Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xenony ciekawostka i problem prośba o pomoc

paul31 22 Mar 2009 21:50 3137 7
Przewód Toplex
  • #1
    paul31
    Level 10  
    Przy próbie podłączenia zestawu xenon H7 czy tez H1 w samochodzie,
    lub podłączenia bezpośrednio do akumulatora żarówki migną i zgasną.
    Dotyczy to różnych marek aut i różnych zestawów. Natomiast przy podłączeniu do zasilacza komputerowego żarówki świecą prawidłowo.
    Proszę o pomoc co może być powodem problemu w samochodzie.
    Jaki układ lub element elektroniczny można podłączyć po między xenony a samochód aby zestaw świecił prawidłowo tak jak przy zasilaczy komputerowym. Przetwornice mogą być zasilane od 8-32 V.

    Proszę o pomoc i pozdrawiam
  • Przewód Toplex
  • #2
    michaell29
    Level 11  
    Kiedyś miałem podobny problem w Mercedesie e-class. Żarówki mignęły i gasły po chwili i prawdopodobnie trzeba coś zmienić w komputerze czy są żarówki zwykłe czy ksenonowe.
  • Przewód Toplex
  • #3
    autoas
    Level 42  
    Dotyczy to nowych aut gdzie sa moduły kontroli obciążenia instalacji np. oświetlenia (tak mniej więcej)
    Jeśli moduł jest zaprogramowany do zwykłych żarówek to wyłączy wszystko inne czego "nie rozumie" (tak mniej więcej)
  • #4
    paul31
    Level 10  
    tak są to zestawy xenon HID ale dlaczego tak jest jeśli podłącze jest bez pośrednio do akumulatora ?
  • #5
    diagnosta06
    Level 17  
    bo coś jest w nich uwalone
  • #6
    slim24
    Level 12  
    Zależy jak bezpośrednio podłączałeś? Ja widziałem jak mój szwagier zakładał klemy młotkiem, później płakał że mu rozrusznik nie kręci albo że mu podstawa rdzewieje. Innym razem widziałem jak koleś podłączył kabelkiem od dodatniej klemy zasilanie cewki zapłonowej bo mu się popsuł pilot od alarmu i odcięcie przeszkadzało w odpaleniu a potem marudził że alternator ma zepsuty bo akumulator ciągle się rozładowuje.

    Dla mnie bezpośrednie podłączenie to porządne krokodyle na klemy zapięte lub blaszane oczka z przylutowanymi kablami przykręcone pod śruby zaciskające klemy. no i oczywiście dla sprawdzenia bez żadnych przekaźników gdyż komputer może również rozłączać z powodu innej rezystancji elektromagnesu niż żarówki (nie wiem dokładnie jak to jest z komputerami w różnych autach)

    Jeżeli mimo to jest ten sam efekt a przetwornice przeznaczone są do 12V instalacji to jeszcze sprawdziłbym aku a potem stwierdziłbym to co kolega wcześniej - uwalone przetwornice - ale że obydwie tak samo to dziwne, ewentualnie jeszcze zużyte palniki ale jak na zasilaczu działają??

    Ogólnie to nie wydaje mi się żeby zasilacz inwerterowy miał bardziej wy filtrowane napięcie niż akumulator.
  • #7
    tomus2k
    Level 26  
    Pewnie już temat rozwiązany ale dla potomnych układ nazwa się : Warning Canceller
    i jest dostępny miedzy innymi na alledrogo za ok 60zł szt. potrzebne są dwie sztuki po jednej na żarówkę.
    Po za tym proszę koniecznie po instalacji xenonów pojechać na ustawienie świateł , ze względu na inną długość żarówki ( palnika przyp. xenonów) zmienia się też punkt świecenia i będziemy bezlitośnie oślepiać innych. A wiem to na pewno że nikt z forum elektroda nie chce być burakiem i oślepiać innych. Uwaga nie dotyczy jeśli montujemy zamiast żarówki długich.
  • #8
    Kościsty
    Level 11  
    tomus2k wrote:
    Pewnie już temat rozwiązany ale dla potomnych układ nazwa się : Warning Canceller
    i jest dostępny miedzy innymi na alledrogo za ok 60zł szt. potrzebne są dwie sztuki po jednej na żarówkę.


    Czyli 120zł a efekt ten sam co wlutowanie po jednej żarówce 5W równolegle do zasilania przetwornic.