Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Paleciak Linde T20AP kilka pytań.

19 Mar 2009 19:00 2208 1
  • Poziom 23  
    Witam! Potrzebuję podpowiedzi nt paleciaka "prowadzonego" Linde T20AP. Otóż klient zgłasza "brak siły", brak samoczynnego przyhamowywania podczas zjazdu po pochylni. Kłopoty pojawiły się po obfitym zalaniu wózka wodą. Niby go suszyli. Na złączach wielkiej korozji nie ma. Dzisiaj odpuściłem sprawdzenie jak wygląda sterownik w środku-czy jakieś ślady wody występują, ale będzie to wykonane. Zastanawia mnie pewien szczegół. Otóż kierunek jest zmieniany przez styczniki kierunkowe. Nie ma więc potrzeby stosowania mostka h w sterowniku. A jednak przez sterownik przechodzą oba bieguny, przełączane później stycznikami. O ile "ujemny" nie budzi wątpliwości (napięcie względem masy w stanie przewodzenia/wysterowania klucza dobrze poniżej 1v) o tyle dodatni biegun mnie dziwi-w czasie przepływu prądu(impulsy PWM) spadek napięcia ok. 6-7v, także na silniku napięcie(amplituda impulsów) wynosi ok. 17v. Po co dodatni biegun idzie przez sterownik? Odzysk energii? I chyba spadek 7v przy prądzie roboczym to nie jest za dobrze. Zależałoby mi na schemacie/dokumentacji ale czy jest na to nadzieja?
  • Pomocny post
    Poziom 11  
    Wiatam.
    Sterownik ma "w sobie" baterię kondensatorów oraz diody usprawniające. Sygnał PWM wytwarzany na wyjściu sterownika, powoduje przepływ prądu podczas czasu trwania impulsu masy, w pozostałym czasie prąd płynie przez diody mocy (m.in.do + baterii). W wózku który opisujesz, występowały dwa typy sterowników. LTM - sterownik w plastikowej obudowie + mosfet + dioda i LDC 24V - sterownik z końcówką mocy w aluminiowej obudowie. Żaden z nich nie ma mostka H wewnątrz. Utrata mocy może być spowodowana wieloma czynnikami, ale w tym typie wózka najczęściej jest to: uszkodzony czujnik obrotów silnika jazdy, nieprawidłowo ustawiony lub uszkodzony potencjometr zadajnika jazdy, uszkodzony obwód wyłącznika najazdowego w głowicy dyszla.
    Jeżeli jest to sterownik LDC to najlepiej było by zczytać listę błędów. niestety, do tego potrzebne jest specjalistyczny sprzęt.
    A teraz parę konkretów:
    -czujnik obrotów silnika, indukcyjny z przetwarzaniem, 3-przewodowy, odległość robocza 1mm
    -potencjometr zadajnika położenie neutralne 4,5V, zasilanie 9-9.3V
    -najazdówka podaje masę na wejście 12 sterownika (przy wduszeniu +24V).
    Powodzenia.