Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

pasek rozrządu, napinacz i sprężynka

16 Mar 2009 18:16 8714 15
  • Poziom 23  
    Matiz 100 tyś. przebieg.
    W instrukcji obsługi wyczytałem o wymianie po 90 tyś. paska zębatego rozrządu.
    Gdy dziś kupowałem pasek sprzedawca powiedział mi, że technologicznie poprawnie powinno się wymieniać w komplecie pasek + sprężynkę i chyba napinacz, jak dobrze pamiętam.
    Proszę o opinię, czy wymieniając pasek rozrządu powinienem również wymienić sprężynkę + napinacz?
    Koszt samego paska 37zł - całego kompletu 73.
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    Witam. Sprzedawca ma racje. Wymienia się komplet. Zaoszczędzisz niecałe 40 pln a będziesz rozbierał jeszcze raz. Napinacz też sie prędzej czy później skończy (raczej prędzej).
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Pompa wodna jest również napędzana paskiem rozrządu.
  • Poziom 23  
    No właśnie teraz doczytałem jeszcze na innym forum o pompie wodnej. Zdania podzielone. Czy powinienem Waszym zdaniem wymienić również pompkę przy dokładnie 97 tyś?
    Koszt łączny z pompką gdzieś wyczytałem 160 zł.
  • Poziom 36  
    Poszukaj na innych forach lub popytaj mechaników o trwałość takiej pompy.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Poziom 38  
    balonika3 napisał:
    Poszukaj na innych forach lub popytaj mechaników o trwałość takiej pompy.


    Panowie bez przesady ! Pasek rozrzadu nalezy wymieniać bo jego zużycie grozi zerwaniem i poważną awaria silnika . Awaria pompy praktycznie jest nieszkodliwa i pompę wymienia się jak ona sie uszkodzi - a nie na " zapas ".
  • Pomocny post
    Poziom 36  
    brofran napisał:
    balonika3 napisał:
    Poszukaj na innych forach lub popytaj mechaników o trwałość takiej pompy.


    Panowie bez przesady ! Pasek rozrzadu nalezy wymieniać bo jego zużycie grozi zerwaniem i poważną awaria silnika . Awaria pompy praktycznie jest nieszkodliwa i pompę wymienia się jak ona sie uszkodzi - a nie na " zapas ".

    Owszem. Ale kol. galante nie pisze, czy będzie robił sam. Jeśli u mechanika, to w przyszłości zabuli jeszcze raz. Kto wie ile śmiga taka pompa (w niektórych autach ledwie "dożywa" do wymiany rozrządu).
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    brofran co ty pierd....... pompa jest napędzana paskiem rozrządu i jej uszkodzenie daje takie same efekty jak zerwany lub przestawiony pasek. Jak nie wiesz o co biega to po co się oddzywasz.
  • Poziom 38  
    trans-serwis napisał:
    pompa jest napędzana paskiem rozrządu Jak nie wiesz o co biega to po co się oddzywasz.

    No jeżeli w tym wynalazku o nazwie Matiz zastosowano taki patent - to sory.:D W autach ktore mialem do pompy był dodatkowy pasek.
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Trzeba tylko kupić pompę oryginalną lub dobrej firmy.
    Ja ojcu w tico(chyba rozwiązanie jest to samo) wymieniłem cały komplet i po kilkuset km od nowa rozbierałem żeby wsadzić starą pompę(nowa była firmy "JC").
    Ta nowa zaczynała dziwnie szumieć-jęczeć.
    Na którymś forum czytałem, że pompę zaleca się wymieniać co 2gi pasek.
    Wymienić pompę nie zaszkodzi ale koniecznie na sprawdzonej firmy.
    Pompa napędzana jest paskiem rozrządu tak jak trans-serwis napisał.
    Trzeba się trochę "przyłożyć" podczas ustawiania napięcia paska-nie pomagać sprężynce i odpowiednio ustawić napięcie między wałem a wałkiem tzn na tym odcinku gdzie nic nie napina. Z drugiej strony sprężynka ma sobie sama poradić odpowiednio z napinaczem i paskiem.
    Pomimo, że na zimnym silniku wydaje się pasek luźny, to po nagrzaniu dosyć mocno się napina(rozszerzalność cieplna-odległości między wałem-wałkiem-pompą-napinaczem).
    Pompie "JC" nie odpowiadała od początku żadna kombinacja, czy luźno czy napięty.
    Na zimnym silniku pasek "hula" tak że strach że spadnie. Na gorącym znów wydaje się zbyt napięty.
  • Poziom 23  
    Wszystkim Panom dziękuję za wszelkie sugestie. Wymiany będzie dokonywał mechanik i przekażę mu te uwagi.
    Jutro kupię cały komplet z pompką i zlecę wymianę całego rozrządu, mając nadzieję na przejechanie bez naprawy tego elementu do 200 tyś.
    Pozdrawiam wszystkich Panów.
  • Poziom 23  
    Zdecydowałem się na kupno i wymianę całego kompletu rozrządu wraz z pompą. Znalazłem trzy oferty na allegro korzystne cenowo.
    Proszę o ocenę pod kątem producenta zestawu. Na forach polecają kupno oryginalnych części wchodzących w skład rozrządu. Tymczasem nazwy firm produkujących części tych kompletów nic mi nie mówią. Zatem co to jest oryginalny rozrząd do Matiza? Proszę o pomoc w wyborze.
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=581660330
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=578580860
    http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=573405811
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Tylko czy to naprawdę gates...
    Osobiście wole zapłacić więcej w sklepie i mieć pewność co do producenta.
  • Poziom 16  
    Jestem za tym co napisał ociz!
    Ja założyłem do swojego opla pasek Contitecha produkcji MEXICO i miałem prawdziwy Meksyk :D :D . Skrzypienie, jęczenie i dobrze, że pompa firmy SKF to wytrzymała.
    Rozumiem , że to allegro tylko te ceny są wyjątkowo niskie, natomiast to co jest w cenie wyższej to zupełnie bym od tego uciekał np:
    http://moto.allegro.pl/item570062477_rozrzad_kompletny_daewoo_tico_matiz_z_pompa_wody.html
    JC auto to dystrybutor. Taką właśnie pompę(sama pompa 65zł) zakładałem do tico i później ją wywaliłem. Pasek był gatesa produkcji UK(coś koło 40zł) i jego zostawiłem.
    Naprawdę trudno jest wskazać co dobre, bo popatrz:
    http://www.daewoo.win.pl/eshop/view_product.php?product=199
    to jest sama pompa...
    To mi bardziej oryginalnie wygląda:
    http://moto.allegro.pl/item573398524_rozrzad_kpl_pompa_wody_daewoo_tico_matiz_korea.html
    Tico kupiliśmy w komisie i moim zadaniem było usunięcie-wymiana wszystkiego co niebezpieczne dla silnika, nas i otoczenia(zacząłem od tego co mnie najbardziej interesowało.
    Pasek byl gates made in Korea, napinacz Korea-z czarnymi uszczelniaczami(ostatnie zdjęcie) pompa też. Ta ostatnia oferta-aukcja wygląda mi najbardziej prawdziwie.
    Oczywiście nie chodzi o to, żeby była "Korea", tylko nie jakaś gorsza stodoła.
    Na zdjęciu tego nie zauważysz.
    Wszystkie te części mają na sobie odpowiedzialność za rozrząd i z zasady domina mogą mieć także za cały silnik.
    No i w sumie nic nie doradzilem :|
    Pozdro!