Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

seat ibiza 19tdi 2000rok alternator się cały czas pali

18 Mar 2009 13:37 3085 13
  • Poziom 9  
    witam mam problem z alternatorem mianowicie zaczęła mi sie palić kontrolka od ładowania akumulatora wiec kupiłem regulator napięcia bo kiedyś już miałem taką przygodę zamontowałem zapaliłem wszystko ok ale po 5 minutach znowu to samo brak ładowania ??? spalił się postanowiłem kupić nowy alternator z regulatorem napięcia boscha podłączyłem odpaliłem wszystko ok kontrolka zgasła miernik wskazywał 13,50 to było za mało i po 10 minutach zapaliła sie kontrolka od ładowania znowu coś sie spaliło ???? nie wiem co to może być dodam tylko alternator 90 A auto bez klimy
    jaka może być przyczyna

    proszę o pomoc
  • spec od auto-elektro
    Albo to co zakładasz to szmelc albo gubi się główne zasilanie alternatora powodując palenie obwodu wzbudzenia.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    Przyłączam się do elektrita sprawdz akumulator np może mieć zwarcie na celi (zbadaj napięcie spoczynku i prąd ładowania) a obwód wzbudzenia to układ zamknięty w alternatorze i nawet bez obciążenia nie powinien spalić się chyba że obwód kontrolki ładowania daje zbyt duże obciążenia i diody wzbudzenia nie wytrzymują. To sprawdz jaki prąd pobiera układ kontrolny.
  • Poziom 9  
    ale w jaki sposób przeciążenie alternatora 90 A mam wszystko odłączone radio światła nie były włączone po prostu go zapaliłem

    ps. jak sprawdzić zwarcie na celi akumulatora

    Dodano po 4 [minuty]:

    napięcie spoczynku akumulatora to 12,3 prąd ładowania 13,5 nowy alternator z regulatorem napięcia

    Dodano po 6 [minuty]:

    takie było jak złożyłem nowy alternator przez 10 minut a potem 12V i coraz mniej aż zgasiłem silnik
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    elektrit napisał:
    Albo przeciążony alternator.

    Sprawdź czy świece się przypadkiem nie grzeją na stałe.
  • spec od auto-elektro
    Wszystko prawda co piszecie ale bez przesady żeby za 10 minut spaliło alternator jakoś to do mnie nie dociera.P
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    [quote="dragon110885"] napięcie spoczynku akumulatora to 12,3 prąd ładowania 13,5 nowy alternator z regulatorem napięcia

    13,5 jest to napięcie ładowania co wskazuje na duże obciążenie jak nie masz czym sprawdzić to zamontuj sprawny naładowany akumulator i bez dodatkowego obciążenia napięcie ładowania powinno być ok 14,5 V . Czyli wszystkie odbiorniki wyłączone, silnik ciepły (świece i dogrzewanie wyłączone) A tak wogle Dragon to jedz do elektryka samochodowego bo samemu to sam widzisz .... oj nie ciekawie
  • Poziom 9  
    bardzo dziękuje spróbuję z akumulatorem może to on jest winny

    Dodano po 1 [minuty]:

    świece nie grzeją się na stałe sprawdziłem
  • Poziom 9  
    wszystko ok podłączyłem pod komputer i był błąd "zwarcie masy świec żarowych" zamontowałem nowy akumulator działa dziękuję jeszcze raz wszystkim za pomoc
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    wiem ale na desce mam kontrolkę od świec ale ona gasła więc myślałem że jest dobra :) dopiero kupiłem sobie vag i zobaczyłem dzięki