Jest to urządzenie dwu funkcyjne mające na celu ładowanie akumulatorów jak i natychmiastowy rozruch silnika przy słabym akumulatorze. Ale nie we wszystkich pojazdach morza to stosować ponieważ występują skutki uboczne takiego rozruchu czasami tragiczne dla elektroniki.
Na pewno nie jest to rzecz dla początkujących.
Mamy do czynienia z prądami rzędu 100A i więcej i mocą >2kW
Poszukaj schematu rosyjskiego prostownika-spawarki chyba Resurs się nazywał czy jakoś tak.
Była to mała spawarka z możliwością rozruchu.
Sterował tym układ elektroniczny który wykrywał spadek napięcia na akumulatorze poniżej chyba 9V i dopiero wówczas załączał tyrystory prostownika i odłączał je po wzroście ponad normę. Prostownik tej mocy musi być kontrolowany ponieważ napięcie biegu jałowego ma ponad 35V i dużą wydajność prądową. Niedopuszczalne jest bawienie sie tym przy nowych samochodach obsadzonych elektroniką.