Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gilera Runner 125 VX ładowanie akumulatora żelowego

17 Mar 2009 14:29 4770 2
  • Poziom 16  
    Witam,

    Chciałbym wymienić akumulator kwasowy na żelowy, mam 2 szt Haze 12v/8,2 ah i Haze 12v/12ah. Jeśli chodzi o elektrykę to światła są zasilane z aku a w skuterku mam takie koło magnesowe http://jednoslad.com/czesci.php?id_product=EGR%201015 .Napięcie ładowania jest zmiennie w zależności od obrotów 13-14V. Czy możliwa jest podmiana? bez żadnych przeróbek?

    pozdr
  • Poziom 43  
    Witam!
    Akumulator żelowy jest też akumulatorem kwasowym.
    Ograniczeniem dla akumulatora żelowego jest to, że w przeciwieństwie do akumulatorów "mokrych" nie ma możliwości dolewania do niego wody destylowanej. Z tego powodu podczas ładowania akumulatora żelowego nie wolno dopuścić do "gazowania", które dla akumulatora 12V zaczyna się powyżej 14,4V.
    Zalecane końcowe napięcie ładowania jest w przedziale 13,8 - 14,4V, jeżeli Twoja prądnica (z reglerem) nie daje więcej, niż 14,4V, to taka podmiana nie wymaga żadnych przeróbek.

    Sprawdź prądnicę osobno, bez akumulatora, obciążając ją np. żarówką 12V/5W z dołaczonym równolegle kondensatorem 4700uF/16V. Jeżeli w żadnych warunkach pracy silnika napięcie nie przekroczy 14,4V, to wszystko w porzadku, ale jeżeli napięcie sięga 15 - 16V, to taka prądnica zniszczy Ci akumulator żelowy.
  • Poziom 16  
    Rzuuf napisał:
    Witam!
    Akumulator żelowy jest też akumulatorem kwasowym.
    Ograniczeniem dla akumulatora żelowego jest to, że w przeciwieństwie do akumulatorów "mokrych" nie ma możliwości dolewania do niego wody destylowanej. Z tego powodu podczas ładowania akumulatora żelowego nie wolno dopuścić do "gazowania", które dla akumulatora 12V zaczyna się powyżej 14,4V.
    Zalecane końcowe napięcie ładowania jest w przedziale 13,8 - 14,4V, jeżeli Twoja prądnica (z reglerem) nie daje więcej, niż 14,4V, to taka podmiana nie wymaga żadnych przeróbek.

    Sprawdź prądnicę osobno, bez akumulatora, obciążając ją np. żarówką 12V/5W z dołaczonym równolegle kondensatorem 4700uF/16V. Jeżeli w żadnych warunkach pracy silnika napięcie nie przekroczy 14,4V, to wszystko w porzadku, ale jeżeli napięcie sięga 15 - 16V, to taka prądnica zniszczy Ci akumulator żelowy.


    dzięki !, a który wybrać 8.2 aH czy 12 aH? lepiej żeby był zblizony pojemnością do tego co mam teraz? czy może być większy te 3-4 ah

    pozdr