Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

HP F2280 nie dział skaner, drukarka działa

galante 23 Mar 2009 14:04 22190 6
  • #1
    galante
    Level 23  
    Dostałem od TP za przedłużenie neostrady kombajn HP F2280.
    Drukarka drukuje z komputera, oraz kseruje dokumenty bez zarzutu.
    Niestety nie chce skanować.
    Wgrałem z płyty sterownik i wszystko co dało się wgrać wraz z programem Photo smart wymaganym chyba do skanowania.
    Dalej postępuję ściśle w/g instrukcji i drukarka nie skanuje.
    1. Po włączeniu drukarki i komputera, kabla połączeniowego otwieram Centrum obsługi HP. Wyświetla się strona główna serwisu i napis "Urzadzenie HP Deskject F2200 series jest gotowe.
    2. Z czterech możliwości wybieram "Skanuj dokument", oczywiście wcześniej kładąc A4 na szkle drukarki.
    3. Otwiera się okno jakby skanowania dokumentu, ale drukarka milczy i nie reaguje.
    Trwa ten stan w nieskończoność. Po restarcie sprzętu naciskam bezpośrednio przycisk Scan na panelu drukarki i również nie skanuje.
    Tracę cierpliwość, więc proszę o pomoc nim skopię ten sprzęt, albo wyrzucę przez okno.
    Dodam drukarka prawidłowo reaguje na komendy drukowania z komputera, tylko jakby nie było połączenia w momencie skanowania.
  • #2
    konmaj
    Printers specialist
    Przede wszystkim spróbuj z innym kablem USB - może być uszkodzony lub słabej jakości.
  • #3
    wladek83
    Level 32  
    Kolega konmaj ma rację z kablem USB - zalała nas fala tandety, która doprowadza do szewskiej pasji. Człowiek szuka wszelkich rozwiązań a tu często wystarczy kupić gruby, ekranowany (!) kabel USB i jak ręką odjął.

    Pzdr.
  • #4
    galante
    Level 23  
    Może i macie rację z tym kablem. Na razie jak nie znajdę przyczyny to zostanie mi reklamacja gwarancyjna, ale....
    jeszcze chciałbym spróbować jakiegoś resetu do ustawień fabrycznych.
    Dałem drukarce tyle komend tym skanowaniem, że może coś zblokowałem w pamięci...
    Nie znam się na tym, ale tak kombinuję głośno. tylko jak zresetować tą drukarkę, tego nie wiem.
    Proszę jeszcze o inne sugestie.
    Kabel dostałem wraz z drukarką, co jest warty, nie wiem, czas pokaże. Kabel nie jest klasycznym obustronnym USB, tylko z jednej strony ma taką węższą wtyczkę. Nie mam takiej, więc musiałbym kupić.
  • #5
    wladek83
    Level 32  
    Nie wysłałeś do drukarki żadnego polecenia, które zmieniłoby jej konfigurację i wymagałoby resetu. Tym się nie przejmuj. A kabel właśnie taki ma być - z jednej strony płaski ( wkładany do komputera ) a z drugiej prostokątny ( wkładany do drukarki ). I nie oddawaj drukarki do naprawy gwarancyjnej, bo jak będzie to kabel to zostaniesz obciążony kosztami :| . I nie ma rady, porządny kabel i tak będziesz musiał kupić. Nie bądź sknera - dobry kabel kosztuje ok. 8 zł ( a koszt nieuzasadnionego serwisu kilkadziesiąt zł ).

    Pzdr.
  • #6
    badboy84
    Level 43  
    Ja dostałem z tą drukarką (też z neo) całkiem porządny kabel ActiveJet USB 2.0 więc kolega chyba taki sam dostał i to nie w kablu leży problem.

    Próbowałeś coś skanować z panelu drukarki? Czy w systemie jest widoczny skaner?
  • #7
    Kratek
    Level 2  
    Taki sam problem miałem, 3 dni się z tym męczyłem, w sumie z 15 h nad tym przesiedziałem myślę. Zmieniłem kabek USB i jak ręką odjął dzięki za podpowiedź.

    Byłem już tak zdesperowany że nawet windowsa przeinstalowałem. Ciekawe jest to że na innym komputerze działał na tym złym kablu...