Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zbyt duże napięcie z prostownika- uszkodzenia -Sharan TDI 96

slplc 16 Mar 2009 21:47 1530 6
  • #1 16 Mar 2009 21:47
    slplc
    Poziom 10  

    Wizyta w warsztacie.. ładowali akumulator, żeby szybciej dali większy prąd... efekt - już po krótkiej jeździe (5 km) wskazania temperatury na max (olej i chłodnica), cały czas się pali kontrolka od chłodzenia. Rzeczywista temperatura jest w normie. Odpala normalnie. Co uległo uszkodzeniu. Boję się znowu trafić na takich fachowców.

    0 6
  • #2 16 Mar 2009 21:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 17 Mar 2009 17:57
    slplc
    Poziom 10  

    Ale silniczek krokowy od czego? Temperatura oleju wskazywana jest na 160 stopni, temp wody jest na max. Kontrolka od oleju się nie pali. Czy to możliwe że w wyniku podłączenia zbyt dużego napięcia uległy uszkodzeniu kanały (ewentualnie przetworniki A/C) odpowiedzialne za pomiar temperatury. Cały czas pali się też kontrolka od rezerwy, chociaż poziom paliwa wskazuje poprawnie. Rzeczywista temperatura wody jest OK.

    0
  • #4 17 Mar 2009 18:00
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 17 Mar 2009 18:32
    slplc
    Poziom 10  

    liczniki nie są winne bo po podmianie było to samo. Zachowuje się tak że mała zmiana temperatury powoduje dużą zmianę na wskaźniku.

    0
  • #6 17 Mar 2009 18:53
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Ale ściema.

    0
  • #7 17 Mar 2009 19:11
    slplc
    Poziom 10  

    Nie ściema tylko tyle że ty się z takim przypadkiem nie spotkałeś. Temperatura na wskaźniku cieczy chłodzącej po przejechaniu ok 5 km dochodzi na czerwone pole (jeżeli włączę nawiew ciepłego powietrza to trochę później), a temp oleju wskazuje 160 stopni - jutro zrobię zdjęcie. Prawdopodobną przyczynę opisałem tak jak mi się wydawało, bo od tego momentu wystąpił problem - jak w warsztacie podłączyli prostownik (wcześniej ustawili na nim prąd ładowania na ok 11A - dlatego mogło być wyższe napięcie na wyjściu prostownika), nie odłączali klem. Ale nie chcesz to nie wierz.

    0