Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mazda 323 Automat nie wchodzi 4 bieg

masterkm 18 Mar 2009 20:25 4527 4
  • #1 18 Mar 2009 20:25
    masterkm
    Poziom 11  

    Witam

    mazda 323 1.6 wielopunkt 1992r 3 drzwiowa skrzynia automatyczna
    Problem polega na tym że gdy silnik i skrzynia są ciepłe nie wchodzi 4 bieg, na zimnym natomiast czwórka wejdzie ale tylko przy bardzo delikatnym i płynnym dodawaniu gazu natomiast po przekroczeniu 100km/h i 3tys obr/min redukuje do trójki i nie wrzuca juz czwórki, olej sprawdzony zmieniony Help![/img]

    0 4
  • #2 18 Mar 2009 21:11
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    Witam tego opisu wynika, ze posiadasz 4 biegową skrzynię F4A-EL. Może od banalnych rzeczy zaczniemy.
    1. W drążku zmiany biegów posiadasz z boku przycisk (HOLD), może masz go wciśniętego a sygnalizacyjna kontrolka nie działa.
    2. Przewód od tego przycisku jest uszkodzony i zwiera
    3. Załamana linka do regulacji ciśnienia podczepiona na krążku po przeciwnej stronie linki przyspieszenia.
    Nieco bolesne:
    1. Czy olej w skrzyni jest krystaliczny i nie czuć go spalenizną? Jeśli tak to spalone tarczki 4 biegu (powodem mogło być niski poziom oleju i dość energiczna jazda)
    2. Wyciek, lub nieszczelność obwodu hydraulicznego dla tego biegu
    3. Jeśli nie to długo nie wymieniałeś oleju w skrzyni i filtra. Mogły się zapchać kanaliki i nie ma wystarczającego ciśnienia
    4. Zużyta pompa oleju
    5. Zatarty regulator ciśnienia
    6. Zatarty zawór dla 4 biegu, lub uszkodzona sprężyna tego zaworu
    7. Uszkodzony elektrozawór
    Usterki te banalne samemu można usunąć, no jeszcze sprawdzić czy działają elektrozawory, ale dopiero po zdjęciu miski olejowej. Reszta to dla bardzo zaawansowanych. Jednak koszt jest spory naprawy. A ostatnio na allegro widziałem skrzynki po 600 do 800 PLN ponoć w idealnym stanie?

    0
  • #3 19 Mar 2009 18:17
    masterkm
    Poziom 11  

    Witam dzieki za bardzo wyczerpująca odpowiedz, dodam jeszcze ze przycisk hold uruchamia kontrolkę jednak z włącznonym holdem i wyłączonym praca skrzyni się nie zmienia natomiast przy wyłączonym holdzie gdy skrzynia mi "zeskoczy" z czwórki zaczyna błyskać hold tak jakby sygnalizował jakąś usterkę po zatrzymaniu i delikatnym ruszeniu przestaje błyskać ale wystarczy ze rozpędze auto na tyle zeby juz miał wrzucic czwórke zaczyna błyskać znowu i aż do zatrzymani auta, gdy kontrolka błyska wciskanie przycisku hold nie zmienia nic

    0
  • #4 19 Mar 2009 20:56
    fortronik
    Admin Sprzętu Medycznego

    no to jednak będzie to nieco bolała. Czyli jedna z poniższych usterek:

    2. Wyciek, lub nieszczelność obwodu hydraulicznego dla tego biegu
    3. Jeśli nie to długo nie wymieniałeś oleju w skrzyni i filtra. Mogły się zapchać kanaliki i nie ma wystarczającego ciśnienia
    4. Zużyta pompa oleju
    5. Zatarty regulator ciśnienia
    6. Zatarty zawór dla 4 biegu, lub uszkodzona sprężyna tego zaworu
    7. Uszkodzony elektrozawór

    0
  • #5 21 Mar 2009 20:48
    masterkm
    Poziom 11  

    Dzieki za pomoc bo automaty to dla mnie czarna magia :D a naprawa bedzie jednak polegała na wymianie :D

    1