Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.
Renex
    gego
    Level 15  
    Witam. W moim tunerze PSR980 po zaniku napięcia w sieci wszystko padło. Po włączeniu nie startuje a spięty kablem euro z tv przerywa obraz na telewizorze. Bezpiecznik w Tunerze nie jest przepalony. Wymieniłem wszystkie elektrolity w zasilaniu ale to nie pomogło. Czy ktoś wie jak się za to zabrać?
  • Renex
    Kazor
    Level 17  
    skoro przerywa obraz to sprawdź pin status na złączu euro (pin 8) i z czego tam jest napięcie, bo jest wysoki stan, dojdż po ścieżce ze schematem lub bez do proca i stwierdź czy on czy coś po drodze padło...od tego bym zaczął
  • Renex
    gego
    Level 15  
    Dzięki Kazor. Niestety tam gdzie wskazałeś szukałem szukałem i wszystko wydawało się być dobre (amatorem jestem początkującym)ale przez przypadek udało mi się go uruchomić. Jest tam w części wysokonapięciowej taki tranzystor MJE 18004 i chciałem zmierzyć na nim napięcie. Po przyłożeniu miernika do bazy(pin 1)i kolektora (pin 2 środkowy) obudził się dziad jeden i działa już 24 godziny, ale bo ję się,że jak zabraknie prądu w sieci przez dłuższy czas to będzie to samo. Jeśli miałbyś jakiś pomysł jeszcze to napisz coś.
    metal60
    Level 22  
    jezeli wymieniles wszystkie elki po pierwotnej,to moze byc uszkodzony wlasnie ten tranzystor mje 18004.mozesz smialo wstawic but 11a lub ax.
    napisz o efektach .
    pozdrawiam
    Kazor
    Level 17  
    sprawdź rezystor (100kom chyba) mocy zasilający sterownik (TDA2018? )...i czy po odłączeniu zasilania i z powrotem jest nap. zasilające tą kostkę
    gego
    Level 15