Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA 114 - Centralny zamek - problem

24 Mar 2009 19:07 6595 17
  • Poziom 12  
    Witam wszystkich, czytałem kilka postów w kierunku problemu zawartego w temacie, ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...mam następujący problem.

    Jakiś czas temu przestał działać centralny zamek, tzn gdy chciałem otworzyć to się zamykał. Ja go otwórz a on od razu zamknij. Przejrzałem wiązki przy drzwiach i znalazłem biały kabelek zerwany - przy drzwiach kierowcy. Po usunięciu przerwy zamek działał przez kilkanaście dni, aż do dziś.

    Teraz nie mogę zamknąć. Jak chcę zamknąć to on się otwiera, i tak w kółko. Gdy próbuję przez drugie drzwi, sytuacja ta sama.

    Gdy rozłączę biały kabelek (zlutowany poprzednio) to mogę auto zamknąć, ale w taki sposób że każde drzwi osobno. Wtedy siłowniki się nie cofają.

    Zamek jest obsługiwany tylko kluczykiem, nie ma pilota. Do siłownika dochodzą 4 kabelki. biały, czarny, czerwony, żółty (albo niebieski teraz nie pamiętam, ale raczej żółty)

    W czym tkwi problem, proszę o pomoc, z góry dziękuję, pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Prawdopodobnie uszkodzony siłownik-sterownik przy dzwiach kierowcy.
  • Spec od samochodów
    gdzieś przerwany przewód od otwierania i daje cały czas masę na otwarcie , ponownie sprawdz przelotki w drzwiach i ewentualnie przy wkładce przewody
  • Poziom 12  
    dareckide napisał:
    Prawdopodobnie uszkodzony siłownik-sterownik przy dzwiach kierowcy.


    a jest tam jakiś sterownik, po rozebraniu drzwi kierowcy jest tylko siłownik, czy przy tak prostym zamku centralnym będzie gdzieś centralka sterująca?, jeśli tak to gdzie jej szukać?

    jak sprawdzić czy siłownik jest uszkodzony, można zmierzyć oporności lub coś w tym stylu, jeśli tak to między jakimi przewodami...

    przewody sprawdzone, brak innych przerw lub przetarć przy obu drzwiach.
  • Poziom 15  
    Sprawdź dokładnie przewody miedzy drzwiami a kabina a co do centralki to niema takiej w scanii Siłowniki podają masę na odpowiedni przewód i sterują drugimi drzwiami.
  • Poziom 12  
    OK sprawdzę raz jeszcze te przewody.

    A jak sprawdzić czy siłowniki nie komplikują sprawy, czy nie mają jakiegoś "przebicia". Gdy będę miał rozebrane drzwi z każdej strony to chciałbym je sprawdzić, dla pewności.

    Jeszcze raz dziękuję za zainteresowanie tematem, pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    W standardowym zamku "dokładanym" jest pięć przewodów do siłownika sterującego. Dwa na przemian podają +,- i na odwrót -,+ do silnika . Trzy kolejne to masa do przełączników sterujących i dwa wyjściowe z tych przeł do centralki, która steruje czasem zadziałania silniczków. Musi być centrala bo by szlag trafił silniczki.
    Sprawdż centralkę, są w niej dwa przekażniki i układ czasowy. mogą być uwalone styki przekażników lub po tych walkach poszedł bezpiecznik od centrali. Centrale powinieneś mieć w skrzyni bezpieczników

    Dodano po 1 [minuty]:
  • Poziom 12  
    Witam, dziś przerabiałem identyczny przypadek w SCANI i odpowiadał za ten cały bałagan kabelek żółty, a przełamał się przy zawiasie drzwi kierowcy. I teraz jak otwieram to już się nie zamyka sam.
  • Poziom 15  
    Hubert Tęcza nie robiłes przy skakance zadnego centralnego zamka to sie nie wypowiadaj bo piszesz bzdury i wprowadzasz kolege w bład.
    Jedyna centralka to VPS ale to była opcja alarm fabryczny SCANI
    I nim mozna sterowac centralzamkiem z pilota.
  • Poziom 10  
    Napisałem W STANDARDOWYM, myślałem że tym pomogę Koledze
  • Poziom 12  
    koledzy dziękuję za zainteresowanie.... nadal walczę, jedne drzwi sprawdzone, jak będzie pogoda zabiorę się za drugie, trochę rozbierania jest .... dam znać co i jak .... wszystkie sugestie czytam i wykorzystuję...pozdrawiam, dziękuję.
  • Poziom 15  
    nie rozbieraj dzwi lepiej i łatwiej rozciac peszel miedzy dzwiami a kabina tam sie gromadzi woda i łamie izolacja na przewodach wilgoc i 24V to wystarczy by skorodowały na tyle by przerwac obwód a nawet porobic zwarcia. Wasnie od tego zacznij przy drugich dzwiach zaoszczedzisz czas.
  • Poziom 12  
    a jeszcze pytanie jak sprawdzić siłowniki, bo jak do tej pory nie widzę żadnych uszkodzeń przewodów...
  • Poziom 12  
    Mało prawdopodobne mi się wydaje żeby oba siłowniki padły jednocześnie, pisałeś że jak z obu stron otwierasz takie same są objawy... Jeśli masz możliwość dostać się do wtyczek od siłowników to rozepnij wtyczki i sprawdź miernikiem przejścia. Ja w ten sposób robiłem: jeden przewód miernika w drzwiach kierowcy do żółtego kabelka a drógi przewód miernika w ten sam żółty kabelek ale w drzwiach pasażera i biały przewód w ten sam sposób. Na obydwóch przewodach musi być przejście, a jeśli nie ma to musisz kopać instalację do skutku bo napewno jest przerwa i wcale nie musi być widoczna gołym okiem... pozdrawiam i wytrwałości życzę;)
  • Poziom 12  
    będę kopał, teraz autko w trasie, a wiadomo jak jest ciężarówka = dużo kopania, :-) o efektach napisze pozdrawiam
  • Poziom 12  
    nadal jeszcze się do tego nie zabrałem, jeżeli auto będzie miało trochę odpoczynku to o efektach na pewno napiszę - nie zapomnę
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    centralny zamek w scani jest połączony 4 przewodami
    czerwony + 24v
    czarny masa
    bialy otwieranie (masa)
    zółty zamykanie (masa)
    jesli szaleje to niema połączenia przewodów pomiędzy siłownikami i to wszystko niema zadnej centralki samo równoległe połączenie przewodów z siłownikami
  • Poziom 2  
    Witam, a ma może ktoś i użyczy schemat =jak zamontować "forteca24V" do scani 114c/340 2000rok, byłbym bardzo wdzięczny, jakby ktoś zamieścił cos takiego tu na forum, lub wysłał na samochody4x4(malpa)wp.pl
    ps. szukałem ale jakoś nie mogę namierzyć:(