Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Punto I - tylna wycieraczka

ja_fryta 21 Apr 2004 22:52 16880 17
  • #1
    ja_fryta
    Level 19  
    Zatrzymała sie dokładnie po środku i ani rusz CO ROBIĆ.
  • #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    ja_fryta
    Level 19  
    jak wyleczyć tę chorobę
  • #4
    szymtro
    Level 30  
    To pewnie od częstego mycia. Woda z brudem dostaje się do ośki wycieraczki i to się wszystko zatrzymuje. Znaczy zanim się zatrzyma to się upala kawałek ścieżki na płytce(do naprawienia) i dopiero potem staje. To wszystko jest do naprawienia - wystarczy rozebrać wyczyścić i gotowe. Najciekawszy jest wygląd przekładni w środku - wszystko w takim ładnym tawociku a sama ośka jest zakleszczona.
  • #6
    szymtro
    Level 30  
    To jest standardowa usterka tylnej wycieraczki w Fiacie. Prawie wszystkie Tipo, Tempra S.W., Punto, Brava, Bravo, Marea S.W. mają po jakimś czasie ten sam problem. Jak się rozbierze ten mechanizm to tam widać taki osad jak po pianie z płynu myjącego - więc może to od mycia pada o-ring(szczególnie od środka myjącego)
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    ja_fryta
    Level 19  
    Quote:
    Nie jest to osad po pianie.Jest to zwykła,najzwyklejsza korozja elektrochemiczna.Po prostu wałek (stalowy,chromowany)jest proawdzony w mosiężnych tulejkach.I pod wpływem wilgoci robi się tam fantastyczne ogniwko elektryczne.Ten osad to po prostu produkty tej korozji.

    Muszę się zgodzić z elektrit -em. To co widziałem po rozebraniu mechanizmu wyglądało na najzwyklejszą rdzę.
  • #9
    ralfi88
    Level 2  
    ja_fryta wrote:
    Miałem zamiar kupić nowy mechanizm, ale najtańszy jaki znalazłem kosztował 170zł. Podjołem się więc naprawy. Było z tym troche walki, ale w rezultacie udało się. Opis razem ze zdjęciem umieściłem w załączniku.


    Wielkie dzikie za instrukcje naprawy. Jestem jeszcze laikiem samochodowym(punto to moj pierwszy wozidup) a z naprawa poradzilem sobie w niespelna 3 godziny. Teraz piekni smiga.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    sananahehe
    Level 10  
    A powiedzcie mi jak ta tulejke wybijaliscie ? polozyliscie na imadelku i waliliscie od gory w ta tulejke ? bo nie chcialbym jej uszkodzic
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    sananahehe
    Level 10  
    A czy na tej tulejce nie mieliscie jeszcze jeden tulejki takiej malej metalowej ? Bo wydaje sie ze ona miala byc na dole a jak wybilem tulejke to byla ona przy gorze

    zalaczam obrazek

    Fiat Punto I - tylna wycieraczka
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    sananahehe
    Level 10  
    No wiec wyczyscilem wszystko , nasmarowalem , podalczam , wlaczma wycieraczke i nie kreci sie :( Oznacza to spalony silniczek ?
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    sananahehe
    Level 10  
    Spokojnie , ja nie jestem mechanikiem ani elektrykiem , sasiad co sie zna teraz nie ma czasu , a ja nie chce niczego spalic ;]


    Bo bezpiecznik od przednich i tylnich wycieraczek jest ten sam ?
  • #18
    Krzysi0
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Temat został wyczerpany, ze względu na dyskusje które nic nie wnoszą - zamykam.