Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centralny zamek - Mercedes 123

21 Kwi 2004 14:42 6581 21
  • Poziom 17  
    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 37  
    Rozbierz drzwi i od silownikow po kabelkach dojdziesz do centralki. O ile zamek nie jest pneumatyczny (niech mnie ktos poprawi jak sie myle) POzdrawiam :)
  • Poziom 22  
    mozampa napisał:
    Witam. Auto jak w temacie. Rocznik bodajże '83. Elektryczny szyberdach, wspomaganie kierownicy, 2,4diesel.
    Uszkodzony jest centralny zamek (nie jestem pewien czy oryginalny). Gdzie mam szukać centralki od zamka ? Nie znam się zbytnio na elektryce samochodowej, ale już z samą centralką powinienem sobie poradzić, tylko muszę ją znaleźć. Czy ktoś mi powie jak ją zlokalizować? Instalacja raczej nie powinna być skomplikowana, w końcu to stary diesel.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję za wszystkie sugestie.


    Pod siedzeniem z tyłu samochodu po prawej stronie jest elektryczna pompka. Zmiana kier obrotów wytw nad,lub podcisnienie i odpowiednio zamyka i otwiera. Tak mam w W124 i przypuszczam że u Ciebie jest podobnie
  • Spec od samochodów
    Tak jak napisal tarnowski sterownik jest pod siedzeniem pasazera sterowanie na przemian masa i plusem
  • Poziom 12  
    W 124 sprzęt jest nie pod pasażerem a pod tylną kanapą po prawej stronie
  • Poziom 21  
    w mojej beczce byly silowniki pneumatyczne sterowane podcisnieniem z wakupompy hamulca w bagazniku bylao cos podobnego do zgrzewki na jajka .sprawdz czy dziala opuszczanie swiatel i czy do drzwi prowadzone sa wezyki takie jak do lamp a ijak byl ktorys zlamany nie dalo sie auta zgasic to rowniez bylo na podcisnienie.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 17  
    Auto gasi się stacyjką. A co do opuszczania świateł to nie wiem czy on coś takiego wogóle ma. Auto jest mojego teścia, ale kupił je niedawno i jeszcze nie wiem czy coś takiego jest? A jeśli by miała być regulacja świateł to gdzie się to reguluje? Przez weekend zajrzę do niego i poszperam pod siedzeniami. Dam znać jak coś wynajdę.
  • Poziom 21  
    gasi sie stacyjka tyle ze do niej podlonczone sa wezyki i na pompie wtryskowej jest taki zawor pneumatyczny W123 w tych rocznikach tak mial w orginale.
  • Poziom 17  
    Mówiąc, że gasi się stacyjką, miałem na myśli, że to jeszcze wogóle działa, bo o ile wiem to bardzo częsta usterka w "Mecenasach"
    Zaglądałem pod tylną kanapę, ale tam nie ma tej pompki. Wężyki wprawdzie tamtędy idą, ale pompki nie ma. Może ktoś wie ściślej gdzie jej szukać, bo auto jest często w ruchu i ciężko mi je rozbebeszyć żeby po wężykach dojść do celu.
  • Poziom 21  
    na zbiorniku paliwa w bagazniku sprawdz czy jest jakis zbiornik
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Spec od samochodów
    Ale to podcisnienie musi cos wytworzyc i to jest pompka ktora byla rowniez w 123
  • Poziom 23  
    Nie wiem jak to jest rozwiązane w modelu z 1983r., ale kiedyś miałem beczkę z 1976r. w której tak jak napisał km_serwis nie było pompki, a podciśnienie było brane z układu wspomagania hamowania. Pod tylną półką był zbiornik na podciśnienie w kształcie wytłoczek na jajka, który wystarczał na kilkukrotne otwarcie i zamknięcie drzwi przy wyłączonym silniku.
  • Spec od samochodów
    Ktore otwieralo sie pileczka od ping-ponga to ja tez znam
  • Poziom 17  
    Panowie, powolutku. Mam akurat remont w domciu i dlatego nie mogę zajrzec do tego meśka, ale jak tylko się troszeczku ogarnę to sprawdzę wszystkie Wasze sugestie, a na razie dziękuję wszystkim zainteresowanie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 2  
    jezus ludzie jak sie nie wie to sie nie wypowiada, puszka podciśnienia jest w komorze silnika które tworzy vacum pompa jak kolega wspominał nie ma żadnych pompek elektrycznych wężyki są doprowadzane do każdych z drzwi łącznie z klapą i wlewem paliwa w tych miejscach są siłowniki których często pękaja gumki często nazywane kapturki i trzeba je wymienic bo nie bedzie hulać.
  • Poziom 16  
    Kolega datę widział ?
  • Poziom 2  
    moze tez byc inna przyczyna nie wykluczam . najlepiej rozebrac drzwi kireowcy tam jest taki przełącznik do niego sa podprowadzone 3 wężyki
    lewa-od zamykania środek-doprowadzający podciśnienie prawy-otwierający sprawdzić je ręcznie (czyli własnymi płucami) jezeli wciagajac nie poczujecie oprou lub bedzie słabł to oznacza ze problem jest gdzies w drzwiach jezeli wciagając zrobicie proznie i bedzie sie utrzymywac to oznacza ze węzyk jest walnięty gdzieś wcześniej