Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

vw golf 2 1,3 nz szarpie do momentu nagrzania silnika

22 Mar 2009 13:44 3821 8
  • Level 10  
    witam mam taki problem, a więc mój golfik jest po wymianie 3 sterowników porobiłem masy wszystkie jakie są ale nadal przerywa i szarpie co może być z tym związanego? bo nadal nie wiem co mam zrobić pomocy!!!!
  • Level 11  
    Sprawdz sonde lambde i przepływomierz, palec kopułke przewody zapłonowe. Szukaj problemu najszybciej w zapłonie :)

    samochod ma instalacje LPG :?:
  • Level 10  
    nie nie mam lpg

    Dodano po 3 [minuty]:

    sonda jest ok bo wcześniej nie miałem wcale ale wstawiłem w strumiennice

    Dodano po 5 [minuty]:

    wydaje mi sie że znowu spali sterownik bo wcześnij też szarpał i spalało sterowniki ale wcześniej szarpał cały czas albo jak jest zimny albo jak nagrzał się jak szarpał na zimno to po wyciągnięciu czujnika temp. ustawało szarpanie wymieniłem i nic nie dało a on jest odpowiedzialny za ssanie i myśle że coś może z tym związanego padło albo nawala
  • Cars specialist
    zmień czujnik na nowo ja zmieniłem gościowi w audi 80 szt 2 i dopiero 3 był dobry i wszystkie nowe
  • Level 17  
    najlepiej sprawdz jego oporność przed uruchomieniem rano i będziemy wiedzieć czy jest oki czy nie
  • Level 39  
    czujnik jeśli wymieniać to na nowy i tylko orginał albo dobry ze szrotu bo zamienniki są wielkie G.... warte
    jak rozumiem problem występuje do osiągnięcia temp ok 60st potem jest ok (po założeniu sondy )
    digijet działa tak że do owych ok 60st dawkuje na podstawie czujnika temp i przepływki a potem zaczyna na podstawie sondy więc jeśli szarpie to pewnie za mało dostaje a więc przepływka za mało się wychyla albo jest kaput albo silnik ma takie przedmuchy że poważnie zakłócają działanie przepływki (przenieść odmę przed przepływkę)
    opcja druga - za wysokie napięcia na przewodzie sygnałowym sondy (z powodu np przebicia z grzałki ale wtedy to już w ogóle nie jedzie)
  • Level 10  
    zrobiłem odme ale nic nie dało następna będzie sonda ale z nią czy bez to i tak tak samo chodzi to chyba zepsuta jest
  • Level 39  
    bez sondy chodzi z przepływki
    jeszcze raz od początku - jak przyspieszasz na zimnym to:
    - niezależnie od tego ile wciskasz gaz po prostu szarpie?
    - wciskasz gaz ileś tam i tak trzymasz a silnik chwilę przyspiesza dobrze i zaczyna zamulać (ale nadal przyspiesza) i znowu łapie dobrze i zaczyna mulić i tak do zmiany biegu na wyższy?]
    - jak się nagrzeje (wskaźnik temp wyjdzie z białego pola) to już ok?
    - jeśli gorącego zgasisz i ponownie zapalisz za 5min to czy przez pierwsze 30s do 1min też zachowuje się jak na zimnym?

    sprawdź jak się porusza klapa przepływki - ma chodzić płynnie i bez zacięć a rezystancja nie może mieć przerw (wytarta bieżnia)

    załatw sobie wskaźnik led do sondy albo pożycz szybki miernik a jak będziesz miał (najlepiej wskaźnik led) to dam ci dalsze instrukcje

    sprawdź jeszcze styk biegu jałowego/pełnego otwarcia przepustnicy (ma być zwarty w w/w położeniach

    nie wymieniaj sondy na pałę (czasami szkoda kasy) najpierw ją sprawdź

    sprawdzenia dokonuje się na rozgrzanym silniku ale niestety w tym wtrysku i tak można wymienić z dobrej na dobrą ale skoro jak piszesz jak się nagrzeje to ok więc sprawdź swoją najlepiej w czasie jazdy (na wolnych może wydawać się ustrzelona)

    jak chcesz więcej recept na tego NZ - ta to daj znać na PW
  • Level 16  
    witam odgrzeję troszkę temat i mam pytanie odnośnie szarpania NZeta,gdy gorącego zgaszę i odpalę po około 10min to przez 30sek szarpie silnikiem gdy jadę na wolnych obrotach potem jest ok i szukam rozwiązania problemu może ktoś podpowie ?