Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

podnośnik pulsuje ursus c-1004

adrianczerna 21 Mar 2009 10:46 19078 34
  • #1 21 Mar 2009 10:46
    adrianczerna
    Poziom 11  

    Po wymianie oleju hydraulicznego i filtrów nie chce podnosić ,podnosi bardzo powoli .na starym oleju tez powoli podnosiło lecz nie aż tak, ale był dożo gęstszy wiec to mogło być przez to . czy ktoś miał do czynienia z takim czymś czy możliwe jest ze trzeba odpowietrzyć układ?a jak tak to w jaki sposób?

  • #2 21 Mar 2009 17:51
    romanowski
    Poziom 11  

    Uszczelka tłoka siłownika prawdopodobnie do wymiany ,albo zawor ciśnieniowy się się zawiesił

  • #3 21 Mar 2009 18:18
    Usunięty
  • #4 21 Mar 2009 18:38
    Adasku
    Poziom 14  

    Witam w ursusie do hydrauliki stosuje się olej przekładniowy HIPOL tak zaleca instrukcja jak kolego piszesz oleju hydraulicznym to stosuje się w tych ciągnikach do wspomagania kierowniczego sprawdż czy pompa ma ciśnienie włączając na kilka sekund hydraulikę zewnętrzną (kiper)silnik na wolnych obrotach powinien przygasac

  • #5 21 Mar 2009 18:58
    adrianczerna
    Poziom 11  

    zgadza się olej przekładniowy,pomyłka przy pisaniu:( , i na starym i na nowym oleju działanie hydrauliki zaczyna się dopiero po rozgrzaniu oleju ,jakieś 30min pracy ,a powinno działać już po rozruchu raczej.

  • #6 21 Mar 2009 19:29
    Usunięty
  • #7 21 Mar 2009 20:10
    mczapski
    Poziom 38  

    Odpowietrzać nie ma co. Można przypuszczać, że zużyta pompa, zużyty rozdzielacz. Właśnie dlatego gęstszy olej poprawiał sytuację.

  • #8 21 Mar 2009 21:36
    wytrych121
    Poziom 21  

    Adasku napisał; sprawdż czy pompa ma ciśnienie włączając na kilka sekund hydraulikę zewnętrzną (kiper)silnik na wolnych obrotach powinien przygasac; potwierdzam,jak to sprawdzisz to będziesz miał pewność,że pompa jest o.k.Przy sterowaniu podnośnika i wywrotu masz taką dźwignię długą może ona jest przestawiona,jeżeli nie to tak jak koledzy pisali-pierścionki na tłoczysku lub rozdzielacz się kończy.Pozdrawiam.

  • #9 22 Mar 2009 01:19
    wpsowa692
    Poziom 24  

    podepnij manometr pod gniazdo hydrauliki zewnętrznej(tam gdzie podłączasz kipowanie) jak będzie mniej niż 16Mpa to rzeczywiście pompa albo zawór przelewowy pompy.A jak podniesie i go zgasisz to szybko opada?Jeśli moment i opadnie to pewnie uszczelnienie tłoka albo rozdzielacz.

  • #10 22 Mar 2009 07:17
    Adasku
    Poziom 14  

    Witam może masz wyłączoną pompę główną i podnosi na pompie wspomagającej jest taka możliwośc

  • #11 31 Mar 2009 18:09
    piwy
    Poziom 1  

    Witam. potrzebuję pomocy. nie podnosi mi pompa w ursusie 914. tzn raz podnosi a raz nie. potrafi np nawet tydzień nie podnosić. za co mam się brać?? czy to są rozdzielacze?? proszę o pomoc!!!!

  • #12 31 Mar 2009 20:20
    Adasku
    Poziom 14  

    Witam i pytam czy próbowałeś to co pisałem z dnia 21

  • #13 31 Mar 2009 22:11
    wpsowa692
    Poziom 24  

    napisz dokładnie znika ćiśnienie na całej hydraulice tzn.hydraulika zewnętrzna i TUZ nie działają?czy tylko TUZ robi cuda?

  • #14 30 Maj 2009 15:41
    adrianczerna
    Poziom 11  

    Witam ponownie,problem z hydraulika mam dalej,pompę główna mam włączona, tuz najbardziej szwankuje ,nie chce załączyć się dopiero po czasie a z podnoszeniem raz podnosi raz nie głównie nic nie działa jak już.<<filtr przy pompie (ten ssak)który? gdzie on się znajduje dokładnie?>>Do tej pory nie miałem czasu na rozkręcanie ale zamierzam wymienić pompę od hydrauliki i sprawdzić zawory itp.

  • #15 31 Maj 2009 14:39
    jano720
    Poziom 13  

    Witam! Z wymianą pompy się wstrzymaj.Sprawdż filtr ssący
    który znajduje się z lewej strony w dole korpusu skrzyni
    biegów [aluminiowy odlew z pokrywą zabezpieczoną jażemkiem z drutu] Następnie sprawdż zawór zabezpieczający siłownik podnośnika [u góry korpusu
    podnośnika między zaworem zamykającym odpływ oleju
    z siłownika a rurką prowadzącą do śruby w tylnej ścianie
    korpusu podnośnika.

  • #16 31 Maj 2009 16:41
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Witam pompy wymieniać od razu nie musisz ale wyjąć możesz zobaczysz w jakim stanie jest wielowypust pompy,tuleja napędowa pompy i pokręć sobie wałkiem pompy jak luźno lata to wiesz co z nią zrobić.Jeszcze jedno,jak wyjmiesz pompę to sprawdź tą tuleję z dwoma oringami jest ona wciśnięta z jednej strony w pompę po stronie ssącej a drugą stroną wciśnięta w kadłub skrzyni bo możliwe sobie tamtędy ssie powietrze i stąd te kłopoty.

  • #17 01 Wrz 2011 22:22
    lisuu
    Poziom 11  

    przepraszam, że wygrzebuję stary temat... mam podobny problem ze swoim ciągnikiem.. do tej pory myślałem że jest to 912 ale ma 6 cylindrów... dowód rejestracyjny leży na działce więc nie mam jak sprawdzić.. ;)

    podnośnik podczas orania siadł całkiem... pług usiadł i gdy chciałem go podnieść bo zbyt ciężko miał ciągnik wcale nie reagował... gdy ruszam dzwignią od kipra słychać jak "przygasa" delikatnie silnik... podnośnik nawet nie drgnie.. dolałem oleju i nadal nic... nie widać nigdzie wycieków.. proszę o poradę bo jak sami wiecie robota w polu czeka...

  • #18 02 Wrz 2011 20:21
    adrianczerna
    Poziom 11  

    o ile się orientuję 912 ma 6 cylindrów , jeśli chodzi o podnośnik to już działa, o ile dobrze pamiętam to rozleciało się jakieś cięgiełko w środku od razu wymieniłem tłok i uszczelniacze ale pompa też została wymieniona wiec u mnie na pewno pompa była już słaba.

  • #19 02 Wrz 2011 21:24
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Pany co wy wypisujecie to włos się jeży na głowie.
    4 bez turba -902,904,912,914 etc.
    4 z turbem -1012,1014 etc.
    6 bez turba -1201,1204,1222,1224 etc.
    6 z turbem - 1604 etc.
    lisuu
    Jeśli rzeczywiście masz ciśnienie na kiprze i olej nigdzie nie leci to przyczyn szukaj rozdzielacz i siłownik hydrauliczny względnie droga od rozdzielacza do siłownika w pokrywie bądź siłowników wspomagających jeśli takowe masz zamontowane .
    Przyczyna może być prozaiczna ktoś zakręcił zawór blokowania siłownika ,taka moletowana gałka wystająca spod siedzenia .
    Inna opcja jest taka że spadło ci jakieś cięgielko pod pokrywa i tez działać nie budiet , wtedy trza plecak zwalać.
    Móże najpierw zanim zaczniesz mącić daj wajchę od podnoszenia ramion na sam dół a dźwignię wyboru regulacji przestawiaj w różne położenia i dopiero tą od ramion wajchuj może coś drgnie .

  • #20 02 Wrz 2011 21:56
    lisuu
    Poziom 11  

    to moj wygląda na 1222 :)

    dzisiaj wyjąłem filtr ssący i jest na nim pełno opiłków metalu... najpierw pomyślałem o pompie ale filtr przecież jest przed pompą...

    nigdzie nie znalazłem takiego filtra więc wyczyściłem stary i jutro wyląduje w ciągniku.. przy okazji przeleję olej przez sitko i wleję a jak usterka zostanie usunięta wymienię na nowy...

    ciągnik był kupiony z uszkodzonym silnikiem jakieś 3-4 lata temu.. wymieniony został blok i wał.. podejrzewam że filtr wtedy nie był wymieniany bo gość który to robił nie wiedział gdzie jest filtr.. jakby wymieniał to by wiedział... podejrzewam że te opiłki zostały jeszcze po naprawie...

    jutro powachluję trochę dźwigniami i spróbuję poruszać tą gałką pod siedzeniem.. zobaczymy jaka będzie reakcja i czy wogole będzie...

    a tak na marginesie... ile tam oleju powinno wejść?? mi na bagnecie bez względu na poziom zawsze pokazuje max :]

    dzwignia wyboru regulacji to ta do kipra czy ta "łyżka" z tyłu?

  • #21 02 Wrz 2011 22:52
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Hmm ja już się gubię.
    Który filtr czyściłes bo jest ich łacznie 4 olejowe ?
    Po co mecher miał wymieniać filtr ssawny pompy hydraulicznej na skrzyni jak on robił silnik ?
    Oleju do skrzyni i mostu wchodzi ponad 40L.
    Którym bagnetem sprawdzasz poziom oleju w skrzyni ,mam nadzieje że nie tym na silniku ;)
    Wajcha wyboru regulacji to ta łyżka właśnie .

  • #22 03 Wrz 2011 07:43
    lisuu
    Poziom 11  

    z ciągnikiem tak jak z samochodem.. jeśli się kupuje uzywany warto wymienić wszystkie filtry i oleje... wygląda na to, że on go nie wymieniał..
    czyściłem ten filtr zamknięty i zabezpieczony drucianym jazemkiem...

    sprawdzam bagnetem w kabinie pod nogami...


    zastanawiają mnie te opiłki na filtrze.... w poniedziałek zleję olej i przefiltruję go, uzupełnię poziom i jeśli będzie jakaś różnica wymienię na nowy... jeśli nie, szukam gościa który bedzie wiedział o co chodzi bo w okolicy same 330, 360 i wladymirce...

  • #23 04 Wrz 2011 18:50
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Te opiłki jakie są aluminiowe?
    Bo jeśli tak to pompa Ci padła i zębatki w niej piłują aluminiową obudowę stąd opiłki .
    I powód może być taki że opiłki wpadną do zaworu bezpieczeństwa rozdzielacza albo zaworu bezp. siłownika , zawór się nie domknie i problem gotowy brak cisnienia oleju w układzie .
    Przerabiałem ten temat w U1604 pompa zdechła w następstwie filtr ssawny zatkany i zawór bezpieczeństwa na rozdzielaczu zapchany aluminiowymi opiłkami nie zamykał się i ciśnienia niet .
    Pompę podmieniłem + nowy zawór i ciśnienie się znalazło :D

  • #24 06 Wrz 2011 21:32
    lisuu
    Poziom 11  

    Skoro jest ciśnienie na kiprach to może to nie pompa...

    Gdzie jest rozdzielacz i która to jest ta pompa do podnośnika bo tam chyba 2 albo 3 siedzą w skrzyni...


    Ma ktoś jakieś instrukcje, zdjęcia??

    Proszę o pomoc bo ciągnik rozkręcony a orka czeka...

  • #25 08 Wrz 2011 18:48
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Tu Link znajdziesz instrukcje napraw do dużego ursusa i zetora .
    Otwórz dokumenty a potem samo poleci .

  • #26 16 Wrz 2011 09:06
    alex123
    Poziom 10  

    witam.
    podepnę się pod temat zts 12245 jeszcze wczoraj podnosił czwórka obrotowa unia dzisiaj chce jechać do orki a tu lipa podnosi ale z trudnościami obroty na maxa i jeszcze żeby było mało to nie trzyma (opada) pytam fachowców czy poszły uszczelniacze na tłoku czy rozdzielaczem coś nie tak.
    pozdrawiam.

    problem rozwiązany dzieki wszystkim za odpowiedż.

    może komuś się przydać sprawdzić czy nie są zawieszone zawory bezpieczęństwa!!!
    i działa.
    pozdrawiam wszystkicz miłośników zts martin

  • #27 22 Wrz 2011 06:51
    wytrych121
    Poziom 21  

    Witam, taka mała sugestia - miałem podobny przypadek do opisywanych. Cuda niewidy były robione - wymieniona pompa główna podnośnika, rozdzielacz, uszczelniacze na tłoku i dalej d....a. Przyczyną złego podnoszenia lub jego całkowitego braku był opiłek mosiężny sporych rozmiarów w pompce pomocniczej. Zawiesił się zaworek i "kicha". Doszedłem do tego zaślepiając cienki przewód idący od pompki pomocniczej. Aha, temat dotyczył U 914. Pozdrawiam i życzę powodzenia.

  • #28 22 Wrz 2011 22:28
    wpsowa692
    Poziom 24  

    Alex prze ca trzy posty wyżej napisałem o zaworach bezpieczeństwa , więc trza czytać co już było napisane a nie oczekiwać by ktoś na talerzu podał mnie moje doświadczenia przychodzą przy wertowaniu knig i przy upieprzeniu łap aż po łokcie i kapaniu oliwy na łeb .
    A i według mnie to to miłośników to powinno być w cudzysłowiu .
    Wytrych sorry za OT ale szczerze to nie wiem po co oni tak nie potrzebnie skomplikowali tą hydraulikę.
    Skoro chcieli zwiększyć prędkość podnoszenia (wiadomo siłowniki wspomagające są potrzebne bo coraz większe ciężary trza dźwigać i wzrasta ilość oleju potrzebna do podniesienia tuza a tym samym spada prędkość podnoszenia) to mogli dać większą pompę czy w innym miejscu a nie te pierdoły wymyslać i potem większość mechaników nie wie jak to działa a co dopiero jak to regulować.
    Sa potem takie kwiatki że np. pompa główna zaczyna już klękać to robotę przejmuje tłoczkowa wspomagająca cały tuz przy podnoszeniu się trzęsie na łaczeniach pompki tłoczkowej i tego zaworu w pokrywie leci co jakiś czas coś nie wytrzymuje i rozpieprza tą obudowę w której jest pompka tłoczkowa wtedy wiadomo oliwa na glebę i rozjeżdżanie traktora .
    Powie ktoś że wystarczy pompę wymienić haa , tylko że trzeba byc pewnym że to pompa i umiec to wyperswadować przełożonym .
    Albo jakie cuda są jak pompka bedzię założona a ten zawór w pokrywie nie zamontowany albo źle ustawiony , wtedy jest pięknie traktor bez obciążenia cały czas ramiona tuza będzie trzymał w górze najfajniej się narzędzia zawieszane przyczepia :D
    Sorry jak za dużo napisałem to usunąć , pozdrawiam WP.

  • #29 25 Wrz 2011 17:25
    Sherion
    Poziom 2  

    Witam, Mam problem z hydrauliką w Ursus 914. Mianowicie ciagnik po podniesieniu pługa 3 skibowego obracalnego firmy Lemken nie może go obrócić, zazwyczaj siłownik przy pługu obróci tylko pług do połowy(tłok siłownika schowa się w cylinder)i dalej nie chce już ruszyć. Czasami zdarzy się tak ze zacznie obracać , dojdzie do połowy( tłok się schowa w cylinder jak już wspomniałem) i po chwili pług obraca się z powrotem do pozycji początkowej, (nie obraca go na drugą stronę). Jaka może być tego przyczyna??? Dzięki z góry za wszelkie informacje.

  • #30 07 Paź 2011 20:28
    alex123
    Poziom 10  

    witam
    najprawdopodobniej urzadzenie zwane dzielnikiem strumienia przy plugu jest zle wyregulowane lub popsute naprawa /nie kazdy zaklad potrafi/ lub zakup nowego urzadzenia wydatek ok.700pln.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME