Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi a-4 1997 tdi - nie odpala gdy jest zimny

19 Mar 2009 10:02 4983 12
  • Level 9  
    Cześc, mam problem z odpalaniem mojego samochodu, zwłaszcza gdy jest zimny silnik, później zapala jak nowy. Czy problemem mogą, być wtryski np. że leją? albo czujnik temperatury? Świece sprawdzałem i napewno są dobre.

    Regulamin pkt 11 i 14
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 20  
    A JAK ZAPŁON,KIEDY ROZRZAD BYŁ ZMIENIANY I CZY ZOSTAŁ USTAWIONY POPRAWNIE?-NA KOMPUTERZE TEŻ?
  • Level 34  
    seba24, nie zapłon tylko kąt wyprzedzenia tłoczenia ;)
    bartek393 - w pierwszej kolejności właśnie powinieneś podjechać do kogoś kto ma Vag-Coma aby na nim odczytać obecną wartość kąta wyprzedzenia tłoczenia i skorygować mając cały czas podgląd jego wartości na vagu. proponuję zarejestrować się na forum audi A4 i w grupie śląskiej dogadasz się z chłopakami i zrobią Ci za darmo, co piątek w Gliwicach o ile się nie mylę mają w Gliwicach organizowane spoty - wystarczy tylko podjechać.
  • Level 12  
    Sztomel wrote:
    seba24, nie zapłon tylko kąt wyprzedzenia tłoczenia ;)


    Kolega chyba miał na myśli kąt wyprzedzenia ZAPŁONU
    (Zapłon następuje przed osiągnięciem GMP, aby mieszanka miała czas na pełne zapalenie się i wytworzenie odpowiedniego ciśnienia na początek suwu ssania.
    GMP-G-órne M-artwe P-ołorzenie [tłoka])


    Pozdrawiam
  • Level 34  
    w dieslach nie ma kąta wyprzedzenia zapłonu, chodź pewnie chodzi o to samo czyli punkt, w którym mieszanka powietrznoolejowa zapali się przy osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia a tym samym temperatury zapłonu mieszkanki, chodzi jednak o odpowiedni kąt - w benzynach -kąt wyprzedzenia zapłonu czyli podanie iskry w odpowiednim położeniu tłoka a w dieslach podanie odpowiedniej dawki paliwa w odpowiednim momencie. W benzynach ustawia się zupełnie co innego niż w dieslach, w dieslach ustawia się pompę wtryskową w inne położenie lub koło pasowe pompy wtryskowej w inne położenie w zależności od silnika TDI, w benzynach to zupełnie inny kawałek chleba.
  • Level 9  
    Sztomel, mam do ciebie jeszcze jedno pytanie... bo podczas odpalania od nie dawna leci mi dymek chyba biały i uciekło mi troszke płynu chłodniczego, czy może być to uszczelka i czy podłączenie pod komputer wykryje mi wade?? Jeżeli chodzi o tą uszczelkę to strasznie mam zaolejone śruby z pokrywy głowicy, może to mieć jakieś powiązanie?? spójż na zdjęcieAudi a-4 1997 tdi - nie odpala gdy jest zimny no i jeszcz ejeden fakt, przy wymianie oleju, nalałem go troszke za dużo, a odlałem go dopiero po jakimś czasie:-/

    Dodano po 3 [godziny] 8 [minuty]:

    Hej piszę jeszcze raz, teraz sprawdziłem układ chłodzenia i okazało sie że mam wyciek z pompy, jeszce dokładnie to zanalizuje, ale zaś jak mam wyciek z pompy to skąd ten dym przy zapalaniu, czyżbym uszczelke miał dobrą? jest jeszcze jakaś inna przyczyna dymienia przy zapalaniu? zaniedługo umieszcze zdjęcie dymu, który mi wychodzi z samochodu :-)) pozdrawiam
  • Helpful post
    Level 34  
    padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp.
    Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu może być zapchana odma lub jej zawór ciśnieniowy - ten czarny dysk na pokrywie rozrządu. Przy padniętej uszczelce pod głowicą występują inne objawy, po których można to stwierdzić - m.in. wzrost temperatury na wskaźniku ponad stan, bąblowanie płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym jeszcze przed osiągnięciem temperatury roboczej silnika, wybijanie płynu chłodzącego przez korek zbiorniczka wyrównawczego, czasami też mogą pojawić się ślady płynu w oleju silnikowym - emulsja (zwłaszcza na bagnecie) oraz ślady oleju w płynie chłodzącym.
  • Level 9  
    Hej sztomel dzieki za odppowiedz:-)) a mozesz mi powiedzieć jeszcze gdzie znajduje się ta odma, żebym mógł ja sobie wyczyścić?? I czy zawór ciśnieniowy mogę o tak sobie odpiąć i przeczyścić?? :-))
  • Level 34  
    bartek393 wrote:
    gdzie znajduje się ta odma, żebym mógł ja sobie wyczyścić?? I czy zawór ciśnieniowy mogę o tak sobie odpiąć i przeczyścić?? :-))


    na Twojej pierwszej fotce widać z lewej strony pokrywy zaworów wąż gumowy, który wchodzi do rury idącej do turbiny i to jest właśnie wąż odmy wychodzący z zaworu na pokrywie zaworów (którego na fotce nie widać) do węża przed turbiną, do zaworu na pokrywie dochodzi natomiast wąż z dołu silnika i to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej czyli odma, zawór można zdjąć i wypłukać (zbiera się w nim z czasem sporo syfu oraz emulsji zwłaszcza w zimie), w zaworze tym znajduje się tylko membrana i sprężyna ot cała filozofia.
  • Level 19  
    W dieslach jest kąt wyprzedzenia zapłonu tylko inaczej sie go sprawdza i ustawia
  • Level 16  
    niektórym proponuje poczytanie lektury na temat układów wtryskowych silników wysokoprężnych a poźniej troche praktyki przy regulacjii takowych silników i o nie mieszanie w głowach laikom którzy sie nie znają
  • Level 23  
    W silniku o zapłonie iskrowym, jak sama nazwa mówi, zapłon mieszanki następuje na skutek iskry elektrycznej - ustawiamy punkt w którym popłynie prąd pomiędzy elektrodami świecy.
    W silniku wysokoprężnym występuje samozapłon mieszanki. Ustawia się punkt wtrysku paliwa.
    Faktem oczywistym jest że czas w którym zostanie podane paliwo decyduje o czasie samozapłonu, więc faktycznie regulujemy punkt zapłonu mieszanki.
    Jednak fachowo to kąt wyprzedzenia wtrysku paliwa, a nie kąt wyprzedzenia zapłonu ...
  • Level 9  
    dzieki sztomel, zeby tak jeszcze mi moj samochod pomagał jak ty;-))) z nim zawsze pod górkę;-)0