Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford mondeo mk2 2,5 V6 Zapaliły się kontrolki w czasie jazdy

18 Mar 2009 21:55 10233 10
  • Poziom 2  
    Witam. Ford Mondeo mk2 2.5 V6 z 1998roku
    Jak już wspomniałem, w czasie jazdy zapaliły mi się kontrolki od "abs", "tcs", oraz kontrolka sygnalizująca zaciągnięcie hamulca ręcznego, ktoś wie co to oznacza?? dzięki Zaznaczę że przestał działać system abs i tcs no ręczny jest :P.
    POZDRAWIAM Robert.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 33  
    Wróże z fusów - zgniła wiązka któregoś koła, lub uszkodzony modulator abs :) A może tylko bezpiecznik :D
  • Poziom 2  
    Bezpieczniki całe, a modulator nawet nie wiem co to i gdzie.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 33  
    To całe ustrojstwo sterujące tym co już nie działa. Jest w okolicy serwa. Była kiedyś akcja z modulatorami, coś z masą było nie tak. Poszukaj dobrego elektryka.
    Ale na początek możesz sprawdzić wiązki i czujniki. Mogły zgnić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    No to żeby nie zakładać nowego tematu, jako że ten dość antyczny dopiszę się:

    Tak, chcę konkretów więc napiszę konkrety ;) może się koledzy spotkali z takim zjawiskiem:

    Mondeo mk2 wczesny 2000r. silnik 2.5 V6 Duratec z ABS/TCS:

    W zegarach kontrolka ABS na diodzie, TCS żarówka, (P)(!) żarówka, świeci się cały czas ta ostatnia czyli (P)(!), zaglądam, dioda w ABS jest, spalona, wkładam nową, przekręcam kluczyk, świeci pomarańczowo, odpalam silnik - świeci czerwono i gaśnie - spalona, tcs w tym czasie żarzy, po spaleniu diody gaśnie.

    Dokonałem pewnych analiz i pomiarów, okazało się że z modułu ABS początkowo kablem kol. czarno niebieskiego a następnie czarno czerwonego do zestawu wskaźników, konkretnie na pin 2 mniejszej kostki podczas testu powinna dochodzić chyba masa? a po poprawnym teście nic i wtedy dioda gaśnie, u mnie natomiast na ten wspomniany pin 2 moduł ABS cały czas zapodaje +8V co powoduje upalanie diody w zegarach...

    Może jakiś trop pomocniczy zanim zacznę wyrywać moduł abs? Bo w fatalnym miejscu jest i bym najpierw chciał wykluczyć inne możliwosci...

    Z góry dziękuję :)
  • Poziom 1  
    może regulator napięcia ... miałem podobna sytuację w omedze b 3,0 alternator podawał 18V w skutek czego elektronika w aucie zaczęła świrować i zniszczyłem akumulator...:(
  • Poziom 42  
    Artek , gdzie w tym temacie wyczytałeś, że na zegarach i elektronice ma <zamieszanie>.
    Tu chodzi o moduł ABS.
    Z którego pinu modułu ABS masz sygnał 8 V , z 16 czy 25?
  • Poziom 12  
    z 25 chyba, dokładnie nie pamiętam gdyż dość dawno to już naprawiłem wymieniając część elektroniczną modułu :)
  • Poziom 2  
    Z tymi kontrolkami zapalającymi podczas jazdy jest tak. Mi w aucie zapalały się kontrolki abs esp i od ręcznego. Komputer wykrywa błąd w czujnikach od abs-u. W moim przypadku była to przyczyna zmiany opon gdzie przód miał mniejszy profil 45 a tył większy 55 koła podczas jazdy robiły inną drogę przy takich samych obrotach. Komputer wariował załączały kontrole trakcji bo myślał że samochód wpada w poślizg. Po przejechaniu kilku kilometrów zapalały się te kontrolki co napisałem. U mnie naprawiło się wszystko po założeniu wszystkich opon o tych samych rozmiarach.
  • Poziom 2  
    witam mam problem z abs-em,bo kontrolka pali sie od abs-u,.....ale fura była u blacharz i sobie goąść rzeźbił.Przed wizytą abs działał,po ju ni.Wiem że przy spawaniu oprócz zdięcia klem,powinno się rozprozpinać dwie wtyczki na lewym kielichu amorka,bo w pompie abs jest bimetal do 90 stopni.A terz co nowa pompa ? :-(