Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat 91r 2000cm3 8zaw klopot z silnikiem

vuker 20 Kwi 2004 00:20 2430 16
  • #1 20 Kwi 2004 00:20
    vuker
    Poziom 15  

    Witam

    Silnik falowal odpialem reg.bieg.jałowego i przestalo. Pdciagnelem linke gazu i mam wolne. Przy Cieplym/goracym silniku odpalenie to wielki klopot, czasami wchodzi na dziwne wolne obroty i nie reaguje na 'gaz' i tak 'pyrka sobie az zgasnie. Tak trzeba odpalac i gasic az odpali 'normalnie. Dzis dziwnie zachowywaly sie diody na desce a mianowicie raz mignela od oleju a potem trzy razy od wody. Przyjechalem do domu w nocy wiec nawet nie sprawdzilem czy jest olej (rano byl w normie), plyn chlodzacy w normie.

    0 16
  • #2 20 Kwi 2004 10:13
    vuker
    Poziom 15  

    Prosze o pomoc co oznaczaja ledy na desce rozdzielczej- raz(pikniecie) olej i trzy razy woda i przerwa.

    0
  • #3 07 Maj 2004 13:50
    harlejowiec
    Poziom 25  

    może masz problem ze smarowaniem skoro ci miga kontrolka oleju i przez to silnik się bardziej nagrzewa a co za tym idzie może się zaświecić kontrolka układu chłodzenia. A silnik normalne pracuje czy ma jakieś problemy np przerywa

    0
  • #4 08 Maj 2004 06:33
    Rocky24
    Poziom 19  

    po pierwsze sprawdz koniecznie czy na korku od wlewu oleju niema bialej mazi ona czesto zapycha kanaly wylotowe w glowicy po drugie moze ci palic olej sprawdz dokladnie !!!

    0
  • #5 08 Maj 2004 10:46
    yrekk
    Poziom 11  

    ja powiem tak jak to jest stary typ gazika a nie wtrysk to moze byc tak ze niema wody . bo przecierz starsze typy gazników mialy sanie na bi-metalu i jak nie bedzie wiody to bi mretal sie nie otworzy i mogą byc jaja . i sparwdz moze czyjniki mas powalone musisz wiecej napisac o modlu silnika jaki tam jest

    0
  • #6 08 Maj 2004 10:48
    yrekk
    Poziom 11  

    odewi sie domnie na gg to cos wy,mysle wkonicu sam opanowałem swojego vw a wierz mi niebyło lekko :) bo to dziadek z 77 roku :)

    0
  • #7 09 Maj 2004 11:49
    vuker
    Poziom 15  

    troche grzebalem i znalazlem uwalony czujnik temp. nad wtryskami, wymienilem. dalej jest klopot z odpalaniem auta po tym jak zostawie rozgrzane auto na pare minut. Tak sobie mysle ze to lambda, tylko nie wiem jak ja sprawdzic.

    0
  • #8 09 Maj 2004 12:03
    toradek
    Poziom 17  

    Moze byc uszkodzony czujnik temperatury w kolektorze ssacym i za bardzo wzbogaca mieszanke przy odpalanie, czego wynikiem jest zalewanie sie silnika i problemy z odpalaniem.

    Dobrze by bylo, jakbys zrobil diagnostyke silnika. I takie pytanie, kiedy wymieniales olej ostatnio?

    0
  • #9 09 Maj 2004 12:31
    TOMEK1709
    Poziom 2  

    Cze!

    Sprawdź sondę lambda oraz katalizator(czy nie zapchał układu wydechowego) a potem zresetuj komputer (jeśli silnik jest na solo wtrysku, odepnij kleme na min 5s)

    0
  • #10 09 Maj 2004 13:04
    mkos1
    Poziom 29  

    Odłącz może wtyczkę od przepływomierza i zobacz efekty.
    Następnie zrób podobny experyment z wtyczką od czujnika temperatury.
    Wiedz, że w obu przypadkach ECU samochodu będzie pracował w trybie awarujnym (ze zwiększonym dawkowaniem paliwa) ale jak się nagrzeje to możesz stwierdzić, który Ci czujnik "psuje" pracę silnika.
    Uważam, że to jednak nie sonda, gdyż niezależnie od tego czy silnik zimny, ciepły czy gorący to przez nią nie miałbyś problemów. Co prawda jak odpalasz silnik zimny to wskazania londy chyba brane są pod uwagę dopiero po jakimś czasie aby jej dać czas do nagrzania się (chyba jakieś ok 30 sekund).
    Jaki masz typ silnika ?

    0
  • #11 10 Maj 2004 00:55
    toradek
    Poziom 17  

    Przy odpalaniu ECU nie bierze info z lambdy. Wydaje mi sie, ze z przeplywomierza tez nie. Spotkalem sie juz nie raz z uwalonym czunikiem temp, jak pisalem we wczesniejszym poscie. Na prawde, na goracym silniku nie powinna byc za bardzo wzbogacona mieszanka.

    Dlatego np. K(E)-jetronic uruchamial dodatkowy wtryskiwacz na 8 sekund tylko przy temperaturze < 35 *C

    0
  • #12 10 Maj 2004 02:57
    Rocky24
    Poziom 19  

    jeszcze raz dokladnie sprawdz lambde musi to byc jej problem ja mialem to w toyocie hilux ...

    0
  • #13 10 Maj 2004 15:49
    firdy
    Poziom 21  

    W tym samochodzie jest układ digifant i pierwszą żeczą jaką musisz zrobić to dobrze ustawić zapłon. Przy złym ustawieniu zapłonu silnik głupieje. Zapłon ustawia się w specyficzny sposób. Przy pracującym silniku odłancza się czujnik temperatury wody ( silnik nie może zgasnąć) trzy razy przyśpiesza sie do ok 3000 obr. Silnik w ten sposób przechodzi w tryb regulacji i zapłon nie zmienia przyśpieszenia . (widać na strobie) Ustawia sie 6 stopni przy 2300 obrotach ( nie na wolnych). Apropo odłanczania przepływomierza nic to nie da bo silnik zgaśnie, ten komputer nie przechodzi w tryb awaryjny.

    0
  • #14 10 Maj 2004 17:24
    mkos1
    Poziom 29  

    Ja mam w swoim Audi też taki sam układ wtryskowy (ABK) i jak miałem uszkodzony przepływomierz to jeździłem z odpiętym wtykiem.
    Wiem, że dawkowanie benzyny było duże bo było czuć jej zapach ale przy pracy na LPG nie miało to żadnego wpływu na pracę silnika.
    Kumpel miał kiedyś passata (ok.92 r.) i jak go kupił to zobaczył, że dużo pali i czasem miał też problemy z uruchomieniem zimnego silnika - ECU pracowało w trybie awaryjnym z powodu uszkodzonego czujnika temperatury.

    Pozdrawiam !

    0
  • #15 18 Maj 2004 22:35
    vuker
    Poziom 15  

    Silnik to 2E i na komputerze napisane markerem: "PASSAT 91 POLICYJNY". To fakt jak odepne przeplywomierz to silnik zgasnie. Przy cieplym silniku czasem zaskakuje na dziwne 'wolne' "traktor" tak ze dodawanie gazu nic nie daje, no chyba ze sie depnie do dechy i sie poczeka to silnik gasnie. Przy takiej pracy "traktor" mieszanka na 100% jest za bogata. Aha wymienilem czujnik temperatury przy wtrysku i nic nie pomoglo (resetowalem komp.).Stary czujnik byl uwalony na ament. Moze ktos mi podpowie ile jest czujnikow temperatury i gdzie je szukac.

    0
  • #16 18 Maj 2004 23:32
    sigi
    Spec od samochodów

    Sprawdź czy moduł ma mase i nadwozie. Sprawdź czy dochodzi prąd do modułu podczas uruchamiania.

    0
  • #17 19 Maj 2004 14:34
    firdy
    Poziom 21  

    Czujnik temperatury jest jeden w silniku na plastiku wraz z czujnikiem temperatury wody deski rozdzielczej. W samochodzie jest jeszcze czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu. Czujnik temperatury wody można sprawdzić odłanczając go przy pracującym cilniku. Silnik musi zgasnąć. Wsilniku jest jeszcze czujnik spalania stukowego przykręcony do silnika. Sprawdz go. Jeszcze jedno czy czasami gaśnie ci podczas jazdy. Miałem jeden przypadek iż uszkodzony był hal w aparacie zapłonowym objaw był taki iż casami chodził jak teraktor. Moge przysłać ci schemat podłączenia komputera z osprzętem.

    0