Witam. Mam problem z Jumperem. świeci się kontrolka silnika, podjechałem do jednego warsztatu i odczytali mi błędy ze sterownika.
błąd który powoduje zapalanie kontrolki to:
P1320
niestety nie spisałem opisu błędu, ale w programie cdif był opisany mniej więcej jako czujnik pozycji pierwszego cylindra ( czy jakoś tak).
w Autodacie znalazłem ten błąd ale tylko dla silnika ( bliźniaczego) z Fiata Ducato 2.0 JTD i tam on jest opisany jako:
P1320 Crankshaft position (CKP) sensor/camshaft position (CMP) sensor - signal incompatibility
a obok rubryka "Probable cause" a w niej:
Wirning, CKP sensor, CMP sensor, ECM
więc postanowiłem odłączyć poklei każdy czujnik i po rozłączeniu obojętnie którego z czujników silnik się nie włączył, jednak przy odpinaniu czujnika położenia wałka rozrządu, próby uruchomienia silnika i podłączeniu czujnika i włączeniu stacyjki kontrolka zgasła. jednak po uruchomieniu silnika znów się zapaliła.
Samochód jeździ normalnie, nie czuć żadnej straty mocy. nie chce aby coś się w nim uszkodziło.
Kontrolka zaczęła się świecić jak zdjąłem koło pasowe ( rozleciało się) i założyłem nowe.
Czy uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu? czy mogłem przy wymianie przestawić rozrząd? albo pod kołem pasowym jest jeszcze jeden czujnik i go przez przypadek uszkodziłem.
błąd który powoduje zapalanie kontrolki to:
P1320
niestety nie spisałem opisu błędu, ale w programie cdif był opisany mniej więcej jako czujnik pozycji pierwszego cylindra ( czy jakoś tak).
w Autodacie znalazłem ten błąd ale tylko dla silnika ( bliźniaczego) z Fiata Ducato 2.0 JTD i tam on jest opisany jako:
P1320 Crankshaft position (CKP) sensor/camshaft position (CMP) sensor - signal incompatibility
a obok rubryka "Probable cause" a w niej:
Wirning, CKP sensor, CMP sensor, ECM
więc postanowiłem odłączyć poklei każdy czujnik i po rozłączeniu obojętnie którego z czujników silnik się nie włączył, jednak przy odpinaniu czujnika położenia wałka rozrządu, próby uruchomienia silnika i podłączeniu czujnika i włączeniu stacyjki kontrolka zgasła. jednak po uruchomieniu silnika znów się zapaliła.
Samochód jeździ normalnie, nie czuć żadnej straty mocy. nie chce aby coś się w nim uszkodziło.
Kontrolka zaczęła się świecić jak zdjąłem koło pasowe ( rozleciało się) i założyłem nowe.
Czy uszkodzony jest czujnik położenia wałka rozrządu? czy mogłem przy wymianie przestawić rozrząd? albo pod kołem pasowym jest jeszcze jeden czujnik i go przez przypadek uszkodziłem.