Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana filtra gazu w instalacji Landirezo

zydanet83 20 Mar 2009 10:24 5774 3
  • #1 20 Mar 2009 10:24
    zydanet83
    Poziom 14  

    Opisywana instalacja to : Landi Rezo (system wtrysku ster. Elektronicznie LCS1) we Fiat brava 1,6 16V

    Dziś chciałbym omówić temat wymiany filtra umieszczonego przed elektrozaworem w instalacji gazowej …
    Jak każdy wie filtry w naszych autkach powinno się wymieniać co roku .. W przypadku intalacji gazowych radzi się to samo czyli co 10 .. 15..tyśkm …

    Poszedłem z tym do mechanika , wyznaczył mi termin za 4 dni… A ta wymiana nie jest trudna i zajmie nam jakieś 30min … A koszt jej nie przekroczy 5zł . Pomyślałem zrobię to sam.

    Jakie są symptomy zapchanego filtra ?

    Najczęściej to spadanie z obrotów silnika w czasie przełączenia Benzyna – Gaz … A następnie gaśniecie … Czasem silnik po prostu wyraźnie muli ..

    Wymiana :

    Na początku należy zakręcić zawór umiejscowiony przy butli z gazem … To bardzo ważne gdyż to spowoduje odcięcie dopływu gazu do elektrozaworu . W moim przypadku zawór ten jest umieszczony koło licznika po prawej stronie . Uwaga przyjrzyj się dobrze czy twoja instalacja nie posiada 2 takich zaworów . Następnie należy spuścić gaz znajdujący się miedzy butlą a elektrozaworem .

    Są 2 metody :

    1. Na zakręconym zaworze zapalamy auto , przełączamy go na gaz i czekamy aż sam zgaśnie …
    2. Jeśli z jakiś przyczyn nie możemy przełączyć auta z benzyny na gaz wówczas odkręcamy przewód dopływu gazu . W czasie odkręcania zacznie uciekać gaz w formie lotnej a także ciekłej … Nie dotykajmy wówczas tego , gdyż możemy się zranić (niska temperatura).
    Gdy upewnimy się że cały gaz zeszedł należy wykręcić oba przewody ( dopływ i odpływ ) A następnie odkręcić cały elektrozawór od karoserii . Pamiętajmy o ściągnięciu 2 przewodów + i - .
    Następnie należy rozkręcić elektrozawór w celu dostania się do filtra …

    Sam spotkałem się z dwoma rodzajami mocowania osłony :

    1. Odkręcamy śrubę mocującą osłonę filtra , jest umiejscowiona od dołu …
    2. I taki ja mam w samochodzie … Żadnej śruby nie ma i osłona jest nagwintowana i wówczas należy użyć klucza 40 by odkręcić osłonę. Możemy wówczas pomóc sobie imadłem lub 2 kluczem aby zrobić kontrę ….
    Gdy odkręcimy osłonę znajdziemy tam zanieczyszczenia a filtr który powinien być żółty , będzie czarny lub siwy .
    Odkręcamy filtr który jest przymocowany śrubą i wymieniamy ,UWAGA uważajmy by nie zgubić uszczelki . Czyścimy osłonę filtra ( gwint ) z różnych zanieczyszczeń i smarujemy go wazelina techniczną , dla lepszego uszczelnienia nawijamy konopie i skręcamy osłonę .
    Elektrozawór przykręcamy do karoserii a następnie dokręcamy do niego 2 przewody odpływu i dopływu ( pamiętajmy by je też oczyścić ) ,dołączamy 2 przewody elektryczne , odkręcamy zawór na butli … Upewnijmy się że nie ma nieszczelności …
    Po czym kilka krotnie przy zapalonym silniku próbujmy przełączyć samochód z benzyny na gaz … Auto będzie początkowo gasło , ale po kilku razach powinno wszystko działać poprawnie.

    Jeśli macie jakieś pytania lub sami możecie się pochwalić jakimiś drobnymi pracami , które sami możemy wykonać to śmiało piszcie …

    0 3
  • #2 20 Mar 2009 11:25
    elmechrs
    Poziom 11  

    Nie wiem jakie masz uprawnienia do obsługi instalacji gazowych i nie jest to moja sprawa, ale ciekawi mnie jak sprawdzasz jej szczelność. Dlatego uważam, że namawianie do samodzielnego ingerowania w instalację gazową to prawie jak namawianie do samobójstwa.

    0
  • #3 20 Mar 2009 13:28
    zydanet83
    Poziom 14  

    Drogi kolego ... Ja nie namawiam nikogo. A jak się wykona wszystko prawidłowo nieszczelności nie ma ... A prace te można wykonać tak samo jak i nie lepiej jak nie jeden serwisant gdyż robimy to dla siebie .A nie jeden z nas przekonał się jacy ludzie pracują na warsztatach ( nie obrażając prawdziwych fachowców ) Jeśli była by jakaś nieszczelność wówczas po odkręceniu zaworu z butli był by wyczuwalny ulatniający się gaz, a w przypadku dużej nieszczelniości oszronienie . Wiec nie myślę że z każdą sprawą trzeba biegać do mechanika. Można oczywiście przejechać się do serwisu i skontrolować szczelność.
    Wnioskuje że kolega z wszystkim jeździ na warsztat . Benzyny pewnie sam też nie nalewa bo może dojść do samo zapłonu ....
    A może sam prowadzi warsztat i w ten sposób szuka klientów ...
    Wiec w myśl kolegi z każdą usterką musimy jeździć do warsztatu !!! Bo to sie opłaca , tyle ze komu ... :D

    0
  • #4 21 Mar 2009 17:00
    zydanet83
    Poziom 14  

    Specjalnie dla tego pana domowy sposób na sprawdzenie szczelności ... Wiec metoda jest prosta i tania .... Bierzemy piankę do golenia piankujemy miejsca które odkręcaliśmy . Załączamy silnik i patrzymy czy nie pojawiają się pęcherzyki z gazem jeśli ich nie ma to wszytko ok ... A jeśli się owakie pojawią wiemy co należy poprawić i uszczelnić ....Od cała filozofia ... Prosta ale skuteczna .... Zamiast pianki możemy użyć również wody z mydłem, szamponem lub płynem ... Tak aby była piana .... pozdr.

    0