Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektrownie Wiatrowe - nowe pomysły...

19 Mar 2009 23:56 2586 4
  • Poziom 2  
    Słuchajcie.
    Sam nie jestem ani elektrykiem, ani energetykiem ani żadnym naukowcem. Mam za to firmę, która ma tą właściwość, że współpracuje z dużymi inwestorami, z których nieliczni dysponują kasą liczoną w mln EUR i bawią się w stawianie VESTAS'ów i innych takich... Siłą rzeczy coś tam o tym wiem.
    Zastanawiałem się ostatnio nad takim tematem: Skoro we wszystkich niemal wicherkach oprócz CUT-IN speeda jest również CUT-OFF speed, to z czego on wynika i dlaczego nie da się nadwyżki mocy wiatru przełożyć na dalszą pracę wiatraka? Chodzi mi o to, że można przecież doprowadzić mechanicznie do tego, żeby skrzydełka nie obracały się za szybko, żeby całości nie rozpieprzyć, wystarczy dodawać im tylko opór... Mam rację?
    :)
    Tak naprawdę liczę na to, że ludzie będą chcieli w tych wiatrakach i w ogóle ruchach kołowych coś pousprawniać, bo na bank się da. Do liczenia pieniędzy, spraw energetycznych i biznesowych spróbujmy włożyć trochę szaleńczej inwencji.
    Wymyślajcie, usprawniajcie i wklejajcie. Ja postaram się co jakiś czas coś ciekawego chociaż optycznie wrzucić.
    Pozdrawiam,
    z-e-t
  • Poziom 23  
    Piszesz o dołożeniu oporu w celu spowolnienia samych łopat poprzez dołożenie większego generatora ? A jak ma się sam opór łopat do napierającego wiatru ? Jest wiele składowych i kopromis jaki uzyskano widzisz w postaci zainstalowanego wiatraka.
  • Poziom 2