Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z nierówną pracą silnika, sonda lambda

19 Mar 2009 21:13 3615 3
  • Poziom 10  
    Witam!

    Mam problem z silnikiem BMW m20b20. Problem polega na przerywaniu silnika, czuć to wyraźnie przy przyspieszaniu. Wrażenie jakby silnik nie palił na wszystkie cylindry.

    Podejrzewałem zbyt bogatą mieszankę, ponieważ świece po inspekcji były czarne i zalane.

    Dziś byłem na diagnostyce komputerowej w czasie rzeczywistym.
    Proszę zerknąć na zdjęcia:

    http://www.photoblog.com/KrisParker/2009/03/19/

    Pierwsze przedstawia odczyt spalin.
    Samochód mieści się w normie.Tak stwierdził odczytujący.
    Na pozostałych zdjęciach widać wykresy obrotów silnika, napięcia akumulatora i sondy lambda.
    Widać wyraźnie że lambda ma niewłaściwy odczyt. Skacze jak chce.
    Problem polega na tym że lambda jest nowa. I nie mam pojęcia co może powodować taki jej odczyt.

    Czy nowa lambda może być uszkodzona?
    Czy skład mieszanki może się zmieniać tak szybko?

    Proszę o pomoc!!!
  • Poziom 14  
    skoro skład spalin jest właściwy to regulacja lambda również .
    dlaczego uważasz że lambda źle pracuje ? dla mnie wygląda ok .
    sprawdzałeś ciśnienie i wydajność pompy paliwa pod obciążeniem ?
    jak wyglądają przewody - pomiar ? , kopułka , palec , energia iskry?
    jeszcze jedno, czujnik położenia wału - jeśli będzie generował niewłaściwy sygnał sterownik stworzy na tej podstawie fałszywą dawkę wtrysku .
    o ile pamiętam działo się tam coś jeszcze w samym sterowniku , chyba były na wyjściach wtrysków montowane "duże-ciężkie" (mam na myśli fizycznie) rezystory o niskiej rezystancji i często obrywały się na punktach lutowniczych płytki.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jaki tam właściwy skład?
    lambda zła, CO za dużo, CO2 za mało O2 też do dupy, HC całkiem tragedia
  • Poziom 10  
    Dodam że auto jest z 89' i według tamtych norm podobno się mieści.

    Jednakże uznaje uwagę za słuszną. Czy kolega ma doświadczenie w analizie spalin?

    Dodano po 6 [minuty]:

    Doran napisał:
    skoro skład spalin jest właściwy to regulacja lambda również .
    dlaczego uważasz że lambda źle pracuje ? dla mnie wygląda ok .
    sprawdzałeś ciśnienie i wydajność pompy paliwa pod obciążeniem ?
    jak wyglądają przewody - pomiar ? , kopułka , palec , energia iskry?
    jeszcze jedno, czujnik położenia wału - jeśli będzie generował niewłaściwy sygnał sterownik stworzy na tej podstawie fałszywą dawkę wtrysku .
    o ile pamiętam działo się tam coś jeszcze w samym sterowniku , chyba były na wyjściach wtrysków montowane "duże-ciężkie" (mam na myśli fizycznie) rezystory o niskiej rezystancji i często obrywały się na punktach lutowniczych płytki.


    Szczerze mówiąc nie wiem jaki powinien być wykres lambdy. Ale dla mnie ona pracuje jakby przypadkowo.
    Ciśnienie i pompa przede mną.
    Świece i przewody OK.
    Jak zmierzyć energię iskry??

    Ja też myślę o czujniku położenia wału. Da się go łatwo zmierzyć oscyloskopem. Ale brak mi dostępu do kanału by to zrobić.

    A co do tych rezystorów, zupełnie nie wiem o co chodzi?
    Gdzie ona mają być w ECU?

    Sugerujesz że silnik może przerywać bo są urwane luty?

    Zauważyłem też dziwną regularność że pierwsza minuta na zimno odpalonym jest lepiej.

    Dzięki za pomoc, proszę o odp na moje pyt.