Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik diesla - zalety i wady

Kamil Spychała 01 Wrz 2013 22:09 299427 211
  • #211
    krystek_1986
    Poziom 1  
    Od początku tej dyskusji zauważam błąd, Nie mówi się ani nie pisze na silnik zasilany ON "Diesle" tylko "Silnik wysokoprężny o zapłonie samoczynnym". Silniki wysoko prężne mają swoje wady wady i zalety tak jak właciciele, którzy nimi jerzdzą. należy wiedzieć jak się z takimi silnikami obchodzić jel jest turbo doładowanie nie gasimy silnika nagle gdyż przed chwilą miał pełne obciążenie czyli jechał. Turbina obraca się z bardzo wysokimi obrotami i gdy nagle zgasimy silnik ona nadal się ktęci są to obrty rzędu 90-120 tys/min i wtedy się zaciera silnik musi pare minut popracowac przed zgaszeniem w celu wychamowania turbiny. SDi ma tą tą wade, że nie ma turbo doładowania ale tez sobie dobrze radzi jesli kto spokojnie jeździ to bedzie zadowolny spokojnie daje rade. Jeżdze juz czwartym autem na ON i jestem bardzo zadowlony nigdy auto z takim silnikiem mnie nie zawiodło. A na paliwo zima jest sposób jesli nie ufasz stacji benzynowej możeż do On dolać ulepszacza lub poprostu benzyny i z silnikiem nic Ci sie nie stanie.
  • Metal Work Pneumatic
  • #212
    Solarek_32
    Poziom 8  
    Przesiadłem się z wolnossącego benzyniaka na 1.9 TDI. Audi A4 kombi. Moc 90km. Nie pamiętam ile Nm, ale auto odpycha się bez problemu. W zasadzie lepiej niż poprzedni, lżejszy, benzyniak, o większej o mocy (114km).

    Pali około 5l/100km. w cyklu mieszanym. Ponieważ do miasta muszę dojechać, a po samym mieście jeżdżę niewiele. Rzadko stoję w korkach.