Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

audi a3 1.9TDI 1999r. - chyba padł altenator

stopi 18 Mar 2009 21:13 9631 11
  • #1
    stopi
    Level 28  
    Dziś generalnie podczas jazdy zaczęły mi się świecić kontrolki - ABS, potem ASR, potem zaczęła migać kontrolka od płyny hamulcowego i tak na zmianę, jak im sie tylko podobało. Potem przestała działać klima i wszystko przygasło. Zaparkowałem i już rozrusznikiem nie mogłem ruszyć. Kaput. Okazało się, że padło ładowanie. Prawdopodobnie padł alternator, bo odpalił po podpięciu akumulatora kablami do drugiego auta i kontrolki funkcjonowały normalnie. Po wstępnych oględzinach u mechanika za pomocą miernika okazało sie, że nie ma ładowania.

    Jest ktoś w stanie ocenić ile może kosztować naprawa? Podejrzewam, że padły diody w alternatorze, albo szczotki. Albo w ogóle cały alternator (oby tylko nie...) Dziwne tylko jest to, że nie paliła się w ogóle kontrolka od ładowania właśnie.Czyżby ją też szlag trafił?

    Aha, pełne dane auta: 1.9TDI, 1999r., 110KM, AHF, 8L
  • #2
    matrixs
    Level 25  
    Jak włączysz zapłon to świeci się kontrolka od akumulatora? Kolego podejrzewam u ciebie że albo skończył się pierścien ślizgowy lub szczotki. Może też nie być przejścia na pierścieniu to wtedy by oznaczało że drut się urwał. Pozdrawiam
    Pierścien kosztuje w granicach 20 zł szczotki 15 zł a jeśli drut to można go połączyć. Sądzę że diody są ok. Nie wiem też czy nie masz już alternatora na sprzęgle też mogło się rozsypać wtedy koszt ok 200zł.
  • #3
    zbyszek_be2
    Level 12  
    regulator napięcia w zależności od typu alternatora BOSCH czy inny kosztuje 40 - 150 zł
    układ prostowniczy to gorsza sprawa ale nie stawiałbym na diody prostownicze lecz tylko na diody od "kontrolki ładowania" współpracujące z wzbudzeniem alternatora.
  • #4
    stopi
    Level 28  
    No właśnie kontrolka ładowania się nie świeciła w ogóle. Tak jakby padła. Czyli wzbudzanie leci przez kontrolkę ładowania? Nie rozumiem za bardzo...
  • #5
    carrot
    Moderator of Cars
    Wzbudzenie leci przez kontrolkę, dotknij niebieskim kablem odłączonym od alternatora do masy, powinna się zapalić. Jeśli tak to jest przerwa w obwodzie regulator napięcia- wirnik, najprawdopodobniej skończyły się szczotki/ pierścienie ślizgowe wirnika
  • #6
    stopi
    Level 28  
    Odebrałem dziś ten samochód. Wymieniony został regulator napięcia na alternatorze. Ładowanie jest. Wszystko cacy, tylko... miga mi kontrolka oleju :| Miga cyklicznie. Niezależnie czy wysokie obroty są czy niskie. Zaczyna się po jakichś 30sek od uruchomienia silnika i towarzyszą temu 3 piknięcia gdzieś w liczniku.

    Mechanik przy odbiorze mówił mi, że mam trochę mało oleju. Dolałem dziś litr. Stan jest ok. Nadal miga... Możliwe, że coś mi źle poskładali?? Jakiś kabelek gdzieś niepodłączony czy coś?

    Nigdy nie miałem tego problemu. Wyczytałem na forum, że jak jest nieoryginalny regulator to może się rożnić jakimś tam kabelkiem i to właśnie tego wina będzie... Tzn nie wiem, czy jest nieoryginalny, ale za regulator ponoć dali 120zł, więc chyba nie będzie to oryginał.
  • #7
    carrot
    Moderator of Cars
    Albo zrzucili kabel z białego czujnika ciśnienia oleju, albo, o ile występuje nie podpięli zacisku W alternatora (regulator napięcia nie ma nic do tego, bo jest on podłączony bezpośrednio do jednej fazy stojana)
  • #8
    stopi
    Level 28  
    No właśnie tu też ktoś miał taki problem, tylko, że z Audi 80:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1012031.html

    Cóż. Jutro podjade ponownie tam. Tylko zastanawiam się, czy jazda samochodem jest teraz w ogóle bezpieczna. A jak coś się powaliło z ciśnieniem oleju faktycznie? Kurde, sam już nie wiem.

    Zaraz - ten biały czujnik to jest czujnik od wyższych obrotów, tak? Czyli generalnie powinna migać tylko przy wyższych obrotach ta kontrolka, a mi miga niezależnie od obrotów.
  • #9
    carrot
    Moderator of Cars
    Faktycznie, układ dynamicznej kontroli ciśnienia oleju w zegarach działa tak, że powyżej 2500 rpm, jeśli nie zadziała biały czujnik 1,8 bar (nie zewrze do masy) to włącza sygnał akustyczny i zaczyna migac kontrolka, jeśli sygnalizuje brak ciśnienia na wolnych obrotach, to problem raczej w braku sygnału prędkości obrotowej silnika, brany w dieslach z alternatora
  • #10
    stopi
    Level 28  
    No tak. Skoro więc sygnał prędkości obrotowej jest brany z alternatora to czy powinien nie działać obrotomierz? Obrotomierz normalnie działa.
  • #11
    enauto
    Level 29  
    Albo zwarcie na przewodzie od czujnika ciśnienia oleju albo brak ciśnienia, popsuty czujnik, zamienione przewody na czujnikach oleju. Jedź zmierzyć ciśnienie oleju - najlepiej na holu
  • #12
    stopi
    Level 28  
    Problem okazał się prostszy. Pomogło zdjęcie klemy na 5 min i założenie z powrotem :) Komputer musiał "zwariować" po przeszczepie nowego organu. Jak na razie kontrolka nie mignęła.

    Ehh... Nawalą tej elektroniki w samochodach i potem cuda się dzieją. Komputery, szmery bajery. Po co to komu :) Kiedyś mieliśmy maluchy i polonezy bez zaawansowanej elektroniki i było ok :) Coś padło to "na krótko" kabelkiem i jechał dalej :)