 16V 1999 SZARPIE PALI SIĘ CHECK EGR CEWKA

    OPISANY PROBLEM NAPRAWA I KOŃCOWY REZULTAT

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6357834#6357834


    Wszystko pięknie ładnie ... sądzę jednak że to winna czujnika temp. silnika ... zauważyłem że jak temp spada to auto zaczyna właśnie szarpać do tego kontrolka oleju i chłodzenia silnika ... sądzę że to może być przyczyna ... dzisiaj jadę do mechanika i zobaczymy ile będę musiał wyciągnąć z portfela :(