Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwne bicie koła

20 Mar 2009 17:19 8487 9
  • Poziom 14  
    Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem dziwne bicie w kole i lekkie podrygi kierownica przy tym. Dzieje sie to podczas dynamicznego ruszania gdy koło zerwnie przyczepność np na mokrej nawierzchni, lub stojąc na swiatłach i ruszając gdy auto zerwie lekko przyczepność bije koło tak jak by ktoś je podnosił i uderzał o ziemi nie wiem dokładnie które ale z tego co wyczuwam to chyba lewe ale moge sie mylić. Na prostych kołach czy na lekko skreconych bicie wystepuje natomiast na całkiem skręconych objaw ustaje. Moge powiedzieć ze zawieszenie jest sztywne bo cały mcperson jest nowy (amor, poduchy, łożysko, przegub, końcówki drązków, tarcza) felga wraz z oponą została sprawdzona i jest ok, półoś jest prosta a wahacz sztywny. Auto to vectra A 1.6i.
    Czy ktoś miał taki objaw prosze o Pomoc z góry dzięki.
  • Poziom 27  
    A drążki reakcyjne sprawdzałeś ...?
  • Poziom 14  
    Kolego nie znam się aż na tyle na tym wozie i nie wiem za bardzo co określa to pojęcie, czego się to tyczy i gdzie to jest zamontowane w tym aucie. Jeśli chodzi o stabilizator na przodzie to jest sztywny o gumy też są ok.

  • Specjalista Automatyk
    Stawiałbym na amortyzator lub łączniki stabilizatora. Czy oprócz tego masz jakieś stuki w zawieszeniu jak jedziesz? Sprawdź jeszcze poduszki silnika.
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Stuków podczas jazdy nie ma amortyzator został wymieniony na nowy wraz z poduszkami i całą resztą wiec też jest sztywny jak pisałem wiekszość rzeczy przy lewej kolumnie została zmieniona oprócz piasty, łożysko jest tez nowe i nie ma tam żadnych luzów. Natomiast o tym łączniku stabilizatora nie pomyślałem czy moze być on wadliwy ale z tego co robiłem tam inne rzeczy to wyglądał on dobrze ta guma nie była poparciała i luzów też nie było z tego co go tam szarpałem. Czy ten łącznik moze być przyczyną tego bicia i czy taka wymiana jest cięzka i czy da rade zrobić to samemu???

    Dodano po 11 [minuty]:

    Moze ktoś wie jakie są objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego w skrzyni??? może to jest przyczyna.
  • Poziom 11  
    opona do wymiany zwichrowana.
  • Poziom 14  
    Kolega juz kilka sztuk opon zakładałem na róznych felgach i było to samo niestety
  • Poziom 11  
    objawy uszkodzonego przegubu wewnętrznego w skrzyni to jest jak skrzynia podaje na półos naped ale niestety przeskakuja tryby te co łacza skrzynie z półosia i ta z bebnem. to moze własnie byc ta przyczyna ze słychac stuki ja tez to mialem , a opony moga byc powichrowane bo jak skrzynia podaje na koła i jedno pracuje inaczej od drugiego-jedno ciagnie a drugie staje w miejscu- brak zbierznosci. Inna przyczyna stuków sa wybite gumy na amorach ale skoro wymienione bylo to niestety przegub.
  • Poziom 14  
    Wielkie dzięki kolego tak z lekka przypuszczałem te przeguby bo co innego lecz nie byłem do końca pewny. jeszcze jak byś mógł mi podpowiedzieć jak te przeguby się zmienia czy jest to ciężka robota?? czy lepiej sie z tym nie bawic zaprowadzić do mechanika i niech on to zrobi?? Dużo jest z tym roboty??
  • Poziom 11  
    szczerze jezeli nie miałeś z tym do czynienia to lepiej zostaw :D Półoś w vectrze podajże jest na 8 lub 10 radzil bym wymienic cala polos nie sam przegub ;/ mniej roboty lecz zalezy czy chcesz kupic nowe czy uzywke;/


    Moderowany przez robokop:

    Regulamin pkt. 8.2 - wybitnie niechlujna pisownia, kosz.