Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic - otwieranie drzwi pilotem w kluczyku

kasta_masta 17 Mar 2009 17:23 21441 15
  • #1
    kasta_masta
    Level 2  
    Wiem, że problem był wałkowany setki razy, ale każdy problem jest inny...

    Mój jest taki: Scenic 2.0 benzyna rocznik '98, pilot-kluczyk na podczerwień, jeden kluczyk otwiera zamki (mały zasięg, ale jeszcze łapie) i odpala auto, drugi tylko odpala, ale już nie otwiera auta. Problem zniknął po wizycie u zegarmistrza, który wymienił baterie i coś tam poczyścił - niestety nie wiem co - jednak po kilku dniach jest to samo...

    1) rozumiem że kodowanie kluczyków od nowa jest bezcelowe, skoro oba rozbrajają immobiliser (odpalają samochód)?
    2) co też takiego mógł zrobić zegarmistrz i jak to powtórzyć?
    3) tak na marginesie - mam pytanie do instrukcji wkodowania kluczyków którą znalazłem na elektrodzie:
    Quote:
    zamknać dobrym pilotem samochód, będąc w środku auta
    -włączyć stacyjkę, dioda w przełączniku centralnego zamka powinna
    szybko mrugać

    Po tym ostatnim kroku dioda owszem mruga, ale wyje też alarm... Czy to normalne i nie przeszkodzi w kodowaniu klucza?

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc i za powstrzymanie się od złośliwych komentarzy ;]
  • #2
    balonika3
    Level 37  
    Immo jest rozbrajane w momencie otwierania drzwi, a nie odpalania. A bateria pewnie była słaba, a zegarmistrz włożył nie lepszą i wyczyścił... Twoją kieszeń.
  • #3
    kasta_masta
    Level 2  
    Immo jest rozbrajane w momencie otwierania drzwi, a nie odpalania


    Myślałem że w czasie przykładania kluczyka do stacyjki...
    Z tego wniosek, że auto udało się odpalić tylko dlatego że było otwarte dobrym kluczykiem?
    Zatem czy jest możliwość że drugi kluczyk jest wykodowany? Czy raczej winy szukać po stronie kluczyka? Dioda mryga jasno, chociaż trochę przerywa :/ ale aparatem jeszcze nie sprawdzałem. Zegarmistrza muszę zrehabilitować - jeśli wstawił słabą baterię to prędzej dlatego że robił to praktycznie grzecznościowo...
  • #4
    balonika3
    Level 37  
    Pilot w kluczyku służy do otwierania drzwi i wyłączania immo. Odpalić możesz samym grotem z kluczyka. Jeśli kluczyk się rozkoduje, to nie otwiera i nie odpala (no bo immo). Aparatem sprawdzisz tylko emisję diody (czy jest), ale mocy już nie. Moja rada - zmierz napięcie baterii, a jak nie masz czym no to musisz kupić nową. Jeszcze jedno - na płytce pilota potrafią pęknąć ścieżki. Warto sprawdzić lupą. Bo gdyby był rozkodowany, to sam by się nie zakodował.
  • #5
    opelek316
    Level 11  
    Racja temat wałkowany milion razy ... z tego co ja wiem to immo wyłączyć można tylko pilotem lub po wklepaniu kodu , dla tego tez nie da sie po prostu wyłączyć go na stale , immo połączony jest z komputerem ...

    co do kodowania ....

    bardzo ładny opis kolegi z naszego forum :

    Wkładamy klucz do stacyjki i przekręcamy zapłon, dioda od immo zacznie szybko migać.
    przyciskamy guzik od centralnego zamka i go trzymamy, dioda w immo zacznie powoli migać. (pierwsza liczba z kodu - tyle mignięć diody)
    puszczamy guzik i powtarzamy tą samą operację dla każdej cyfry.
    Po wprowadzeniu kodu dioda od immo zapali sie na długo a następnie zgaśnie wtedy wyłączamy zapłon i wyjmujemy klucz.
    Naciskamy guzik od centralnego i trzymamy go aż zamki same nie otworzą się i zamkną.
    Następnie celujemy kluczem na podczerwień w centralkę i naciskamy guzik w kluczy aż nie zadziała centralka.
    I cieszymy się zakodowanym kluczem.

    generator kodu :
    Link
    co do klucza .. ja wklepałem kod umieszczony na obudowie ! nie na płytce drukowanej bo ten nie pasował ....

    PS: pisze bo wlasnie rozwiazałem ten problem u brata ..
  • #6
    milejow
    Level 43  
    balonika3 wrote:
    Pilot w kluczyku służy do otwierania drzwi i wyłączania immo. Odpalić możesz samym grotem z kluczyka. Jeśli kluczyk się rozkoduje, to nie otwiera i nie odpala (no bo immo). Aparatem sprawdzisz tylko emisję diody (czy jest), ale mocy już nie. Moja rada - zmierz napięcie baterii, a jak nie masz czym no to musisz kupić nową. Jeszcze jedno - na płytce pilota potrafią pęknąć ścieżki. Warto sprawdzić lupą. Bo gdyby był rozkodowany, to sam by się nie zakodował.

    Eeeee,chyba juz nie,immo ma w glowce klucza(odpala auto ale nie dziala pilot)To byly ostatnie wersjeIR.ale z immo juz w kluczu
  • #7
    balonika3
    Level 37  
    Immo nie jest w główce. Samo włożenie klucza do stacyjki, a więc zbliżenie główki nie wyłącza blokady. Immo wyłącza się tylko w momencie zadziałania pilota. Nawet, gdy pozostawimy klucz w stacyjce na dłużej, immo się zablokuje i trzeba strzelić zamkami z pilota, aby odpalić silnik. Tak więc po odblokowaniu immo pilotem/kodem wystarczy sam grot... Pozdrawiam.
  • #8
    milejow
    Level 43  
    Mylisz sie,nie wiem jak sie robi zrzut ekranu wiec posilkowalem sie komorka.
    I prosze:
    Renault Scenic - otwieranie drzwi pilotem w kluczyku
  • #9
    balonika3
    Level 37  
    Więc dlaczego dioda immo przestaje migać po strzeleniu pilotem? Poza tym po zamknięciu drzwi pilotem nie jest możliwe uruchomienie silnika. A przecież kluczyk jest w stacyjce.
  • #10
    milejow
    Level 43  
    Kontrolke immo ma nad szybkosciomierzem a mruga kontrolka od alarmu.Nic nie pisze,ze nie moze odpalic silnika
  • #11
    balonika3
    Level 37  
    Teraz nie odnoszę sie do problemu kol. kasta_masta /zapomniał o temacie/ tylko do działania immo. Wyżej pisałem właśnie o kontrolce nad prędkościomierzem.
  • #12
    mas444
    Level 14  
    Witam.
    Mam scenica z 2000r. To nie jest już pilot na podczerwień. Po otwarciu drzwi kontrolka immo nadal miga dopóki nie włączę zapłonu - to tak w odniesieniu do postów wyżej.
    Muszę dorobić dodatkowy kluczyk ( mam tylko jeden ) W jednych serwisach mówią, że potrzeba kod immo, w innych że wystarczy oryginalny klucz, nawet bez auta.
    Kluczyk ma układ Texas 4d. A więc dorobię go bez kodu?
    No i czy procedurę awaryjnego odpalania da się zastosowac bez znajomości kodu? Bo kod do zdobycia tylko w ASO
  • #13
    andrzej1982
    Level 18  
    Klucz dorobisz bez samochodu. Koszt to około 250zl-300zł bez pilota, w zależności gdzie.
  • #14
    Kacl
    Level 1  
    chcial bym abyscie mi cos poradzili. Zgubilem kluczyk od renault magane scenic 2 z 1999 roku. niestety byl to klucz matka i nie posiadam takze karty z kodem do synnchronizacji z centralnym zamkiem. nikt mi nie dorobi takiego klucza bez tego kodu. immobilajzre jest odlaczony juz przy aucie. chodzi mi o sam centralny zamek.... czy mozna jakos dobrobic takiego pilota???? prosze o pomoc i namiary na zaklad albo kogos co moze to zrobic w odpowiedniej cenie. w salonie za dorobienie kluczyka powiedzieli mi 850zl. to chyba lekka przesada z ich strony nie sadzicie....
  • #16
    JESKE
    Level 1  
    Witam
    Jestem ty nowy i bardzo mnie ciekawi jak zakonczyła sie ta historia.
    Co było powodem usterki???