Witam, mam pytanko do specjalistów od elektryki samochodowej :
Mam stare Subaru w którym padła sonda. Oryginalna sonda Bosch oraz wtyczka idąca z instalcji ma 3 przewody (czarno-biały, szary, oraz czerwono-żółty).
Zakupiłem nową sonde uniwersalną Bosch 3-przewodową i mam drobny problem z podłączeniem ponieważ ma ona 1 przewód czarny i 2 białe.
Instrukcja mówi ze czarny jest sygnałem a 2 białe są od grzałki.
Znalazłem na i-necie schemat mojej oryginalnej sondy i wtyczki subaru i pisze w nim że :
-szary jest sygnałowy (jest on izolowany inaczej niż reszta)
-czerwono-żółty który odpowiada za napięcie do grzałki
-czarno-biały który odpowiada za mase
Pytanie proste : Jeśli podłącze kable z wtyczki do nowej sondy wg :
- szary (z wtyczki) do czarnego (sygnał na sondzie)
- czerwono-żółty do białego w sondzie
- czarno biały (z wtyczki) do białego w sondzie
To czy będzie to działać ? niechce uszkodzić sondy, przepuszczam że biegunowość nie ma znaczenia skoro są 2 białe ?
Mam stare Subaru w którym padła sonda. Oryginalna sonda Bosch oraz wtyczka idąca z instalcji ma 3 przewody (czarno-biały, szary, oraz czerwono-żółty).
Zakupiłem nową sonde uniwersalną Bosch 3-przewodową i mam drobny problem z podłączeniem ponieważ ma ona 1 przewód czarny i 2 białe.
Instrukcja mówi ze czarny jest sygnałem a 2 białe są od grzałki.
Znalazłem na i-necie schemat mojej oryginalnej sondy i wtyczki subaru i pisze w nim że :
-szary jest sygnałowy (jest on izolowany inaczej niż reszta)
-czerwono-żółty który odpowiada za napięcie do grzałki
-czarno-biały który odpowiada za mase
Pytanie proste : Jeśli podłącze kable z wtyczki do nowej sondy wg :
- szary (z wtyczki) do czarnego (sygnał na sondzie)
- czerwono-żółty do białego w sondzie
- czarno biały (z wtyczki) do białego w sondzie
To czy będzie to działać ? niechce uszkodzić sondy, przepuszczam że biegunowość nie ma znaczenia skoro są 2 białe ?