Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat 91r 2000cm3 8zaw klopot z silnikiem

20 Apr 2004 00:20 2733 16
  • Level 15  
    Witam

    Silnik falowal odpialem reg.bieg.jałowego i przestalo. Pdciagnelem linke gazu i mam wolne. Przy Cieplym/goracym silniku odpalenie to wielki klopot, czasami wchodzi na dziwne wolne obroty i nie reaguje na 'gaz' i tak 'pyrka sobie az zgasnie. Tak trzeba odpalac i gasic az odpali 'normalnie. Dzis dziwnie zachowywaly sie diody na desce a mianowicie raz mignela od oleju a potem trzy razy od wody. Przyjechalem do domu w nocy wiec nawet nie sprawdzilem czy jest olej (rano byl w normie), plyn chlodzacy w normie.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 15  
    Prosze o pomoc co oznaczaja ledy na desce rozdzielczej- raz(pikniecie) olej i trzy razy woda i przerwa.
  • Level 25  
    może masz problem ze smarowaniem skoro ci miga kontrolka oleju i przez to silnik się bardziej nagrzewa a co za tym idzie może się zaświecić kontrolka układu chłodzenia. A silnik normalne pracuje czy ma jakieś problemy np przerywa
  • Level 11  
    ja powiem tak jak to jest stary typ gazika a nie wtrysk to moze byc tak ze niema wody . bo przecierz starsze typy gazników mialy sanie na bi-metalu i jak nie bedzie wiody to bi mretal sie nie otworzy i mogą byc jaja . i sparwdz moze czyjniki mas powalone musisz wiecej napisac o modlu silnika jaki tam jest
  • Level 11  
    odewi sie domnie na gg to cos wy,mysle wkonicu sam opanowałem swojego vw a wierz mi niebyło lekko :) bo to dziadek z 77 roku :)
  • Level 15  
    troche grzebalem i znalazlem uwalony czujnik temp. nad wtryskami, wymienilem. dalej jest klopot z odpalaniem auta po tym jak zostawie rozgrzane auto na pare minut. Tak sobie mysle ze to lambda, tylko nie wiem jak ja sprawdzic.
  • Level 17  
    Moze byc uszkodzony czujnik temperatury w kolektorze ssacym i za bardzo wzbogaca mieszanke przy odpalanie, czego wynikiem jest zalewanie sie silnika i problemy z odpalaniem.

    Dobrze by bylo, jakbys zrobil diagnostyke silnika. I takie pytanie, kiedy wymieniales olej ostatnio?
  • Level 2  
    Cze!

    Sprawdź sondę lambda oraz katalizator(czy nie zapchał układu wydechowego) a potem zresetuj komputer (jeśli silnik jest na solo wtrysku, odepnij kleme na min 5s)
  • Level 29  
    Odłącz może wtyczkę od przepływomierza i zobacz efekty.
    Następnie zrób podobny experyment z wtyczką od czujnika temperatury.
    Wiedz, że w obu przypadkach ECU samochodu będzie pracował w trybie awarujnym (ze zwiększonym dawkowaniem paliwa) ale jak się nagrzeje to możesz stwierdzić, który Ci czujnik "psuje" pracę silnika.
    Uważam, że to jednak nie sonda, gdyż niezależnie od tego czy silnik zimny, ciepły czy gorący to przez nią nie miałbyś problemów. Co prawda jak odpalasz silnik zimny to wskazania londy chyba brane są pod uwagę dopiero po jakimś czasie aby jej dać czas do nagrzania się (chyba jakieś ok 30 sekund).
    Jaki masz typ silnika ?
  • Level 17  
    Przy odpalaniu ECU nie bierze info z lambdy. Wydaje mi sie, ze z przeplywomierza tez nie. Spotkalem sie juz nie raz z uwalonym czunikiem temp, jak pisalem we wczesniejszym poscie. Na prawde, na goracym silniku nie powinna byc za bardzo wzbogacona mieszanka.

    Dlatego np. K(E)-jetronic uruchamial dodatkowy wtryskiwacz na 8 sekund tylko przy temperaturze < 35 *C
  • Level 21  
    W tym samochodzie jest układ digifant i pierwszą żeczą jaką musisz zrobić to dobrze ustawić zapłon. Przy złym ustawieniu zapłonu silnik głupieje. Zapłon ustawia się w specyficzny sposób. Przy pracującym silniku odłancza się czujnik temperatury wody ( silnik nie może zgasnąć) trzy razy przyśpiesza sie do ok 3000 obr. Silnik w ten sposób przechodzi w tryb regulacji i zapłon nie zmienia przyśpieszenia . (widać na strobie) Ustawia sie 6 stopni przy 2300 obrotach ( nie na wolnych). Apropo odłanczania przepływomierza nic to nie da bo silnik zgaśnie, ten komputer nie przechodzi w tryb awaryjny.
  • Level 29  
    Ja mam w swoim Audi też taki sam układ wtryskowy (ABK) i jak miałem uszkodzony przepływomierz to jeździłem z odpiętym wtykiem.
    Wiem, że dawkowanie benzyny było duże bo było czuć jej zapach ale przy pracy na LPG nie miało to żadnego wpływu na pracę silnika.
    Kumpel miał kiedyś passata (ok.92 r.) i jak go kupił to zobaczył, że dużo pali i czasem miał też problemy z uruchomieniem zimnego silnika - ECU pracowało w trybie awaryjnym z powodu uszkodzonego czujnika temperatury.

    Pozdrawiam !
  • Level 15  
    Silnik to 2E i na komputerze napisane markerem: "PASSAT 91 POLICYJNY". To fakt jak odepne przeplywomierz to silnik zgasnie. Przy cieplym silniku czasem zaskakuje na dziwne 'wolne' "traktor" tak ze dodawanie gazu nic nie daje, no chyba ze sie depnie do dechy i sie poczeka to silnik gasnie. Przy takiej pracy "traktor" mieszanka na 100% jest za bogata. Aha wymienilem czujnik temperatury przy wtrysku i nic nie pomoglo (resetowalem komp.).Stary czujnik byl uwalony na ament. Moze ktos mi podpowie ile jest czujnikow temperatury i gdzie je szukac.
  • Cars specialist
    Sprawdź czy moduł ma mase i nadwozie. Sprawdź czy dochodzi prąd do modułu podczas uruchamiania.
  • Level 21  
    Czujnik temperatury jest jeden w silniku na plastiku wraz z czujnikiem temperatury wody deski rozdzielczej. W samochodzie jest jeszcze czujnik temperatury powietrza w przepływomierzu. Czujnik temperatury wody można sprawdzić odłanczając go przy pracującym cilniku. Silnik musi zgasnąć. Wsilniku jest jeszcze czujnik spalania stukowego przykręcony do silnika. Sprawdz go. Jeszcze jedno czy czasami gaśnie ci podczas jazdy. Miałem jeden przypadek iż uszkodzony był hal w aparacie zapłonowym objaw był taki iż casami chodził jak teraktor. Moge przysłać ci schemat podłączenia komputera z osprzętem.