Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio - miękki pedał hamulca.

michu235 19 Mar 2009 20:15 15523 23
  • #1 19 Mar 2009 20:15
    michu235
    Poziom 12  

    Witam !
    Jestem posiadaczem renault clio I ( 1994 r. ) 1.4 . Mój problem tkwi w hamulcach, mianowicie gdy chce zahamować muszę wcisnąć pedał hamulca parę razy żeby się "napompował" i żeby hamowanie odniosło jakiś skutek .. Gdy wcisnę gwałtownie pedał hamulca (np tak jak sprzęgło) tak jakby schodzi powietrze trochę wolniej i hamowanie jest trochę bardziej efektywne ale blokują się koła. Gdy jestem na postoju i wielokrotnie wciskam pedał hamulca pompuje się ale gdy wcisnę mocniej na ok 10 s pedał schodzi do deski. Płyn hamulcowy w normie (niedawno dolewałem ) odpowietrzanie hamulców też nic nie dało. Moje pytanie jest następujące co to może być ?? i ile to może kosztować

    z góry dziękuje
    pozdrawiam
    michu235

    1 23
  • #2 19 Mar 2009 20:43
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak płynu nie ubywa to źle odpowietrzony albo pompa padnięta

    0
  • #3 19 Mar 2009 20:46
    tmanko
    Poziom 11  

    czy kiedy popuścisz kalamitkę to w nałożonym na nią wcześniej przewodzie przezroczystym pojawiają się słupki powietrza?

    0
  • #4 19 Mar 2009 20:56
    balonika3
    Poziom 36  

    Jeśli pedał powoli opada, a płynu nie ubywa to oczywiście pompa. Można regenerować, ale nie polecam. Lepiej wymienić. Ok. 100PLN zamiennik.

    -1
  • #5 19 Mar 2009 21:06
    michu235
    Poziom 12  

    płynu nie ubywa .. wuja tez mi pow że to może być pompa ale on nie zna się aż tak dobrze .. dlatego pytam. Czy wystarczy żebym kupił pompę czy muszę kupić jeszcze serwo i zbiorniczek ??

    0
  • #6 19 Mar 2009 21:07
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wystarczy pompa jeżeli serwo masz dobre

    0
  • #7 19 Mar 2009 21:09
    michu235
    Poziom 12  

    a jak to sprawdzić ?? do czego to służy ??

    0
  • #8 19 Mar 2009 21:14
    balonika3
    Poziom 36  

    michu235 napisał:
    płynu nie ubywa .. wuja tez mi pow że to może być pompa ale on nie zna się aż tak dobrze .. dlatego pytam. Czy wystarczy żebym kupił pompę czy muszę kupić jeszcze serwo i zbiorniczek ??

    Dobra rada - po wymianie pompy i zalaniu nowa może nie zassać płynu (więcej jak pewne). Przed założeniem zbiorniczka wstrzyknij strzykawką płyn do pompy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    michu235 napisał:
    a jak to sprawdzić ?? do czego to służy ??
    Zacznij od pompy.

    0
  • #9 19 Mar 2009 21:16
    michu235
    Poziom 12  

    rozumiem .. korzystając jeszcze z uprzejmości całego zgromadzenia :P chciałem się jeszcze zapytać czy kupując używaną pompę muszę zwracać uwagę na pojemność silnika ??

    0
  • #10 19 Mar 2009 21:17
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak pompujesz to silnik równo pracuje?

    0
  • #11 19 Mar 2009 21:18
    michu235
    Poziom 12  

    tak pracuje równo

    1
  • #12 19 Mar 2009 21:19
    balonika3
    Poziom 36  

    michu235 napisał:
    rozumiem .. korzystając jeszcze z uprzejmości całego zgromadzenia :P chciałem się jeszcze zapytać czy kupując używaną pompę muszę zwracać uwagę na pojemność silnika ??
    Używanej nie kupuj, bo może być taka sama lub gorsza a tego przed zamontowaniem i zalaniem nie sprawdzisz.

    0
  • #13 19 Mar 2009 21:20
    goldwinger
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To serwo dobre
    1,1 1,2 czy 1,4 wszędzie szła ta sama pompa

    0
  • #14 19 Mar 2009 21:22
    michu235
    Poziom 12  

    niestety na chwilę obecną nie stać mnie na kupno nowej ( jestem w trakcie nauki ) więc musze zaryzykować i kupić używaną

    0
  • #15 19 Mar 2009 21:45
    balonika3
    Poziom 36  

    Nie wiem ile kosztuje używana, ale do kosztów musisz dodać cenę ok. 1L płynu hamulcowego oraz ew. zerwane odpowietrzniki lub nawet (zdarza się często) cylinderki.

    0
  • #17 19 Mar 2009 22:32
    Masselo
    Poziom 12  

    To ubywa Ci ten płyn czy nie skoro piszesz ze dolewałes. Na poczatek proponuje zdjac bebny i obejrzec cylinderki a pózniej spekulowac na temat pompy hamulcowej

    1
  • #18 19 Mar 2009 22:48
    balonika3
    Poziom 36  

    michu235 napisał:
    tak zdaje sobie z tego sprawę a ile tych cylinderków ?? wystarczą takie http://www.moto.allegro.pl/item580011688_cylinderki_do_renault_clio.html ??
    Nie wiem, może wcale. Codzi o to, że często elementy ukł. hamulcowego są tak zapieczone, że próby ich rozkręcenia kończą się urwaniem czegoś. Bywa, że i przewód hamulcowy. Całość ocenisz dopiero po wykręceniu (nie tylko pompy, ale i odpowietrzników). Jeśli chodzi o jakość (bezpieczeństwo) proponowanych cylinderków - nie potrafię odpowiedzieć.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Masselo napisał:
    To ubywa Ci ten płyn czy nie skoro piszesz ze dolewałes. Na poczatek proponuje zdjac bebny i obejrzec cylinderki a pózniej spekulowac na temat pompy hamulcowej
    Weź to również pod uwagę.

    0
  • #19 20 Mar 2009 11:45
    michu235
    Poziom 12  

    samochód miał początkowo mój tata (przez 4 lata) i przez 4 lata nie dolewał żadnego płynu hamulcowego, ja mam go od roku i gdy zaczeły się problemy z hamulcami to dolałem płynu bo było go za mało od tamtego czasu płynu nie ubyło

    0
  • #20 20 Mar 2009 15:49
    balonika3
    Poziom 36  

    Jeśli płynu NAPEWNO nie ubywa, to tylko pompa.

    0
  • #21 20 Mar 2009 16:15
    michu235
    Poziom 12  

    rozumiem dziękuje wszystkim za okazaną pomoc
    pozdrawiam
    michu235

    0
  • #22 20 Mar 2009 22:37
    pioart
    Poziom 37  

    Witam
    Wtrącę swoje trzy grosze
    Obowiązkowo wymień pompę i to na NOWĄ! Od czegoś musisz zacząć i musi być to nowa część. Zapomnij o używce bo jak ktoś już stwierdził może być jeszcze gorsza. Pompę prawdopodobnie sam załatwiłeś wlewając nowy płyn który wypłukał szlam i rozszczelnił pompę między sekcjami, ale i tak było to nie uniknione wcześniej czy później to są zaniedbania układu hamulcowego . to nie lata 70’ i wszystko można kupić .Na bezpieczeństwie się nie oszczędza Płyn obligatoryjnie się wymienia gdy:
    była przeprowadzana naprawa układu hamulcowego lub
    po pomiarze np. temperatura wrzenia jest niższa niż 165’C
    no i nie później niż po dwóch latach bez względnie
    Ilość płynu / w zbiorniczku / ustala się po wymianie okładzin z przodu i z tyłu pojazdu przy nie przekroczonym wymiarze minimalnym pomiar tarcz, maxymalnym przy pomiarze bębnów

    0
  • #23 20 Mar 2009 22:48
    Masselo
    Poziom 12  

    Z tego co wiem Jesli pompe szlag trafi w tych autach to jest tak że naciskasz do dna a za drugim razem dopiero łapie
    Ja bym jeszcze obejrzał przewody eleastyczne czy nie pecznieja .

    0
  • #24 20 Mar 2009 23:21
    rowin1983
    Poziom 16  

    a płyn ma ponad 5 lat i jest w nim więcej wody niż w Wiśle

    0