Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Odpowietrzenie instalacji paliwa Volvo s40 2006 r.

24 Mar 2009 17:45 9186 2
  • Poziom 34  
    Witam czy ktoś zna procedurę odpowietrzenie układu paliwowego w Volvo S40 2.0D (136km) z roku 2006.

    Problem pojawił się po wymianie filtra paliwa, auto przestało odpalać.

    Proszę o rady.
  • Poziom 34  
    A filter paliwa zalałeś paliwem podczas wymiany?Ja odpowietrzałem bez problemu układy paliwowe ciągników takich jak trudny do odpowietrzenia Fegurson oraz ciągniczek ogrodniczy TK 14 w ten sposób iż w zapasowym metalowym korku wlewu paliwa wywierciłem otwór i wlutowałem zawór z dętki wraz z wentylem.Tak wykonany korek mocowałem na zbiorniku paliwa zakładając na wlutowany zawór dętki wężyk pompki nożnej pompowałem powietrze do zbiornika a sprężone powietrze w zbiorniku paliwa pozwalało mi na szybkie odpowietrzenie układu paliwowego.Tym sposobem nie zdarzyło mi się abym nie był w stanie odpowietrzyć układu paliwowego.Takiego sojusznika w odpowietrzaniu układów paliwowych można wykonać praktycznie do każdego każdego samochodu i ciągnika. A procedura.Odpowietrz filter paliwa a następnie pompę wtryskową.Możesz również poluzować nakrętki przewodów na wtryskach w celu szybszego odpowietrzenia a następnie pokręć rozrusznikiem aby uzyskać efekt odpowietrzenia.Jak już będziesz miał paliwo na poluzowanych rurkach na wtryskiwaczach ,dokręć nakrętki i odpalaj fure.
  • Poziom 34  
    No właśnie problem jest tego typu, że pompy wtryskowej nie mogę za cholerę odpowietrzyć bo jakiś elektrozawór blokuje albo coś innego. Ten motyw z dętką też odpada jako, że ma dwa zbiorniki paliwa (jeden normalny drugi do wyliczeń średnich spalań (5L)). Coś czytałem na forach o aktywacji procedury automatycznego odpowietrzenia ale nie bardzo mi to wychodzi...

    Dodano po 1 [godziny] 3 [minuty]:

    Udało się. Pomogło rozkręcenie przewodu idącego z pompy wtryskowej do listwy wysokociśnieniowej, wcześniej odkręcałem zasilanie wytrysków.

    Po wyładowaniu akumulatora i ponownym naładowaniu; po kilku obrotach rozrusznika silnik załapał. Pojawiła się co prawa informacja "konieczny serwis silnika" ale po przejechaniu 10 km zgasła i wszystko wygląda ok.