Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

termostat powietrza znad kolektora. astra G 1.6 8V

23 Mar 2009 12:48 9563 16
  • Poziom 15  
    Witam. zastanawiam się ostatnio nad pewnym zjawiskiem w mojej astrze. okazuje się ,że rozgrzany silnik słabiej ciągnie niż zimny. zastanawiałem się nad termostatem powietrza który puszcza ciepłe powietrze znad kolektora wydechowego. Jak wiadomo powiniem być otwarty tylko podczas rozgrzewania silnika. Obawiam się, że u mnie jest otwarty cały czas i przez to pogarsza osiągi na gorącym silniku bo filtr zasysa gorące (rzadkie) powietrze. Jak można sprawdzić ten termostat ?
  • Poziom 20  
    No jak - może suszarką, opalarką skoro działa na powietrze znad kolektora.
  • Poziom 15  
    Suszarką???????????????? niby jak to miałbym zrobić?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Też mnie to ciekawi
  • Poziom 15  
    Właśnie, niby nie taka skomplikowana sprawa, ale o konkretną odpowiedź trudno. Jakieś suszarki, opalarki, ludzie to nie jest maszyna parowa tylko póki co opelek na monowtrysku! Może jeszcze wezmę szmatę, umoczę w benzynie i podpalę żeby podgrzać miskę olejową?????????????? Proszę o coś konkretniejszego.
  • Poziom 15  
    O widzisz, teraz to coś, chociaż i tak wiem gdzie on jest, ale dzięki za foto, teraz wiem, że myślimy o tym samym typie dolotu. Czyli to jest ten odcinek dolotu który na Twojej focie ma napis Astra 1.6 tak?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Aha, ten kabelek co od niego odchodzi do czego służy?
  • Poziom 20  
    Tak- nawet widać - "okrągły kapsel", kiedyś w kadecie o ile się nie mylę szło podciśnienie z dolotu ale brane blisko gardziela przepustnicy- okolice wtrysku (mono) był tam nawet chyba bimetal i przytykał on ten wężyk. Zobacz czy ty tam nie masz membranowego zaworu który sterowany jest podciśnieniem, więc grzanie opalarką tak jak w przypadku bimetali z klapka np w obudowie filtra - odpada(mój błąd).
  • Poziom 15  
    No właśnie, zastanawiałem się nad tym, jaki typ termostatu (zaworu) się tam znajduje, myślałem właśnie o bimetalu, ale np. w Octavii jest podciśnieniowa klapka. Zobaczymy. A co do błędu.... no cóż nie myli się ten co nic nie robi, a tutaj szukamy różnych rozwiązań. Dzięki.
  • Poziom 15  
    Właśnie byłem w garażu i zastanawiałem się nad tym termostatem. Na wolnych obrotach próbowałem zatkać wlot powietrza ręką i między palcami czułem troszkę zasysanie powietrza, ale wydaje mi się, że słabo. Poza tym silnik nawet przez moment nie zwolnił, nawet gdy zatkałem całkowicie. Lewego powietrza nie ciągnie. Silnik miał 90 st. Rurka łącząca termostat z obudową kolektora była dość ciepła. Czy mogę bez obaw zdjąć tą rurkę i sprawdzić?
  • Poziom 20  
    Możesz zdjąć tą rurkę bez obaw i nawet zobaczyć (poczuć) czy ciągnie tędy powietrze.
    Podciśnienie też możesz zdjąć na próbę - ogólnie nie będzie zadnych tragicznych konsekwencji działania na tym odcinku dolotu.
    Nie pamiętam czy ta "puszka to tylko membrana+sprężyna" czy jakiś bimetal też jest,
    Tylko na siłę tego nie otwieraj bo coś mi się kojarzy , ze jakiś plastyk tam potrafi pęknąć.
  • Poziom 15  
    Dzisiaj, najpierw zdjąłem rurkę od kolektora, i na zimnym silniku sparwdziłem, ze zasysa tamtędy powietrze. Potem przejechałem sie żeby zagrzać silnik do 90 st i ponownie zdjąłem wężyk i sutuacja ta sama. Włożyłem tam palec żeby wyczuć klapkę i była otwarta na ciepłe powietrze. Poźniej Ponownie zdjąłem wężyk i przejechałem się. Wydaje mi się, że autko trochę lepiej się zbierało, jednak nawet przy zdjętym przewodzie zasysało powietrze spod maski a więc nie do końca chłodne. Mam pytanie: czy mogę wybrać się w dłuższą trasę ze zdjętym przewodem ciepłego powietrza?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    no dobra rurkę można zdjąć, a co się stanie gdy odłączę ten cienki przewodzik, który dochodzi od termostatu do obudowy wtrysku, bo to chyba wężyk podcisnieniowy? czy wogóle da się naprawić jakoś ten termostat żeby odcinał ciepłe powietrze po rozgrzaniu? ile może kosztować nowy?
  • Poziom 20  
    Jak sam tego nie sprawdzisz to się nie przekonasz- ja juz dziękuję.
  • Poziom 15  
    ok dzięki za rady sprawdzę.
  • Poziom 15  
    Wczoraj po dłuższej podróży sprawdziłem na gorącym silniku czy silnik dostaje zimne powietrze. Zdjąłem rurkę od kolektora do dolotu i okazało się, że wszystko jest ok. klapka odcięła ciepłe powietrze. Dzięki za pomoc zamykam temat.