Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Prosz, dodaj wyj徠ek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzi瘯i temu, 瞠 ogl康asz reklamy, wspierasz portal i u篡tkownik闚.

Czujnik temperatury cieczy ch這dz帷ej Touran 1,9tdi

szorter 20 Mar 2009 08:50 24725 17
  • #1 20 Mar 2009 08:50
    szorter
    Poziom 2  

    Witam Pan闚.
    Mam inny problem zwi您any z czujnikiem temperatury cieczy ch這dz帷ej w Vw Touranie 1,9tdi 2004r.
    Po uruchomieniu zimnego silnika cz瘰to zdarza mi si, 瞠 po jaki 10 - 20 sek. za陰czaj mi si wentylatory. Obroty biegu ja這wego id z 850 do 1200, automatycznie zu篡cie skacze z 0,5 na 0,7-0,8.
    By貫m na komputerach zeskanowano wszystko ca造 system i nie znaleziono 瘸dnej usterki.
    Stwierdzono, 瞠 musi to by co z elektryk.
    Pojecha貫m do innego mechanika i stwierdzi, ze komputery nie wszystko pokazuj, a za za陰czenie si wentylator闚 odpowiada czujnik temp. cieczy ch這dz帷ej (1 z dw鏂h) i wystarczy go wymieni.
    Kupi貫m taki w sklepie ale nie wiem, gdzie go mam zamontowa silnik AVQ 1,9tdi 2004r. 105 KM.
    Podano mi czujnik o symbolu FAE 38185.
    Je郵i Kto m鏬豚y mi pom鏂 by豚ym wdzi璚zny.
    Pozdrawiam.

    0 17
  • Pomocny post
    #2 20 Mar 2009 09:16
    tomasz0703
    Poziom 25  

    witam 9 to czujnik temperatury.Jak go wykrecisz to zbadaj opornosci przy obydwoch czujnik闚 przy 20 stopniach i przy np 60 je瞠li s takie same lub podobne to czujnik dobry .Jak w豉cza ci si wentylator to mo瞠sz te prawdzi czujnik ci郾ienie klimatyzacji

    2
  • #3 30 Gru 2009 23:20
    tasmanski
    Poziom 9  

    witaj kolego, ja mam podobny problem z wentylatorami ,w陰czj si kiedy im pasuje i nie wiem co jest tego przyczyn ,mam ten sam silnik, czy u Ciebie si co wyja郾i這?

    3
  • #4 21 Kwi 2010 20:48
    robertbydgoszcz
    Poziom 1  

    mam ten sam problem. wymieni貫m oba czujniki i nadal wentylatory g逝piej. Znalaz kto rozwi您anie?

    0
  • #6 05 Lut 2011 17:45
    Entity
    Poziom 12  

    Witam !

    Panowie - ja r闚nie mam problem z tym czujnikiem.
    VAG pokazuje komunikat - Awaria czujnika temperatury lub zwarcie. nie napisa貫m dok豉dnie - ale co w tym stylu. Wymieni貫m czujnik - dalej jest to samo.
    安ieci si symbol silnika na desce, a po skasowaniu b喚du (nie pami皻am teraz numeru b喚du ale mam go gdzie zapisanego) - zapala si ta kontrola znowu.

    Do tego wska幡ik temperatury silnika wariuje. Wskaz闚ka lala sobie jak chce... ale nigdy nie osi庵a 90*C. Ciekawa sprawa - podczas hamowania wskaz闚ka "leci" w stron zera po czym jak tylko dodam gazu - znowu si wznosi w kierunku 90*C.

    Wariacja totalna. Pytanie mam do Was bo kilka post闚 wy瞠j pisze, 瞠 s 2 czujniki temperatury ??? Mo瞠 ten drugi mi pad i dla tego si tak dzieje ? Gdzie jest ten drugi ? Ja wymieni貫m ten oznaczony na rysunku nr.9 [tomasz0703]

    Bardzo prosz o pomoc w tej sprawie.

    Pablo

    2
  • #7 16 Lis 2011 09:04
    himi76
    Poziom 2  

    Witam, u mnie to samo. 20 sekund i za陰czony wentylator. Skasowanie b喚du czujnika temp. p造nu ch這dniczego pomog這 na dwa dni. Dzi rano ,,atrakcja'' powr鏂i豉. Co ciekawe, zauwa篡貫m, 瞠 je郵i zaraz po w陰czeniu zap這nu rusz autem to wentylatory nie za陰czaj si. Kto zdiagnozowa skutecznie ten feler?

    1
  • #8 16 Lis 2011 09:25
    Entity
    Poziom 12  

    Witam !

    No u mnie lipa. Jeszcze tego skutecznie nie usun掖em. Teraz kolega da mi namiary na jakiego porz康nego go軼ia od elektroniki samochodowej. Mo瞠 On co poradzi. Jestem z okolic Krakowa. Tutaj raczej jest "posucha" na dobrych specjalist闚. Pyta貫m po r騜nych forach i u r騜nych mechanik闚 to 瘸den nie chce poleci kogo z "czystym sumieniem". Pewnie gdyby chodzi這 o cofni璚ie licznika to bym od nich dosta 30 telefon闚 ... :)

    0
  • #9 17 Lis 2011 13:34
    himi76
    Poziom 2  

    Te mam takie wra瞠nie. Sprawa po forach znana, by貫m o 4ech mechanik闚/elektryk闚. 畝den nie potrafi nic sensownego powiedzie.

    0
  • #10 17 Lis 2011 15:53
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na wi您ce jakie czasowe przywarcia do masy!!!

    0
  • #11 17 Lis 2011 18:25
    Entity
    Poziom 12  

    Witam !

    No te czasowe przywarcia do masy s mo磧iwe... Tylko czemu jak pod陰czy si tester/oprogramowanie VW z laptopa to czujnik pokazuje temp. -270*C (oko這).

    Dok豉dny kod b喚du: "Czujnik -G62 temp. p造nu ch這dz帷ego sygna za du篡, usterka sporadyczna."

    Gdzie szuka tego przywarcia do masy? [mo瞠 jakie foto] ?
    Spotka si kto z Was z takim przywarciem ?

    Gor帷 pro軸a. :-)

    Pablo

    0
  • #12 17 Lis 2011 22:04
    loskomaros
    Poziom 9  

    Cz瘰te miejsce za豉mywania/przecierania sie przewod闚 w tym modelu jest na pod逝積icy, pod obudow filtra powietrza.

    0
  • #13 17 Lis 2011 22:07
    Entity
    Poziom 12  

    Pi瘯nie dzi瘯uj za podpowied. W najbli窺zym czasie postaram si tam zagl康n望. Jak uda mi si ustali (i usun望) problem to si jako odwdzi璚z. :)

    Dam zna jak zagl康n do mojej (kochanej) maszynki. :D

    Pablo

    1
  • #14 03 Sty 2012 00:00
    justat
    Poziom 11  

    Ja mam podobny problem w golfie 2.0 tdi 2004r. wentylatory chodz na maksa. Vag pokazuje b陰d 18616 oporno嗆 poza zakresem. Czujnili G62 i G68 mam nowe. Pomocy!

    1
  • #15 03 Sty 2012 07:28
    Albus
    Poziom 21  

    Je郵i poprawnie odczytano b陰d to: 18616 - Czujnik temp. p造nu ch這dz帷ego- na wyj軼iu z ch這dnicy: (G83)

    0
  • #16 03 Sty 2012 13:09
    justat
    Poziom 11  

    Ten czujnik mam nowy. podejrzewam, 瞠 kabel jest uszkodzony. Ma kto schemat instalacji?

    0
  • #17 26 Lut 2012 20:39
    RENATA1
    Poziom 10  

    Panowie g堯wn przyczyna za陰czania si wentylator闚 w tych autach jest uszkodzenie styk闚 przeka積ika kt鏎y za豉ncza napi璚ie na sterownik napi璚ia w samochodzie. znajduje si on w kabinie na g堯wnej p造cie przeka積ik闚 i jest taki sam jak ten od sygna逝. Trzeba go wymieni i problem z g這wy.

    3
  • #18 21 Mar 2012 10:39
    Entity
    Poziom 12  

    loskomaros napisa:
    Cz瘰te miejsce za豉mywania/przecierania sie przewod闚 w tym modelu jest na pod逝積icy, pod obudow filtra powietrza.


    No prawie tak jak kolega napisa...
    U mnie przetar造 si przewody w peszelku, biegn帷ym prawie na wysoko軼i zderzaka (nisko). Problem jest wi瘯szy - tam te znajduj si kable doprowadzaj帷e pr康 do 鈍iec - one r闚nie by造 poprzecierane. To samo z czujnikiem po這瞠nia wa逝 - ten kabelek by ca趾iem urwany, a samoch鏚 ci篹ko pali [b陰d by ale rozbieranie silnika nie wchodzi這 w gr - teraz to mo瞠 komu pomo瞠].
    Generalnie trzeba znale潭 kilka godzin czasu - najecha samochodem na kana (lub podno郾ik), 瞠by mie dost瘼 do spodu samochodu, porozbiera wszystko (ja robi貫m fotki, 瞠by czego nie przeoczy przy sk豉daniu) i rozbebeszyc ten peszelek z kablami. Potem wymieni uszkodzone okablowanie - poprzez wlutowanie w miejsca uszkodzonych kabelk闚 - nowe kabelki o podobnej kolorystyce i conajmniej takim samym przekroju. Kabelki musz by typu linka !!! Miejsca lutowania zabezpieczy koszulkami termokurczliwymi, zaizolowa ca這嗆 ta鄉 materia這w - wilgocioodporn, na這篡 peszel (jest rozci皻y na ca貫j d這go軼i) w spos鏏 uniemo磧iwiaj帷y przesuwanie kabli. Ja dodatkowo jeszcze pozak豉da貫m kilka opasek kablowych (tzw. trytytytek) zaciskaj帷 peszel tak, 瞠by nie m鏬 si suwa po kablach. Potem pozapinanie kabli tam gdzie maj by i ...gotowe.
    Na koniec jeszcze raz przegl康n望 ca這嗆, 瞠by mie pewno嗆, 瞠 nie pozamieniali鄉y nigdzie kabelk闚 i teraz tylko pozosta這 zapali samoch鏚.

    Mo瞠 jeszcze komu pomo瞠 to, 瞠 u mnie w tym czasie zbieg豉 si jeszcze jedna awaria - termostatu. Nie by貫m w stanie zagrza samochodu (wska幡ik temperatury silnika) do 90*C. Trafi貫m akurat na mrozy -20 -30*C i my郵a貫m, 瞠 to dla tego. Jednak nie - zaprzyja幡iony mechanik wyj掖 termostat, zrobi pr鏏 - wraz z nowym i okaza這 si, 瞠 stary jest uszkodzony. Po wymianie wszystko jest super i autko pali jak nigdy. Wska幡ik temperatury r闚nie jest ustawiony jak nale篡 i po kilku minutach pokazuje r闚niutkie 90*C.

    砰cz powodzenia - warto to zrobi, bo potem cieszy jak jest wszystko OK!

    0