Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Większy kondensator .... i problem

21 Mar 2009 21:27 1256 2
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich , posiadam wzmacniacz sl-218 i siedzi w nim kondensator 1000uF/16V elektrolityczny i chciałbym go wylutować i wlutować na jego miejsce większy 2200uF/16V czy coś by się stało? I mój drugi problem kupiłem sobie 2 tweetery , gdy podlaczylem do tego wzmacniacza podgłośniłem i odrazu się spaliły o co chodzi czy jakoś inaczej trzeba je podlaczyc ? I trzeci problem chciałbym wstawić koło akumulatora jakiś kondensator do zasilania tego wzmacniacza tak żeby napięcie było dobrze odfiltrowane jaki wstawić . Pomóżcie proszę
  • Poziom 20  
    Jak pewnie wiesz tweetery są od wysokich tonów. Jak nie dałeś chociaż kondensatora to się nie dziw, że się zesmażyły.

    Co do kondensatora w samochodzie, to on nie jest tam od filtrowania, tylko od ograniczenia spadków napięcia na kablach. Umieszczasz go przy samym wzmacniaczu i gdy wzmacniacz potrzebuję większej energii to weźmie z kondensatora, a kondesator naładuje się spokojnie z akumulatora czy alternatora. Pakowanie kondensatorów koło akumulatora jest kompletnie bezsensowne. Po za tym nie pakuje się tam "jakichś" kondensatorów, tylko pakuje się kondensatory przystosowane konstrukcyjnie do pracy z dużymi prądami ładowania i rozładowania.
  • Poziom 38  
    1. Jeśli kondensator jest filtrem zasilacza, to montuj śmiało nawet 4700uF (jak zmieścisz....)
    2. Głośniki wysokotonowe wymagają zwrotnicy (filtr górnoprzepustowy). Filtrem może być szeregowo włączony kondensator 1uF/25-200V najlepiej MKT albo unipolarny elektrolityczny.
    No i ciekawostka ten wzmacniacz ma 2x20W :D tylko pięknie wygląda. Co byś nie wsadził, to porządne radio zagra lepiej jak ta zabawka.

    Dodano po 13 [minuty]:

    Przemek_Kuchta napisał:
    Jak pewnie wiesz tweetery są od wysokich tonów. Jak nie dałeś chociaż kondensatora to się nie dziw, że się zesmażyły.

    Co do kondensatora w samochodzie, to on nie jest tam od filtrowania, tylko od ograniczenia spadków napięcia na kablach. Umieszczasz go przy samym wzmacniaczu i gdy wzmacniacz potrzebuję większej energii, to weźmie z kondensatora, a kondensator naładuje się spokojnie z akumulatora czy alternatora. Pakowanie kondensatorów koło akumulatora jest kompletnie bezsensowne. Po za tym, nie pakuje się tam "jakichś" kondensatorów, tylko pakuje się kondensatory przystosowane konstrukcyjnie do pracy z dużymi prądami ładowania i rozładowania.


    Tak i kondensator do zasilania car audio kosztuje tyle co 10 wzmacniaczy tych sl218 :D