Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaka zwrotnica basowa?

20 Mar 2009 15:04 4634 14
  • Poziom 9  
    Kupiłem ten głośniczek
    http://allegro.pl/.html
    I nie wiem jaka ma być do niego zwrotnica. To jest subwoofer. Kupiłem taka zwrotnice http://allegro.pl/.html
    i nie ma żadnych efektów.

Nie wiecie czy lepiej kupić zwrotnice czy może zrobić samemu ? Z góry thx

Regulamin p.10.11
    (dj-MatyAS)
  • Poziom 19  
    Zwrotnice basową, powinno robić się pod każdy głośnik indywidualnie bo każdy różni się parametrami TS... Przypadkowa zwrotnica do przypadkowego głośnika to mało realne by jedno z drugim dobrze się zgrało.
  • Poziom 9  
    Czyli lepiej sobie zrobić. Ale może jakieś szczegóły jak to zrobić bo jestem początkujący. Najlepiej jak ktoś doradzi mi jak to zrobić.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Do subwoofera robi się zwykle filtr aktywny, głównie ze względu na koszt. Chcąc zrobić pasywny filtr dolnoprzepustowy na x-dziesiąt Hz potrzebujesz porządnej cewki. Masa takowej to koło 1kg a koszt ze 150zł. To co kupiłeś to pewnie filtr stratny RC czyli pomyłka. Skombinuj sobie drutu minimum 1mm, np ze spalonego trafa i spróbuj sam nawinąć. Potrzebujesz 10 do 20 mH w zależności od tego jaki to głośnik.
  • Poziom 9  
    Dzięki. Bardzo mi pomogłeś
  • Poziom 9  
    Mam jeszcze jedno pytanie. Jak obliczyć to mH ??
  • Poziom 9  
    Skąd wziąć te dane cewki?? Czy to jest obojętne? Bo nie wiem jakie wymiary powinna mieć ta cewka.
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Muszę ci powiedzieć, że będziesz chyba pionierem, bo nikt nie robi pasywnej zwrotnicy do subwoofera, ale skoro masz drut i czas, to czemu nie?

Jak chcesz to zrobić mniej więcej dobrze musisz powiedzieć: