Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kompresory DBX - co wybrać

leonbak 17 Mar 2009 10:08 2593 14
  • #1 17 Mar 2009 10:08
    leonbak
    Poziom 13  

    Witam, chciałbym się was poradzić który sprzęt warto kupić, tzn chce zakupić kompresor na 4 kanały (wokal) i zastanawiam się nad rozwiązaniem czy kupić 2 Kompresory DBX 166XL 2x2 kanały czy 1 DBX 1046 4 kanałowy czy może ktoś mi doradzi jeszcze jakieś lepsze rozwiązanie

    będę bardzo wdzięczny za porady ;)

    Pozdrawiam

    0 14
  • #2 17 Mar 2009 11:56
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Jeśli koniecznie DBX, to 1066, Jeśli stać cię na Altair, lub BSS, to DPR402, CN220.
    Nie kupuj na wokal kompresora 4 kanałowego, gdyż nie masz możliwości regulacji ataku i powrotu, a w przypadku wokalu jest to ważne.

    0
  • #3 17 Mar 2009 13:15
    leonbak
    Poziom 13  

    czyli jaki by był najbardziej wydajny z 2-kanałowych kompresorów BSS?

    0
  • #4 17 Mar 2009 13:29
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Kompresor, jak kompresor, tu chodzi o brzmienie. BSS robi tylko jeden dwukanałowy

    0
  • #5 17 Mar 2009 13:58
    leonbak
    Poziom 13  

    a może być BSS 4 kanałowy i sprawdzi się do wokalu ?

    0
  • #6 17 Mar 2009 14:20
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Jak będziesz bardzo chciał to i zapniesz 4 kanałowy, ale do wokalu przydają się pokrętła atak i release.

    0
  • #8 18 Mar 2009 20:44
    adamus112
    Poziom 14  

    A jak ustawić w 166XL, atak i powrót do wokalu? Tylko tak na którą godzinę, bo podziałka wokół potencjometrów jest nie oznaczona.
    Teraz ustawiam auto, a rozumiem, że z odpowiednim ręcznym będzie lepiej.

    0
  • #9 18 Mar 2009 22:26
    miszkoo
    Poziom 28  

    Kolego pytanie które zadałeś należy to tych na które nie ma odpowiedzi. To trzeba na ucho, ja bym z biegu Atak na min (jak najszybszy) a powrót bym praktykował tak aby nie było słychać typowego pompowania aby dźwięk wracał powolutku ale zdążał przed następnym słowem. A jak by miał dużo czasu i ambitnego wokalistę/mówcę to bym się długo i namiętnie bawił.

    0
  • #10 19 Mar 2009 09:12
    adamus112
    Poziom 14  

    Dzięki, tyle to ja w zasadzie wiem, ale trzeba mieć czas na zabawę, a ja sam jestem wokalistą i sprzęt podłączam praktycznie już na imprezie, więc nie ma kiedy. Chciałem się dowiedzieć, jak wy to robicie.
    No i ta podziałka bez opisu, więc nie można skorzystać z podpowiedzi ile milisekund, bo nie mogę nigdzie znaleźć, jakie są wartości na podziałce wokół potencjometrów atak i powrót.

    0
  • #12 19 Mar 2009 17:31
    miszkoo
    Poziom 28  

    No ale na podziałce skali ataku i powrotu nie ma nic oprócz opisu fast slow a w instr nie widziałem żadnego opisu ile to jest fast a ile slow a poza tym to po co nam to wiedzieć jak i tak ciężko sobie jakoś zdefiniować czas 0.02s w głowie.

    0
  • #13 19 Mar 2009 17:47
    ciasteczkowypotwor
    Poziom 41  

    Proszę:

    Kompresory DBX - co wybrać

    0
  • #14 19 Mar 2009 20:15
    adamus112
    Poziom 14  

    Ja już to wyczytałem wcześniej. Dzięki za instrukcję.
    Kiedyś muszę znaleźć czas i spróbować to w praktyce ustawić, ale i tak jestem już teraz z działania zadowolony.
    Mam jeszcze pytanie. Czy ktoś z was stosuje na scenie(nie w studio) kompresor wielopasmowy? A może używa takiego z multi procesora głośnikowego, np. z DriveRack`a.
    Czy warto zapiąć go oczywiście na sumie?
    W swym małym studiu używam wtyczek tego urządzenia przy ostatecznej obróbce i jestem bardzo zadowolony z efektu. Niestety zewnętrznego wielopasmowego nie mam.

    0
  • #15 19 Mar 2009 21:02
    miszkoo
    Poziom 28  

    Chylę czoła, bo faktycznie pisze jak byk.

    0
  Szukaj w 5mln produktów