Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Centralny zamek - Mercedes 123

mozampa 21 Apr 2004 14:42 7085 21
  • #1
    mozampa
    Level 17  
    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
  • #2
    gabik001
    Level 37  
    Rozbierz drzwi i od silownikow po kabelkach dojdziesz do centralki. O ile zamek nie jest pneumatyczny (niech mnie ktos poprawi jak sie myle) POzdrawiam :)
  • #3
    tarnowski
    Level 22  
    mozampa wrote:
    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.


    Pod siedzeniem z tyłu samochodu po prawej stronie jest elektryczna pompka. Zmiana kier obrotów wytw nad,lub podcisnienie i odpowiednio zamyka i otwiera. Tak mam w W124 i przypuszczam że u Ciebie jest podobnie
  • #4
    wloc
    Level 34  
    Tak jak napisal tarnowski sterownik jest pod siedzeniem pasazera sterowanie na przemian masa i plusem
  • #5
    nakla
    Level 12  
    W 124 sprzęt jest nie pod pasażerem a pod tylną kanapą po prawej stronie
  • #6
    km_serwis
    Level 21  
    w mojej beczce byly silowniki pneumatyczne sterowane podcisnieniem z wakupompy hamulca w bagazniku bylao cos podobnego do zgrzewki na jajka .sprawdz czy dziala opuszczanie swiatel i czy do drzwi prowadzone sa wezyki takie jak do lamp a ijak byl ktorys zlamany nie dalo sie auta zgasic to rowniez bylo na podcisnienie.
  • #7
    mozampa
    Level 17  
    Auto gasi się stacyjką. A co do opuszczania świateł to nie wiem czy on coś takiego wogóle ma. Auto jest mojego teścia, ale kupił je niedawno i jeszcze nie wiem czy coś takiego jest? A jeśli by miała być regulacja świateł to gdzie się to reguluje? Przez weekend zajrzę do niego i poszperam pod siedzeniami. Dam znać jak coś wynajdę.
  • #8
    km_serwis
    Level 21  
    gasi sie stacyjka tyle ze do niej podlonczone sa wezyki i na pompie wtryskowej jest taki zawor pneumatyczny W123 w tych rocznikach tak mial w orginale.
  • #9
    mozampa
    Level 17  
    Mówiąc, że gasi się stacyjką, miałem na myśli, że to jeszcze wogóle działa, bo o ile wiem to bardzo częsta usterka w "Mecenasach"
    Zaglądałem pod tylną kanapę, ale tam nie ma tej pompki. Wężyki wprawdzie tamtędy idą, ale pompki nie ma. Może ktoś wie ściślej gdzie jej szukać, bo auto jest często w ruchu i ciężko mi je rozbebeszyć żeby po wężykach dojść do celu.
  • #10
    km_serwis
    Level 21  
    na zbiorniku paliwa w bagazniku sprawdz czy jest jakis zbiornik
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    wloc
    Level 34  
    Ale to podcisnienie musi cos wytworzyc i to jest pompka ktora byla rowniez w 123
  • #14
    wojtek12345
    Level 23  
    Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku.
  • #15
    wloc
    Level 34  
    Ktore otwieralo sie pileczka od ping-ponga to ja tez znam
  • #16
    mozampa
    Level 17  
    Panowie, powolutku. Mam akurat remont w domciu i dlatego nie mogę zajrzec do tego meśka, ale jak tylko się troszeczku ogarnę to sprawdzę wszystkie Wasze sugestie, a na razie dziękuję wszystkim zainteresowanie.
  • #17
    User removed account
    User removed account  
  • #18
    User removed account
    User removed account  
  • #19
    User removed account
    User removed account  
  • #20
    juzekzizraelu
    Level 2  
    jezus ludzie jak sie nie wie to sie nie wypowiada, puszka podciśnienia jest w komorze silnika które tworzy vacum pompa jak kolega wspominał nie ma żadnych pompek elektrycznych wężyki są doprowadzane do każdych z drzwi łącznie z klapą i wlewem paliwa w tych miejscach są siłowniki których często pękaja gumki często nazywane kapturki i trzeba je wymienic bo nie bedzie hulać.
  • #22
    juzekzizraelu
    Level 2  
    moze tez byc inna przyczyna nie wykluczam . najlepiej rozebrac drzwi kireowcy tam jest taki przełącznik do niego sa podprowadzone 3 wężyki
    lewa-od zamykania środek-doprowadzający podciśnienie prawy-otwierający sprawdzić je ręcznie (czyli własnymi płucami) jezeli wciagajac nie poczujecie oprou lub bedzie słabł to oznacza ze problem jest gdzies w drzwiach jezeli wciagając zrobicie proznie i bedzie sie utrzymywac to oznacza ze węzyk jest walnięty gdzieś wcześniej