Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Linka szybkościomierza w Polonezie+ ATU 1.6 GSi

17 Mar 2009 11:00 1641 8
  • Poziom 11  
    Witam :D

    Czy ktoś z szanownych kolegów mógłby mi podpowiedzieć jak dostać się do linki szybkościomierza ale od strony wskaźników. Podczas jazdy wskazówka szybkościomierza, szczególnie przy większych prędkościach - dość wyraźnie "drga" i słychać taki charakterystyczny, pulsujący dźwięk jakby coś się obracało i tarło jednocześnie. Podejrzewam linkę ale może coś się dzieje także w prędkościomierzu. Dlatego proszę o wskazówki się się tam dostać w Polonezie.
  • Poziom 13  
    Zazwyczaj tak jest jak ktoś już kręcił przy liczniku albo linka była odkręcana, ale nie przejmuj się w polonezach to normalne chyba - ja też tak mam a zaczeło się po tym jak deskę wyjmowałem żeby dostać się do nagrzewnicy i musiałem linke odpiąć. Jak zapiołem ją z powrotem to zaczeła drgać ale nie bawiłem się juz z tym.
  • Poziom 16  
    Wez nasmaruj cala linke w smarze grafitowym . Drgania powinny ustapic .
  • Poziom 11  
    No dobrze, ale ponawiam pytanie - jak dostać się do linki od strony wskaźników? W Polonezie nigdy tego nie robiłem - nie chciałbym czegoś uszkodzić - potrzebuję punktu zaczepiania jak się zabrać do tej roboty... Wniskuję, że po zdemontowaniu tablicy będę miał także dostęp do nagrzewnicy. Co może być powodem jej mało wydajnego działania? Samochód odziedziczyłem po zmarłym Ojciu - bardzo długo stał nie używany. Jak go odpaliłem - zauważyłem, że ogrzewnie działa mało wydajnie. Może przy okazji linki rakże w sprawie nagrzewnicy coś dało by się zadziałać.
  • Poziom 13  
    Nagrzewnica może być zamulona albo ukaład chłodzenia masz zapowietrzony, albo pompa już na wykończeniu, różne mogą być tego przyczyny, ale jak już bedziesz wyjmował deskę to możesz wyjąć nagrzewnicę i ją przeczyścić bo w śroku może byc troche szlamu, polonezy słyną z tego że mają bardzo dobre grzanie. A co do samego zdejmowania deski to zadługo by było pisać bo naprawdę kupe roboty jest z tym, jak nigdy tego nie robiłeś to daj sobie spokój a jak nie to weź sobie kogoś do pomocy kto to już robił i bedzie wiedział co i jak.
  • Poziom 11  
    Chłodnica po rozgrzaniuj jest ciepła - termostat zatem działa prawidłowo. Ale mam wrażenie, że silnik dość szybko rozgrzewa się - w porównaniu np. do mojego Matiza. Czy dla Polonezów to norma, że silnik szybko osiąga temperaturę pracy ? Trochę pojeżdżę i zobaczymy, może nagrzewnica "przepłuka" się.
    Czyli z linką prędkościomierza nie ma innej drogi jak zdemontować całą deskę - a jak piszecie nie jest to łatwe?
  • Poziom 13  
    Być może zeby do linki się dostać to wystarczy rozkręcić same zegary ale nie wiem dokładnie bo nie sprawdzałem. Ja jak rozręcałem to wyjmowałem odrazu całą deskę ale nie po to żeby się do linki dostać tylko po to żeby nagrzewnicę wymienić. A co do nagrzewania to żeczywiście polonez dosyć szybko łapie temperaturę ja osobiście miałem okazję porównać to z lanosem no i podobnie tak jak ty lanosem musiałem przejechać większy kawałek żeby temperaturę złapał a polonez wystarczył mały kawałek, ale to zależy jeszcze od termostatu. Podobno w gsi były montowane termostaty jakiejś innej produkcji co dłużej trzymały a tym samym samochód się szybciej rozgrzewał bo dłużej na krótkim obiegu był.
  • Poziom 36  
    do tablicy rozdzielczej dostaniesz się po zdemontowaniu czarnej "ramki"z wylotami nawiewu (lubi pękać)
  • Poziom 11  
    Dzięki za pomoc. Wszystko już wiem :)