Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czujnik temperatury cieczy ch這dz帷ej Touran 1,9tdi

szorter 20 Mar 2009 08:50 31913 17
  • #1
    szorter
    Level 10  
    Witam Pan闚.
    Mam inny problem zwi您any z czujnikiem temperatury cieczy ch這dz帷ej w Vw Touranie 1,9tdi 2004r.
    Po uruchomieniu zimnego silnika cz瘰to zdarza mi si, 瞠 po jaki 10 - 20 sek. za陰czaj mi si wentylatory. Obroty biegu ja這wego id z 850 do 1200, automatycznie zu篡cie skacze z 0,5 na 0,7-0,8.
    By貫m na komputerach zeskanowano wszystko ca造 system i nie znaleziono 瘸dnej usterki.
    Stwierdzono, 瞠 musi to by co z elektryk.
    Pojecha貫m do innego mechanika i stwierdzi, ze komputery nie wszystko pokazuj, a za za陰czenie si wentylator闚 odpowiada czujnik temp. cieczy ch這dz帷ej (1 z dw鏂h) i wystarczy go wymieni.
    Kupi貫m taki w sklepie ale nie wiem, gdzie go mam zamontowa silnik AVQ 1,9tdi 2004r. 105 KM.
    Podano mi czujnik o symbolu FAE 38185.
    Je郵i Kto m鏬豚y mi pom鏂 by豚ym wdzi璚zny.
    Pozdrawiam.
  • Helpful post
    #2
    tomasz0703
    Level 25  
    witam 9 to czujnik temperatury.Jak go wykrecisz to zbadaj opornosci przy obydwoch czujnik闚 przy 20 stopniach i przy np 60 je瞠li s takie same lub podobne to czujnik dobry .Jak w豉cza ci si wentylator to mo瞠sz te prawdzi czujnik ci郾ienie klimatyzacji
  • #3
    tasmanski
    Level 10  
    witaj kolego, ja mam podobny problem z wentylatorami ,w陰czj si kiedy im pasuje i nie wiem co jest tego przyczyn ,mam ten sam silnik, czy u Ciebie si co wyja郾i這?
  • #4
    robertbydgoszcz
    Level 1  
    mam ten sam problem. wymieni貫m oba czujniki i nadal wentylatory g逝piej. Znalaz kto rozwi您anie?
  • #6
    Entity
    Level 12  
    Witam !

    Panowie - ja r闚nie mam problem z tym czujnikiem.
    VAG pokazuje komunikat - Awaria czujnika temperatury lub zwarcie. nie napisa貫m dok豉dnie - ale co w tym stylu. Wymieni貫m czujnik - dalej jest to samo.
    安ieci si symbol silnika na desce, a po skasowaniu b喚du (nie pami皻am teraz numeru b喚du ale mam go gdzie zapisanego) - zapala si ta kontrola znowu.

    Do tego wska幡ik temperatury silnika wariuje. Wskaz闚ka lala sobie jak chce... ale nigdy nie osi庵a 90*C. Ciekawa sprawa - podczas hamowania wskaz闚ka "leci" w stron zera po czym jak tylko dodam gazu - znowu si wznosi w kierunku 90*C.

    Wariacja totalna. Pytanie mam do Was bo kilka post闚 wy瞠j pisze, 瞠 s 2 czujniki temperatury ??? Mo瞠 ten drugi mi pad i dla tego si tak dzieje ? Gdzie jest ten drugi ? Ja wymieni貫m ten oznaczony na rysunku nr.9 [tomasz0703]

    Bardzo prosz o pomoc w tej sprawie.

    Pablo
  • #7
    himi76
    Level 2  
    Witam, u mnie to samo. 20 sekund i za陰czony wentylator. Skasowanie b喚du czujnika temp. p造nu ch這dniczego pomog這 na dwa dni. Dzi rano ,,atrakcja'' powr鏂i豉. Co ciekawe, zauwa篡貫m, 瞠 je郵i zaraz po w陰czeniu zap這nu rusz autem to wentylatory nie za陰czaj si. Kto zdiagnozowa skutecznie ten feler?
  • #8
    Entity
    Level 12  
    Witam !

    No u mnie lipa. Jeszcze tego skutecznie nie usun掖em. Teraz kolega da mi namiary na jakiego porz康nego go軼ia od elektroniki samochodowej. Mo瞠 On co poradzi. Jestem z okolic Krakowa. Tutaj raczej jest "posucha" na dobrych specjalist闚. Pyta貫m po r騜nych forach i u r騜nych mechanik闚 to 瘸den nie chce poleci kogo z "czystym sumieniem". Pewnie gdyby chodzi這 o cofni璚ie licznika to bym od nich dosta 30 telefon闚 ... :)
  • #9
    himi76
    Level 2  
    Te mam takie wra瞠nie. Sprawa po forach znana, by貫m o 4ech mechanik闚/elektryk闚. 畝den nie potrafi nic sensownego powiedzie.
  • #10
    emeryt2
    Level 42  
    Na wi您ce jakie czasowe przywarcia do masy!!!
  • #11
    Entity
    Level 12  
    Witam !

    No te czasowe przywarcia do masy s mo磧iwe... Tylko czemu jak pod陰czy si tester/oprogramowanie VW z laptopa to czujnik pokazuje temp. -270*C (oko這).

    Dok豉dny kod b喚du: "Czujnik -G62 temp. p造nu ch這dz帷ego sygna za du篡, usterka sporadyczna."

    Gdzie szuka tego przywarcia do masy? [mo瞠 jakie foto] ?
    Spotka si kto z Was z takim przywarciem ?

    Gor帷 pro軸a. :-)

    Pablo
  • #12
    loskomaros
    Level 10  
    Cz瘰te miejsce za豉mywania/przecierania sie przewod闚 w tym modelu jest na pod逝積icy, pod obudow filtra powietrza.
  • #13
    Entity
    Level 12  
    Pi瘯nie dzi瘯uj za podpowied. W najbli窺zym czasie postaram si tam zagl康n望. Jak uda mi si ustali (i usun望) problem to si jako odwdzi璚z. :)

    Dam zna jak zagl康n do mojej (kochanej) maszynki. :D

    Pablo
  • #14
    justat
    Level 11  
    Ja mam podobny problem w golfie 2.0 tdi 2004r. wentylatory chodz na maksa. Vag pokazuje b陰d 18616 oporno嗆 poza zakresem. Czujnili G62 i G68 mam nowe. Pomocy!
  • #15
    Albus
    Level 21  
    Je郵i poprawnie odczytano b陰d to: 18616 - Czujnik temp. p造nu ch這dz帷ego- na wyj軼iu z ch這dnicy: (G83)
  • #16
    justat
    Level 11  
    Ten czujnik mam nowy. podejrzewam, 瞠 kabel jest uszkodzony. Ma kto schemat instalacji?
  • #17
    RENATA1
    Level 11  
    Panowie g堯wn przyczyna za陰czania si wentylator闚 w tych autach jest uszkodzenie styk闚 przeka積ika kt鏎y za豉ncza napi璚ie na sterownik napi璚ia w samochodzie. znajduje si on w kabinie na g堯wnej p造cie przeka積ik闚 i jest taki sam jak ten od sygna逝. Trzeba go wymieni i problem z g這wy.
  • #18
    Entity
    Level 12  
    loskomaros wrote:
    Cz瘰te miejsce za豉mywania/przecierania sie przewod闚 w tym modelu jest na pod逝積icy, pod obudow filtra powietrza.


    No prawie tak jak kolega napisa...
    U mnie przetar造 si przewody w peszelku, biegn帷ym prawie na wysoko軼i zderzaka (nisko). Problem jest wi瘯szy - tam te znajduj si kable doprowadzaj帷e pr康 do 鈍iec - one r闚nie by造 poprzecierane. To samo z czujnikiem po這瞠nia wa逝 - ten kabelek by ca趾iem urwany, a samoch鏚 ci篹ko pali [b陰d by ale rozbieranie silnika nie wchodzi這 w gr - teraz to mo瞠 komu pomo瞠].
    Generalnie trzeba znale潭 kilka godzin czasu - najecha samochodem na kana (lub podno郾ik), 瞠by mie dost瘼 do spodu samochodu, porozbiera wszystko (ja robi貫m fotki, 瞠by czego nie przeoczy przy sk豉daniu) i rozbebeszyc ten peszelek z kablami. Potem wymieni uszkodzone okablowanie - poprzez wlutowanie w miejsca uszkodzonych kabelk闚 - nowe kabelki o podobnej kolorystyce i conajmniej takim samym przekroju. Kabelki musz by typu linka !!! Miejsca lutowania zabezpieczy koszulkami termokurczliwymi, zaizolowa ca這嗆 ta鄉 materia這w - wilgocioodporn, na這篡 peszel (jest rozci皻y na ca貫j d這go軼i) w spos鏏 uniemo磧iwiaj帷y przesuwanie kabli. Ja dodatkowo jeszcze pozak豉da貫m kilka opasek kablowych (tzw. trytytytek) zaciskaj帷 peszel tak, 瞠by nie m鏬 si suwa po kablach. Potem pozapinanie kabli tam gdzie maj by i ...gotowe.
    Na koniec jeszcze raz przegl康n望 ca這嗆, 瞠by mie pewno嗆, 瞠 nie pozamieniali鄉y nigdzie kabelk闚 i teraz tylko pozosta這 zapali samoch鏚.

    Mo瞠 jeszcze komu pomo瞠 to, 瞠 u mnie w tym czasie zbieg豉 si jeszcze jedna awaria - termostatu. Nie by貫m w stanie zagrza samochodu (wska幡ik temperatury silnika) do 90*C. Trafi貫m akurat na mrozy -20 -30*C i my郵a貫m, 瞠 to dla tego. Jednak nie - zaprzyja幡iony mechanik wyj掖 termostat, zrobi pr鏏 - wraz z nowym i okaza這 si, 瞠 stary jest uszkodzony. Po wymianie wszystko jest super i autko pali jak nigdy. Wska幡ik temperatury r闚nie jest ustawiony jak nale篡 i po kilku minutach pokazuje r闚niutkie 90*C.

    砰cz powodzenia - warto to zrobi, bo potem cieszy jak jest wszystko OK!