Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z podłączeniem sondy lambda

paul44 19 Mar 2009 15:14 2967 2
  • #1
    paul44
    Level 10  
    Witam, mam pytanko do specjalistów od elektryki samochodowej :

    Mam stare Subaru w którym padła sonda. Oryginalna sonda Bosch oraz wtyczka idąca z instalcji ma 3 przewody (czarno-biały, szary, oraz czerwono-żółty).

    Zakupiłem nową sonde uniwersalną Bosch 3-przewodową i mam drobny problem z podłączeniem ponieważ ma ona 1 przewód czarny i 2 białe.
    Instrukcja mówi ze czarny jest sygnałem a 2 białe są od grzałki.

    Znalazłem na i-necie schemat mojej oryginalnej sondy i wtyczki subaru i pisze w nim że :
    -szary jest sygnałowy (jest on izolowany inaczej niż reszta)
    -czerwono-żółty który odpowiada za napięcie do grzałki
    -czarno-biały który odpowiada za mase

    Pytanie proste : Jeśli podłącze kable z wtyczki do nowej sondy wg :
    - szary (z wtyczki) do czarnego (sygnał na sondzie)
    - czerwono-żółty do białego w sondzie
    - czarno biały (z wtyczki) do białego w sondzie

    To czy będzie to działać ? niechce uszkodzić sondy, przepuszczam że biegunowość nie ma znaczenia skoro są 2 białe ?
  • Helpful post
    #2
    maciej123
    Level 24  
    Biegunowość grzałki niema znaczenia.
  • #3
    carster
    Level 11  
    Firm produkujących sondy jest wiele i nie ma określonego standardu w określaniu kolorów przewodów, ale zawsze jest tak że dwa przewody o takim samym kolorze są przyporządkowane do podgrzewania sądy (biegunowość bez znaczenia) czasami jest jeszcze czwarty (zazwyczaj szary) który jest masą ale dla odniesienia do przewodu sygnałowego.