Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem o nagrzaniu silnika,Mondeo wyłącza sie po 15s

dgrabo1 19 Mar 2009 15:11 3462 4
  • #1
    dgrabo1
    Level 11  
    Witam serdecznie.
    Pragnę zwrócić się o pomoc w związku z defektem mojego nowo nabytego samochodu mondeo mk3 2001 r TDDI, 66kW. Nie mam obecnie starych FAQ wiec nie mam gdzie odnaleźć podobnego tematu.
    Koledzy problem jest następujący: jak samochód ma znikomą temperaturę silnika pali bez zarzuty. Odpalam i jest ok. Nawet na mrozie -20 C.
    Gdy przejadę załóżmy 100 km i jest rozgrzany wyłączę go i powstaje problem. A mianowicie, odpalam go bez zarzutu ( świeci się kontrolka akumulatora ) i po upływie dokładnie 15 s gaśnie ( zawsze po 15 s nie wcześniej ani później. ( w tym czasie pedał gazu nie działa, nie można go przygazować. Jak temperatura trochę spadnie odpala. W ruchu ulicznym stanowi to poważny problem bo jak zgaśnie rozgrzany na ulicy to lipa , trzeba zepchnąć na bok i czekać aż temperatura spadnie. proszę o pomoc .. !!!!
    pragnę dodać że jak załóżmy postoi przez noc i go odpalam , odpala go bez zarzutu, lecz jest przez chwilę słaby i po chwili jakby wchodził na właściwą moc.
    jeden mechanik zasugerował że to może być czujnik położenia wału korbowego, jeśli tak to dlaczego ?? jak uważacie koledzy ??

    pozdrawiam dgrabo1



    Dodano po 5 [minuty]:

    pragnę dodać, że na komputerze nic nie wychodzi, żadnych błędów

    Przeniosłem z "Zabezpieczeń" - co on tam robił? [sharp]
  • #2
    dgrabo1
    Level 11  
    dzięki , przepraszam pogubiłem się nie ta lokalizacja
  • #3
    Michu10
    Level 32  
    Co z tego że nie ma błędów porządna diagnostyka potrzebna
  • #4
    dgrabo1
    Level 11  
    Drugi miesiąc MDO biega po elektrykach, wczoraj odebrałem samochód z rąk kolejnego elektryka, trzymał go przez 4 dni. Myślałem, że koniec mojej udręki z upierdliwą wadą, lecz niestety porażka. Elektryk dość optymistycznie wziął się za badanie przyczyny, został zdemontowany alternator i poddany ekspertyzie, wynik badania DOBRY, to samo z regulatorem napięcia, przewody zostały sprawdzone.
    Koledzy w którą stronę teraz uderzyć, czy sądzicie, że przyczyną może być komputer, co może jeszcze powodować taką przypadłość, znalazłem kilka podobnych postów na forum, lecz nikt nie napisał jak się z tym uporał.
    Dalej gaśnie po uruchomieniu gdy się tylko rozgrzeje, wyłączę go i po uruchomieniu dokładnie po 15 s gaśnie i w tym czasie jest niższe napięcie ładowania 11,8, kiedy ostygnie odpalę go bez problemu i napięcie również jest OK 14,4. Może ktoś zadać pytanie dlaczego nie udam się od razu do FSO,odp: nie popełnię takiego błędu gdyż tam za dzień dobry zaczną wymieniać po kolei wszystko po przyjdzie im do głowy, poczynając od czujnika położenia wałka rozrządu ( ten odpada gdyż MDO nie gaśnie w drodze) itd.... a skończą na wymianie cz położenia wału korbowego, który już wymieniłem
  • #5
    poplonyk2
    Level 10  
    Witam
    Mam pytanie czy udało się zdiagnozować uszkodzenie, jeżeli tak to proszę o odpowiedz, mam taki sam kłopot i nikt nawet serwis ASO nie może zaradzić.
    Z góry bardzo dziękuję