Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak ustabilizować zasilanie lamp LED w samochodzie

18 Mar 2009 13:18 3777 4
  • Poziom 10  
    Zamierzam przerobić lampy w samochodzie z żarówkowych na LED.
    Czytalem już teorię dobierania rezystorów odpowiedniej wartości rezystancji i mocy i wszystko rozumiem jednak kolega przestrzegl mnie iż kiedy sam dokonywal podobnej przeróbki w swoim aucie po czasie zaczęly przepalac się kolejne diody. Powiedzmy jedna na tydzień lub dwa... Przypuszczal iz przyczyną mogą być chwilowe skoki napięć pochodzące z alternatora i nie wygladzone odpowiednio. Mówil że sam sprawę traktowal powaznie i że rezystory byly odpowiednio dobrane. Na mój uklad planuję zużyć blisko 200 diod typu Flux co niemalo kosztuje. Nie chcialbym wyrzucić pieniędzy w bloto. Zaproponujcie jakiś stabilizator napięcia albo podobne urządzenie ponieważ sam nie znam się na tym wystarczająco dobrze. Dla zobrazowania podaję link do filmiku gdzie zobaczylem uklad który chce skopiować:
    http://www.youtube.com/watch?v=F6_rvX2J7no

Z góry dzięki za każdą podpowiedź.
  • Poziom 34  
    Nie dość że wyrzucisz pieniądze w błoto to jeszcze złapiesz parę mandatów - z prostej przyczyny żarówki samochodowe muszą mieć atest.
  • Poziom 10  
    To już moje zmartwienie. Znam przepisy.
    Nadal nie otrzymałem odpowiedzi.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 22  
    Na jakie napięcie będą te diody? jak na 12V to stalibizatora nie zastosujesz, ponieważ, aby stabilizator dawał 12V trzeba mu podać 2-3V więcej.
    Trzeba zejść krok niżej i zastosować 7809 lub 7805 - odpowiednio 9 i 5V, wytrzymują one 1 lub 1,5A więc zakładając, że dioda będzie brała 30mA zasilisz ich ok. 30 (jeżeli 1A) z jednego.
    Mogą byś taż stabilizatory LM7909 i LM7905, z tym, że 78xx daje się na '+' a 79xx na '-'

Jak ustabilizować zasilanie lamp LED w samochodzie

Można też zastosować diodę zenera i tranzystor.