Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

renault speed adapter schemat wykonania elementy i wsad

laskowski12 15 Mar 2009 12:55 6254 11
  • #1 15 Mar 2009 12:55
    laskowski12
    Poziom 1  

    witam mam cos dla poszukujacych reno speed adapter , zalanczam schemat wsad

    0 11
    Załączniki:
  • #2 14 Lip 2009 10:10
    WinWoj
    Poziom 11  

    Czesc!

    Działa komuś ten adapter? Mam Renault Twingo z 95, na sterowniku Magnetti Marelli IAW 6R, i na sucho Euroscan na PICu z Visą 1.83 swiruje mi, tzn. Bledow wywala pelno, za chwile wszystkie usuniete, znow aktywne i tak przez chwile, az zerwie komunikacje.. W parametrach tez chaos - 15000 obrotow, temp cieczy 149stC.. Wybralem sterownik z Clio, mial bowiem identyczny numer co ten na ECU, ale kiszka. Ze wszystkimi Twingami na liście sterowników w Visie bylo to samo.. Wydaje sie, ze przejsciowka jest potrzebna, ale mial ktos podobny problem??

    Pozdrawiam!

    0
  • #3 25 Sie 2009 07:40
    kogej
    Poziom 10  

    Temat stary i dość długo poruszany na forach. Pewna rosyjska grupa wykonała taki adapter jako alternatywa do sondy Clip Renault. Osobiście testowałem ten adapter na Renault Clio 1.4 RN z 1991 roku. Wszystko działało bez problemu.
    Posiadam całą dokumentacje, wsady do Atmela , płytkę oraz oczywiście schemat. postaram się odnaleźć całą dokumentację i z chęcią udostępnię ją.
    Taka mała uwaga- ponieważ pojawiło się kilka wersji EUROSCANA, nie jestem pewien czy adapter będzie działał na wersji opartej na PIC. Test odbywał się na na urządzeniu zbudowanym na Atmel-u(pierwsze Euroscany na rynku)

    0
  • #4 06 Mar 2010 10:53
    kogej
    Poziom 10  

    Bardzo długo to trwało ale znalazłem wszystko co jest potrzebne do zbudowania przystawki do Euroscana.
    W załączniku znajduje się schemat, wykaz elementów, sposób podłączenia do gniazda diagnostycznego Renault oraz wzór płytki drukowanej do przeniesienia na laminat metodą termo transferu (jak kto woli ).
    Nadmienię jednak, że płytkę wykonałem sam i od razu przystąpiłem do składania urządzenia dlatego nie ma na niej wyszczególnionych konkretnych podzespołów co może być trochę skomplikowane przy lutowaniu. Proszę jednak korzystać ze schematu.
    Pozdrawiam.

    0
    Załączniki:
  • #5 14 Mar 2010 07:53
    kogej
    Poziom 10  

    Ktoś jeszcze mnie prosił o schemat Euroscana , który pracował z tą przestawką do Renault.
    W załączniku znajdziecie schemat oparty na AT , projekt płytki, wsady , opisy , program VISA z dodatkowym plikiem językowym. Wszystko przetestowane i sprawdzone. Wiem bo na tym pracowałem.

    0
    Załączniki:
  • #6 28 Kwi 2010 22:24
    janmil987
    Poziom 14  

    Witam .Posiadam euroscana Viakena .Co mam zrobić żeby z renówką 1,9 dci 2001 sie połączyć?

    0
  • #7 03 Sie 2010 03:53
    slawarek
    Poziom 16  

    Kogej w tym pliku speedadapter są dwa pliki do wgrania 740 i adapter.hex możesz napisac który do czego służy? ew. który wgrac do attiny 2313 i które fuse bity przestawic ?

    0
  • #8 23 Sie 2010 13:12
    194876
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 13 Maj 2011 15:43
    kogej
    Poziom 10  

    Dawno mnie tu nie było... A wiec tak, na Attini nie uruchamiałem tego ale jeśli ktoś chce to mogę w ramach przesyłki odstąpić taką płytkę drukowaną ( wykonaną samodzielnie ) wraz z Atmelem 2313. Nie potrzeba trzech portów rs232. Adapter łączy się w linie diagnostyczna a jeden z portów z PC do adaptera. Postaram się znaleźć sposób podłączenia.
    Temat jest dość stary i przypomnienie sobie czegoś z przed ponad 10 lat jest dość skomplikowane.
    Co do plików to adapter.hex , 740 było wersją testową więc też ją załaczyłem.

    0
  • #11 12 Gru 2012 22:13
    tom1eczek
    Poziom 20  

    Witam. Płytka, wsady okej. Ale jednej rzeczy nie rozumiem: czy jeśli korzystam z renault speed adapter, podłączam go między interfejs uniscan/euroscan, a komputer na jednym z rs232(który: com1 czy com2?) Linie K i L euroscaner'a w czasie podłączenia adaptera sa w powietrzu, a korzystam z linii diagnostycznych adaptera?

    czy może w tym momencie euroscan jest odłączony? Dlaczego w takim razie mam dwa złącza RS232? Jednym podłączam PC drugim euroscan?

    0
  • #12 20 Lut 2014 20:46
    WinWoj
    Poziom 11  

    euroscany na mikrokontrolerze PIC miały połączenie z PC na dwóch RS232, a po drugiej stronie do wtyczki BD9 przychodziła przejściówka do auta. Stąd wrażenie, że były 3 rs-y.

    Nowsze euroscany miały połączenie z PC na jednym RS, a po drugiej stronie auto.

    0