Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda

DIZZI 18 Lis 2009 03:12 509378 362
  • #121
    DIZZI
    Poziom 17  
    Witam piotrbpm zastosuj obciążniki od DZIK 21 ja takie w swojej konstrukcji
    zastosuje na ALLEGRO wpisz dzik i na pewno ktoś będzie miał z rozebranego
    bo często wystawiają części to pewnie resztę też ma a cena na pewno będzie mniejsza niż kupić materiał ,
    Moje ważą około 40kg na stronę co prawda nie ważyłem ale jak unieść to
    coś koło tego będzie.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #122
    marekholand
    Poziom 10  
    Witam wszystkich , śledzę ten temat już od dawna jestem pod wrażeniem co niektórych konstrukcji . więc chciałbym się zapytać o kilka spraw specjalistów w tej dziedzinie zamierzam zbudować traktorek kilka miesięcy temu stałem się szczęśliwym nabywcą Dzika 21 i przyczepki , lecz czar prysł po pierwszej przejażdżce Konstrukcje kupiłem od starszego pana który zapewniał ze wszystko działa lecz ja uważam ze konstrukcja jest bardzo kiepska co będzie widać na załączonym zdjęciu, słabo skręca rama jest nie stabilna a więc chce go przerobić i tu nasuwają się pytania. Czy wykorzystać oryginalny silnik czy zastąpić go silnikiem od maluszka tani w zakupie i eksploatacji a może od czegoś innego myślałem też o Daihatsu Charade 1.0 co wy na to ? za silnikiem skrzynie od żuka i połączyć to z wałkiem od dzika czy to zda egzamin czy sprzęgło fiata 126 wytrzyma w takiej konstrukcji?
    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
    a chciałbym zbudować coś takiego
    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
    Co wy na to
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #123
    MrDyfer4
    Poziom 10  
    Ostatnia fotka to konstrukcja kolegi Pentaxa z VI 2007 r. Traktorek w całej okazałości i etapy jego budowy są na Forum miłośników ciągników własnej konstrukcji - wątek Misuto. Podobną konstrukcję na bazie Dzika robił kolega DIZZI w 2008 r z silnikiem samochodowym i solidniejszą konstrukcją - chyba u nich zaczerpniesz najwięcej wiadomości. Pozdrawiam wszystkich.
  • #124
    DIZZI
    Poziom 17  
    Witam do " marekholand " masz tu link do forum na elektrodzie gdzie
    zamieściłem fotki z budowy swoich traktorków jest tam konstrukcja z dzika

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic718767.html

    Ja zrezygnowałem ze skrzyni pomiędzy silnikiem a dzikiem bo będzie za wolny chyba że potrzebne są ci żółwie biegi a na 4-tym bezpośrednie
    to tak jak by skrzyni nie było może to i dobry pomysł i ciężar się zwiększa
    to jest na plus a jest też możliwość jazdy do tyłu na różnych prędkościach.
    Tej konstrukcji nie dokończyłem bo wpadł mi do głowy inny pomysł i dzik był w złym stanie wykruszone koła w skrzyni i wyrobione obudowy łożysk
    początkowo myślałem że dokupię części ale okazało się to bezcelowe
    i dla tego powstała teraźniejsza konstrukcja.
    dlatego jest teraz ta konstrukcja
    realizuję i właśnie jest tu
  • #125
    marekholand
    Poziom 10  
    Witam wszystkich. Do kolegi Dizzi właśnie twoja konstrukcja mnie zainspirowała widziałem gdzieś w sieci zdjęcia tego dzika przerobionego przez ciebie i zrobiła na mnie duże wrażenie Szacun dla Ciebie to skłoniło mnie do zakupu dzika 21 gotowa skrzynia 3 biegi + wsteczny blokada układu różnicowego duża przekładnia same plusy budowanie na moście np od żuka wiąże się z większym nakładem pracy i nie ma takich rezultatów lecz teraz patrząc na dzika zauważyłem że też czeka mnie dużo pracy . Zastanawiam się teraz jak zregenerować piasty kół są już wyrobione czy wytaczać nowe piasty i kliny to także musiał bym dać półośki do przetoczenia jak rozwiązać ten problem ?

    Dodano po 9 [minuty]:

    Zapomniałem podziękować koledze Mrdyfer4 za namiary na zdjęcia .Miałem zdjęcia z początku konstrukcji o której myślę ale nie widziałem końcowego efektu, sadzę że efekt jest przyzwoity martwi mnie tylko to sprzęgło jak długo wytrzyma takie obciążenia związane z używaniem w pracach działkowych
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • #126
    DIZZI
    Poziom 17  
    Do kolegi marekholand piasty radził bym dorobić drugie z tego powodu
    że można dorobić hamulce bo tego oryginalnego co jest w skrzyni
    to nie ma co używać bowiem jest to hamulec stożkowy osadzony na
    wałku atakującym i przy częstym hamowaniu szybko się zużyje
    i jest mało skuteczny jak doczepisz przyczepkę .
    Weź półosie od żuka obetnij półoś od flanszy i wywierć
    otwór na półoś od dzika a jak będzie za mało miejsca to
    można dospawać kawałek rury grubościennej i roztoczyć na wymiar
    dobrze by było przy okazji zebrać troszkę z półosi od dzika
    bo na pewno są wżery i nierówności.
    Druga opcja to napawać oryginalne piasty od dzika są odlane ze staliwa
    przynajmiej takie były u mnie i ładnie się napawały .
    W pierwszej wersji masz załatwioną sprawę hamulców bo
    od Żuka.
  • #127
    marekholand
    Poziom 10  
    Witaj Dizzy Dziękuje za dobry pomysł chyba wykorzystam ten z półosiami od żuka . i Zapytam jak twoje postępy w pracy przy twoim traktorku
  • #128
    DIZZI
    Poziom 17  
    Na razie jestem na etapie podnośnika (hydrauliki) ale czasu jakoś mało
    jak zrobię fotki to zamieszczę , tylko muszę odebrać aparat bo pożyczyłem
    i jakoś nie śpieszą się z oddaniem.
    Kombinuje jak podłączyć pompę olejową do silnika początkowo
    myślałem na pasek ale w końcu postawiłem na pomysł żeby
    podłączyć do wału silnika i zrobiłem odpowiednie sprzęgło kłowe
    ,obroty nie pasowały ale po rozebraniu pompy i zamianie miejscami
    kół zębatych i obróceniu przedniej części tej pompy jest ok.
  • #129
    marekholand
    Poziom 10  
    witam . próbuje wylicytować silnik są dwa który uważacie byłby lepszy do dzika . zaznaczam że jeszcze nie wiem jaką moc mają ale sadzę że była by w granicach 10 KM
    Mój faworyt:
    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
    Drugi tylko że jest poziomy układ korbowy:
    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
    i jest taki ale chyba z niego zrezygnuje:
    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
    Co sądzicie?
  • #130
    DIZZI
    Poziom 17  
    Ja to bym stawiał na ten pierwszy bo nowszy a moc zapewne to około 6KM
    mam coś podobnego z tym że to "LOMBARDINI" i działa bez problemowo
    na razie jeszcze go nie zamontowałem a zamierzam do "HOLDERA".
    Ten na samym dole to zabytek ale myślę że ma duży moment obrotowy
    przy niskich obrotach (duże koło zamachowe) ,niezbyt dobry do zwartych konstrukcji a jak coś walnie to części szukać ze świeczką i przerabiać
    to co się zbudowało lepiej zastosować silnik bardziej popularny ,który w razie się rozsypie to można go łatwo dostać i wymienić albo z części
    powinny być łatwo dostępne .
  • #131
    Henry12
    Poziom 17  
    Ciekawy ten traktorek, ale także przedstawiony migomat, jak i z czego zbudowany [zasilanie, sterowanie, podajnik, 220 czy 380V],proszę o wszelkie informacje.Jeśli chodzi o silniki to na pewno diesel jest lepszy, ale przy sporadycznym użytkowaniu np silnik malucha wyjdzie taniej.
  • #132
    DIZZI
    Poziom 17  
    Henry12 napisał:
    Ciekawy ten traktorek, ale także przedstawiony migomat, jak i z czego zbudowany [zasilanie, sterowanie, podajnik, 220 czy 380V],proszę o wszelkie informacje.Jeśli chodzi o silniki to na pewno diesel jest lepszy, ale przy sporadycznym użytkowaniu np silnik malucha wyjdzie taniej.

    Jeśli chodzi o migomat to robiłem go w pośpiechu bo przehandlowałem spawarkę
    którą wcześniej zrobiłem i nie miałem czym spawać .
    Zrobiony był z trafa dwufazowego 400v i 220v ,regulacja na tyrystorach pół mostek
    (dwie diody i dwa tyrystory ) sterowanie tyrystorów na komparatorach, równolegle do tyrystorów dołożone zostały dwie diody w szereg z rezysrorem dobranym na prąd rzędu
    10A i układ podwyższający napięcie o prądzie do 1A dla ułatwienia zajarzenia łuku
    no i oczywiście dławik na wyjściu .
    Działał dosyć dobrze ale gdy miałem troszkę czasu to zrobiłem lepszą konstrukcję na trafie trzy fazowym , jak dokończę na dobre to wrzucę fotki.
  • #133
    Henry12
    Poziom 17  
    Dobrze by było gdybyś zechciał się podzielić wiadomościami z budowy trójfazowego migomatu, sam jestem na etapie zbierania informacji i materiałów, ale na dziś mam pytanie: czy w podajniku drutu jest silniczek wycieraczek, jeśli tak to jak jest rozwiązane mocowanie rolki napędowej?
    Co do pytania o wytrzymałość sprzęgła z malucha razem z silnikiem w dziku, moim zdaniem sprzęgło wytrzyma gdyż jest przystosowane do mocy i momentu w/w silnika chyba żeby ruszać z najwyższego biegu pod górę lub po oranym polu,ale jeśli byłby to diesel o tej samej mocy to nie wytrzyma ze względu na wyższy moment obrotowy.
  • #134
    niutat
    Poziom 36  
    Henry12 napisał:
    Dobrze by było gdybyś zechciał się podzielić wiadomościami z budowy trójfazowego migomatu, sam jestem na etapie zbierania informacji i materiałów, ale na dziś mam pytanie: czy w podajniku drutu jest silniczek wycieraczek, jeśli tak to jak jest rozwiązane mocowanie rolki napędowej?

    Owszem w napędach drutu są stosowane silniki wycieraczek na 24V ale wałek w zębatce napędzającej rolkę jest inny jak w przekładni do wycieraczek i jest przystosowany do zamocowania rolki a nie ramienia wycieraczki.
    Ponad to obudowa ma uchwyty do mocowania rolki dociskającej drut do rolki napędowej i jeśli to można by było jakoś ominąć to ten wałek stanowi problem chociaż niektóre modele miały ten wałek wymienny ale to tylko w migomacie, wałki w wycieraczkach były zalane w zębatce .
    Pozdr.
  • #135
    DIZZI
    Poziom 17  
    niutat napisał:
    Henry12 napisał:
    Dobrze by było gdybyś zechciał się podzielić wiadomościami z budowy trójfazowego migomatu, sam jestem na etapie zbierania informacji i materiałów, ale na dziś mam pytanie: czy w podajniku drutu jest silniczek wycieraczek, jeśli tak to jak jest rozwiązane mocowanie rolki napędowej?

    Owszem w napędach drutu są stosowane silniki wycieraczek na 24V ale wałek w zębatce napędzającej rolkę jest inny jak w przekładni do wycieraczek i jest przystosowany do zamocowania rolki a nie ramienia wycieraczki.
    Ponad to obudowa ma uchwyty do mocowania rolki dociskającej drut do rolki napędowej i jeśli to można by było jakoś ominąć to ten wałek stanowi problem chociaż niektóre modele miały ten wałek wymienny ale to tylko w migomacie, wałki w wycieraczkach były zalane w zębatce .
    Pozdr.


    W swoim migomacie zastosowałem silnik od wycieraczek i wałek nie stanowił przeszkody
    bowiem dotoczyłem taką końcówkę żeby można było zamocować rolkę i nie jest to skomplikowane , dołączam rysunek poglądowy jak to można wykonać.

    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
    Jak podepnę drugi dysk to wrzucę fotki tego podajnika.

    A jeśli chodzi o sprzęgło od malucha to nie jest tak źle ja miałem zastosowane
    w swojej poprzedniej konstrukcji w traktorku 4x4 silnik" LOMABRDINI "trzy cylindry
    diesel i około 25KM , nic się nie działo nawet przy spychaniu (spych szerokości 125cm) sprzedałem i pewnie dalej chodzi bo nikt nic nie mówi .

    A oto fotki podajnika , który zrobiłem:
    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda

    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
    Obudowę wykorzystałem po prostowniku do ładowania wózków tylko ją troszkę
    przerobiłem i dodałem kółka ,miejsce na butle .
    Do celowo ma to być migomat i tig ac/dc w jednej obudowie z regulacją na tyrystorach ,teraz jest zrobiona regulacja na odczepach bo trafo ma takie odczepy po pierwotnej stronie ,mostki prostownicze 3f dwa po 150A ,zrobiony tak na szybko bo trzeba czymś spawać , tego wcześniejszego już nie ma hi.
  • #136
    Henry12
    Poziom 17  
    Dzięki za wyjaśnienia, ta rolka to Ozas jeśli tak to masz może taką końcówkę i nakrętkę, lub mógłbyś dorobić na silniczek malucha.Mam jeszcze pytanie czy da radę obrabiać na tokarni np półoś ze skody czy wałek ze skrzyni biegów?
  • #137
    DIZZI
    Poziom 17  
    Henry12 napisał:
    Dzięki za wyjaśnienia, ta rolka to Ozas jeśli tak to masz może taką końcówkę i nakrętkę, lub mógłbyś dorobić na silniczek malucha.Mam jeszcze pytanie czy da radę obrabiać na tokarni np półoś ze skody czy wałek ze skrzyni biegów?

    Rolka to nie wiem bo dostałem od kolegi a z tego co widziałem w sklepie to bez problemu kupię jak się zużyje.
    A co do dorobienia to żaden problem tylko potrzebne wymiary wałka i rolki .
    Półosie można obrabiać na tokarce tylko trzeba dobrać odpowiednie obroty i posuwy
    ,chłodziwo i idzie jak ta lala .(troszkę wolniej niż zwykła stal ale da radę)
    Co do wałków ze skrzyni to też jest to możliwe tylko idzie to dużo ciężej i wolniej
    bo są i taki co są też hartowane powierzchniowo(tzw. cementowane bardzo cienka i niezwykle twarda powierzchnia) i nie kiedy trzeba odpuścić na czas obróbki
    ( rozhartować) a potem znów zahartować a jest to proces nie łatwy i w warunkach domowych bardzo trudno wręcz niemożliwe ponowne prawidłowe hartowanie
    a co dopiero powierzchniowe ale są firmy co za niewielką opłatą to zrobią
    więc można sobie obrobić tak jak tego wymaga nasza konstrukcja i potem do firmy
    zahartować no i mamy nietypowy wałek jedyny w swoim rodzaju po prostu unikat
    więc lepiej tak kombinować że by jak najwięcej stosować popularnych części
    bo w razie uszkodzenia można szybko i beż kombinowania naprawić.
  • #138
    Henry12
    Poziom 17  
    Witam.Dziękuję za wyjaśnienia w temacie i PW nit φ 3mm oddalony 45mm od korpusu silnika, jak by się udało to byłoby bardzo dobrze.Z tym toczeniem to własnie chodzi o wykorzystanie typowych części w przegubowcu w wom do glebogryzarki,półoś skoda Favorit połączona z jednej strony ze skrzynią Dzik [dorobione odpowiednie wyjście]z drugiej z wałkiem wieloklinowym wyjętym z Dzika z tym że koła 1 i W wykorzystane byłyby jako sprzęgło kłowe do włączania wałka. Coś jak w Tz 4K tylko włączanie nie ma być w skrzyni a przy końcu wałka[ stąd ten pomysł z wałkiem z Dzika]Zadne hartowanie czy cementowanie nie wchodzi w grę ewentualnie dotoczenie odpowiedniej tulei łączącej pod łożyska.Pytanie tu zadałem bo autor oprócz dużej wiedzy ma dużo wykonanych konstrukcji ;naprawdę udanych"
  • #139
    marekholand
    Poziom 10  
    Witam .zakupiłem nowe serce do mojego dzika :) ale jeszcze trochę minie czasu jak zrobię transplantacie teraz muszę jakoś połączyć skrzynie z żuka i dobrać jakieś sprzęgło i wszystko będzie z innej parafii i to mnie trochę martwi może macie jakieś pomysły bo jak widać na zdjęciu przy silniku nie ma sprzęgła ale myślę że da mi się jakoś zamontować docisk ze sprzęgłem podsuńcie jakieś rozwiązanie ..Pozdrawiam

    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
  • #140
    piorun7890
    Poziom 18  
    U mnie skrzynia od Stara jest połączona z silnikiem od trzydziestki specjalnie wytoczoną kryzą (pierścieniem który z jednej strony pasuje do silnika ,a z drugiej strony do skrzyni ) ,natomiast sprzęgło jest od Stara wraz z dociskiem i kołem zamachowym ,oba koła zamachowe (od trzydziestki i Stara) są tak przetoczone aby pasowały do siebie i są skręcone i wyważone.
  • #141
    DIZZI
    Poziom 17  
    marekholand napisał:
    Witam .zakupiłem nowe serce do mojego dzika :) ale jeszcze trochę minie czasu jak zrobię transplantacie teraz muszę jakoś połączyć skrzynie z żuka i dobrać jakieś sprzęgło i wszystko będzie z innej parafii i to mnie trochę martwi może macie jakieś pomysły bo jak widać na zdjęciu przy silniku nie ma sprzęgła ale myślę że da mi się jakoś zamontować docisk ze sprzęgłem podsuńcie jakieś rozwiązanie ..Pozdrawiam
    Witam ale cacko noooonoooo aż ci zazdroszczę :-) gdzie taki motorek zakupiłeś i
    ile kosztował bo też mi się podoba .
    Co do sprzęgła to widzę że to żaden problem bo pewnie by pasował docisk i tarcza
    od "Malucha" trzeba tylko na tokarce lub na podzielnicy dokładnie wyznaczyć
    miejsca pod otwory mocujące docisk i ewentualnie przeszlifować miejsce styku
    tarczy z kołem zamachowym , ja w pracy często przetaczam i szlifuję kola zamachowe od TIR-ów i nie jest to takie straszne i skomplikowane robię to na zwykłej tokarce
    a jestem tam tylko elektrykiem więc dla rasowego tokarza to jak ciastko dla byka.
    Szlifierka to zwykły silnik 1KW z kamieniem garnkowym przymocowany do imaka
    cała rzecz to dokładne ustawienie koła przy zamocowaniu poniżej 0.1mm.

    A co do wytrzymałości takiego sprzęgła to przy tym silniku spokojnie wytrzyma
    miałem takie przy trzy cylindrowym "Lombardini" i pracowało to w trzktorku 4x4
    coś jak TZ4k z tym że to był SAM jest gdzieś na fotkach w moich postach
    i tam było takie same koło zamachowe otwory pod docisk były wyznaczone na tokarce
    po prostu tam gdzie miały być było zarysowane koło.
  • #142
    marekholand
    Poziom 10  
    Witam . silnik kupiłem w Holandii a to dla tego że tu przebywam chwilowo jak pogrzebałem w ogłoszeniach to napotkałem tu kilka silniczków ale albo strasznie drogie albo spóźniłem się ten był drogi ale mam nadzieje że się opłacało ma już osprzęt i jest taki jaki chciałem A mianowicie jest to MITSUBISHI K2B Pojemność 566CC Moc 12 KM też myślałem o docisku z maluszka najtańsze rozwiązanie z zamocowaniem docisku na kole to raczej nie będzie problemu tak jak mówisz kolego Dizzy teraz myślę o tym jak wałek sprzęgłowy żukowski przerobić na F 126p solidnie. W tej chwili wszystko obmyślam i planuje bo jak tylko zima puści i będę w Polsce to biorę się ostro do przeróbki .Rozmawiałem z jednym panem że jak tworzył swój traktorek to kupił na giełdzie skrzynie żuka z kryzą i przerobionym wałkiem już gotową do przykręcenia do silnika z maluszka więc to już ktoś robi taśmowo :D więc sadzę że z tym też się jakoś uporam nie ja to tokarz.
    A co do rozwiązania kolegi piorun7890 to może to i szybciej by się dało zrobić jak bym połączył dwa koła zamachowe ale musiał bym je wyważyć a nie wiem gdzie u mnie znalazł bym takiego fachowca i moment by się zwiększył ale sądze że dam do obróbki koło które już jest przy tym silniku żeby spasować z tarczą i dociskiem od 126p
  • #143
    zbigniew125
    Poziom 23  
    Witam co prawda przypadkiem trafiłem na ten temat ale proponował bym koledze marekholand abyś zamontował docisk i tarcze ,jednak od żuka , a teraz dlaczego po pierwsze mocniejsze a po drugie będzie pasować już do skrzyni od żuka , niestety obudowę będziesz musiał dorobić , względnie starą od żuka zaadaptować.
    Ja niegdyś robiłem sobie sama na silniku andori [chyba 6 km] i też zastosowałem sprzęgło od żuka spisywało się super , tylko w całym ciągniku miałem jeden błąd za wolny wsteczny , przy orce a szczególnie ogrodów ,totalna mordęga . Chciałem budować następnego ,ale okazyjnie kupiłem TZ-ke oczywiście z silnikiem nie na chodzie, co prawda go uruchomiłem ale ten olej plujący z rury wydechowej [ bo to silnik dwusuwowy] zmusił mnie do szukania silnika i tak kupiłem motor Lombardini dwu cylindrowy i tu musiałem dorobić obudowę sprzęgła , koło zamachowe i tarcza od TZ ,oczywiście po przerobieniu , mało go używam ale spisuje się dobrze , dzisiaj wymyśliłem że zamontuje do niego pług do odśnieżania Życzę powodzenia w budowie i Pozdrawiam
    Zbigniew
  • #144
    marekholand
    Poziom 10  
    Nie jestem pewien ale chyba docisk od żuka będzie za duży i nie zmieści mi się na tym kole zamachowym ale teraz ciągle jestem na etapie planowania więc pomocne dla mnie są wszelakie rady lepiej pytać dwa razy niż potem żałować
  • #145
    karola44-81
    Poziom 27  
    Jakby cos to mam do sprzedania nowy docisk VALEO do Opla astry 1,7D. Kupilem komplet, ale jak to zawsze bywa akurat w moim modelu ten nowy nie pasowal do konca. I zostalem przy starym. Ten byl zamontowany. Auto bylo odpalone na biegu jalowym. Zgasilem i zmienilem docisk na stary. Widoczne jedynie slady po kluczu no i po brudnych rekach. Na sloneczku jest odcisk po lozysku oporowym.
  • #146
    zbigniew125
    Poziom 23  
    Witam zrobisz jak będziesz chciał tylko nie pakuj się w kosztowne części ,które możesz znaleźć praktycznie na każdym złomie . Pozdrawiam Zbigniew
  • #147
    DIZZI
    Poziom 17  
    Kolega zrobił też traktorek z silnika od "Malucha"Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda

    Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda Traktorek SAM z silnika 1.6D Forda
  • #148
    arco12
    Poziom 10  
    Przepraszam że się wtrącam ale chcę też zrobić traktorek ale z : silnikiem wsk125 i żeby miał skrzynie z malucha , był 4x4 . Czy dało by się dospawać do półosi przeguby z golfa i mieć napęd na tył i przód ??Jak by trzeba było to zrobić żeby mieć dwie skrzynie z półosiami i jednocześnie zmieniać biegi na jednej i drugiej ?? Czy to jest realne do zrobienia ? Brardzo prosze o odpowiedzi.PS a opony żeby były 12 z malucha . czy zdawało by to egzamin Ja chcę tym odśnieżać w zimie śnieg i w lecie robić drobne prace. Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam arco12.