Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilia Area 51- nie odpala

Bo-lerro 24 Mar 2009 19:57 10048 23
  • #1 24 Mar 2009 19:57
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    Witam,
    na wstepnie chce sie przywitac- niby jestem tu nowy ale na to forum zagladam juz dluzszy czas ;)
    Chcialbym takze przerosic moderatorów, jezeli temat jest w zlym miejscu, wiec prosze jakby cos bylo nie tak o przeniesienie go do odpowiedniego działu bądź o usuniecie :)
    A więc problemem jest nieodpalająca Aprilia Area 51. Jest to skuter produkcji włoskiej z 98r :) Motorek nie jest mój, tylko mojego brata :P Pisze tutaj w jego imieniu :P kuter kupiony rok temu, po lekkiej poprawie silnika i "obudowy" mój brat jezdzil nim bez problemu :P jednak ciagle mial z nim problemy- to nie chciał palic, jezdzic, gasl w czasie jazdy - mial taki swoje humory :P Nadeszla zima wiec go schowali do garazu, raz czy 2 razy w tygodniu motorek był kopany, zeby przez ten czas nie zastał sie ;P I wszystko bylo w porzadku. Zrobilo sie cieplo i moj brat zaczal nim jezdzic. Wyjezdzil benzyne z zimy(bylo pare litrów) i zatankowal na próbe Pb98, a zawsze tankowal 95. I Skuterek jakby nawalił :P Zaczeli go rozkrecac i sprawdzac. Okazalo sie ze magneto jest krzywe i sie rusza wiec je naprawili.
    Teraz sytuacja jest taka: Motor ma iskre, duza, ladna niebieska ale za zadne chiny nie chce odpalic. Wszystkie przewody sprawne. Elektronika chyba tez. Akumulator nowiutenki. Co moze byc problemem? Juz zglupieli wszyscy :D Ja sie na tym nie znam, ale zdaje mi sie ze jest zle mieszanka ustawona i benzyna jest za tłusta ;D Błagam jakiegos mechanika, niech sie wypowie i powie cos sensownego ;D Gdzie lezy problem? Co moze blokowac silnik? O co w tym chodzi? :D


    PS. Jezeli temat łamie regulamin, prosze o usuniecie :P

    0 23
  • #2 24 Mar 2009 20:23
    Radzio2222
    Poziom 12  

    Witam, proponuje sprawdzić kompresje, najlepiej żeby była w w granicach 10- 12 atm. potem wstrzyknij do cylindra dawkę paliwa i spróbuj odpalić. jeżeli zaskoczy to gaźnik do wyczyszczenia i regulacji. Możesz jeszcze zatkać ręką filtr powietrza i próbować odpalić.

    0
  • #3 24 Mar 2009 20:31
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    ok, sprobuje :P a jak sie sprawdza ta kompresje?

    0
  • #4 24 Mar 2009 20:33
    Radzio2222
    Poziom 12  

    musisz mieć manometr i wkręcić zamiast świecy, potem dać gaz na maksa i kręcić rozrusznikiem, obserwować wskazania na manometrze. odczytasz wartość i będziesz znal kondycje silnika

    0
  • #5 24 Mar 2009 20:42
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    ok, dzieki za rady :D czy to moze byc cos poplatane z elektronika? moze byc tak ze moduł sie spalil?


    No wiec tak, ze manometru nie mam i trudno bedzie mi go zdobyc :D jakeis inne rady? :)

    0
  • #6 25 Mar 2009 17:26
    Radzio2222
    Poziom 12  

    jeżeli ma iskrę to raczej z elektryka wszystko ok. jeżeli nie masz manometru, to będzie ciężko może chociaż spróbuj zatkać palcem otwór w głowicy od świecy i zakręć rozrusznikiem ciśnienie powinno wypchnąć ci palca. tylko nie wkładaj go do środka tylko przyłóż do samego otworu. i spróbuj wlać benzynę do cylindra, zakręć świece i próbuj odpalić. po czym poznaliście ze magneto jest krzywe i jak zostało naprawione?

    0
  • #7 25 Mar 2009 18:56
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    z tym magneto to cala historia ;D no wiec, na tym magnecie skuter nie jezdzil, bo sie wyrobily nity i cale klekotało, mechanik(bardzo dobry) na nowo zastukał te nity i przez jakis czas skuter dobrze jezdzil. Teraz kupilismy uzywane magneto(prawie jak nowe) i po zmianie nie ma iskry. Wymienilismy tez moduł(na nowy) i dalismy nowe magneto- iskry nie ma. na straym module i starym magneto iskra byla. Teraz na nowych czesciach nie dziala nic :D Stare magneto ma napis: Yamaha 0007b a nowe podajze 0083k - czy to moglo cos nsakrecic?

    0
  • #8 26 Mar 2009 00:29
    Arkadius1984
    Poziom 11  

    No to może ja się wtrące, bo ja 4 tyg temu walczylem ze swoja Area 51 i dokladnie miala te same symptomy , o ktorych piszesz, tzn. iskra miodzio, konia moznaby nia zabic na miejscu, paliwo dochodzi bez zadnego problemu, a za cholerke zapalić jej sie nie chcialo:)

    Udalo mi sie ta walke wygrac, wiec moge sluzyc ewentualnymi poradami w tym temacie:) Otóż w moim przypadku na problem zlozyly sie dwie rzeczy - po pierwsze pierscienie na tłoku okazały sie bardzo nieszczelne (co skutkowało spadkiem kompresji o czym kolega wyzej wspomina), w zwiazku z czym proponuje Ci ich sprawdzenie i ewentualna wymiane. Drugim defektem okazała sie przerwana uszczelka glowicy i woda przeciekajaca do cylindra, jako ze ten typ silnika jest akurat chlodzony ciecza:) czyli sprawdz i to. - w moim przypadku wymiana pierscian i i nowy zestaw uszczelek rozwiazal sprawe prawie calkowicie - dodatkowo wymienilem płytki zaworów dolotowych w kolektorze ssacym, bo mialy za duze luzy i to tez mialo wplyw na zasilanie paliwem:)
    Generalnie jak juz zostało wspomniane to nie jest raczej wina elektryki, ponieważ skoro masz iskre to na pewno sprawna jest cewka, iskrownik i moduł CDI, a na standardowych czesciach nie ma mozliwosci regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, tak wiec zapłon zpewnoscia funkcjonuje ok:)

    Czyszczenie gaznika z pewnoscia nie zaszkodzi, zwroć szczegolna uwage na wyczyszczenie kanałów dolotowych ssania i powietrza, oraz atomizera nad główna dysza, bo to jest miejsce gdzie zadko sie zaglada a zbiera sie tam naprawde cholernie duzo syfu.

    na razie tyle z mojej strony, ide spac, gdybys mial jakies pytania odnosnie tej kwestii lub jakiejkolwiek innej zwiazanej z Area 51 to podaj mi swoj numer gg, a postaram sie odezwac i pomoc w miare czasu i mozliwosci::) pozdrawiam

    1
  • #9 26 Mar 2009 17:34
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    dzieki Akadius1984 ;D Uszczelki w silniku sa wymienione- specjalnie sprowadzane z zagranicy :P Motor nie jest moj- mojego mlodszego brata, przy nim kreci ojciec ale jak im powiem o co moze chodzic to sie pewnie posluchaja ;D zdam raport z prac ;D

    0
  • #10 27 Mar 2009 21:20
    Radzio2222
    Poziom 12  

    a dlaczego aż z zagranicy jak w każdym sklepie z częściami do motorowerów maja kpl uszczelek do silnika minarelli a taki właśnie siedzi w Aprilii. Jezeli pierscionki juz nie trzymaja to same uszczelki nie wiele dadza.

    0
  • #11 28 Mar 2009 00:35
    Arkadius1984
    Poziom 11  

    jesli z elektryka wszystko w porzadku to pozostaje zasilanie paliwem. czyli po pierwsze gaznik wyczyscic dokladnie i wyregulowac jak trzeba(podejrzewam ze gaznik tez jest standardowy czyli phbn 12, a tam o ile pamietam to ustawienie sruby powietrza jest na 1 i 7/8 obrotu od maksymalnego jej wkrecenia - o tyle trzeba ja wykrecic. Potem iglica standardowo powinn byc ustawiona na 3 rowku, no a wolne obroty to już "na ucho" ustawic mozna - generalna zasada jest taka zeby na wolnych obrotach nie obracało sie koło jak skuter na stopkach stoi:) Dalej sprawdz króciec ssacy, standardowy jest z gumy tylko dolna czesac ma z wulkanizowanego alminium, wiec szczegolnie przy polaczeniu z gaznikiem czesto peka i nam silnik zasysa "lewe" powietrze. no i oczywiscie sprawdzic kondycje zaworów, a w szczegolnosci czy płytki nie sa powyginane, a jak masz szczelinomierz to zmierz cxzy nie maja za duzo luzu od korpusu zaworu - generalnie ma byc mniejsze niz 0,2 mm, ale ja z doswiedczenia wiem ze najlepiej jesli tgo luzu nie ma wogole. Nie napisales czy nie zalewa Ci swiecy podczas rozruchu. jesli tak to sprawdz czy czasem pływak w gazniku nie jest przetarty lub dziurawy, albo zaworek na pływaku jest w dobrej kondycji:
    )

    0
  • #12 28 Mar 2009 12:15
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    Radzio2222 z zagranicy az, bo w moim "miescie" nie ma nic :P
    Arkadius1984 posprawdzam to wszystko :) jak sie dostane do silnika to poprobuje wyregulowac :P Przy kopaniu silnik jest zalewany, bo swieca mokra :P

    0
  • #13 28 Mar 2009 13:55
    Arkadius1984
    Poziom 11  

    ok, skoro zalewa swiece to jak napisałem juz sprawdz pływak i czy ma odpowiednia wysokosc - powinna byc 16mm, +/- 0,5 mm (zeby zmierzyc odwroc gaznik pływakiem do gory, i zmierz odleglosc pomiedzy krawedzia komory pływakowej a górna krawedzia pływaka), jesli to jest w porzadku to sprawdz na którym rowku masz ustawiona iglice i przesun ogranicznik o jeden rowek do gory. Wyreguluj tez srube od powietrza tak jak napisalem wyzej, no i sprawdz uszczelki na komorze pływakowej i ta od pokrywy przepustnicy, bo wszystkie regulacje na nic sie zdadza jesli gdzies bedzie ci lewe powietrze zasysać.

    0
  • #14 28 Mar 2009 17:06
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    a moglbys mi np. na jakims zdjeciu silnika aprilii zrobic takie strzałki gdzie co jest? :P bo ja sie na tym nie znam i odczytac byloby mi wygodniej niz szukac na "pałe" :D daloby sie? :)

    -1
  • Pomocny post
    #15 28 Mar 2009 23:00
    Arkadius1984
    Poziom 11  

    https://obrazki.elektroda.pl/59_1238274510.jpg


    na poczatek bedzie gaznik - to jest phbn 12 bs, prawdopodobnie masz wlasnie taki, bo to standard w Area 51 - zaznaczylem Ci srube regulacji powietrza NR 1, i ta srube nalezy najpierw wkrecic do oporu, a potem wykrecic o 1 i 7/8 obrotu. Sruba nr 2 to regulacja wolnych obrotów, to juz regulujesz w zaleznosci od potrzeb.

    Dodano po 9 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/57_1238275096.jpg


    tu masz widok na komore pływakowa i pokazane miejsce w którym nalezy zmierzyc wysokosc pływaka. Na obrazku pływak jest przechylony bo tak byo mi latwiej zrobic fotke, ale gdy bedziesz robił pomiar to najpierw obróc gaznik poziomo i obracaj go powoli pływakiem do góry az do momentu gdy zawór pływaka oprze sie na krawedzi dyszy wlotu paliwa - czyli trzymaj go pod katem ok 45 stopni.

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/21_1238275537.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/71_1238275675.jpg

    zwróc uwage zeby ta uszczelka na komorze pływakowej nie była uszkodzona. Tak samo uszczelka na pokrywie przepustnicy nie moze byc przerwana itd.

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/100_1238275805.jpg

    tu jest iglica, zaznaczyłem Ci numeracje rowków i standardowe ustawienie ogranicznika na 3 nacieciu

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/64_1238275922.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/56_1238276089.jpg

    to jest krociec ssacy - zwroc szczegolna uwage na miejsca zaznaczone strzałkami czy nioe ma tam glebokich pekniec przez ktore mogloby sie dostawac piowietrze. Upewnij sie tez ze pokazana na drugim obrazku uszczelka nie ma pekniec i nie jest uszkodzona.

    Dodano po 3 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/55_1238276181.jpg

    tu masz widok na zawory membranowe - zwroc uwage na 2 rzeczy - po pierwsze szczelinomierzem zmierz szczeline pomiedzy płytkami a korpusem - mniej niz 0,2 mm jest ok. Po drugie zmierz wysokosc ogranicznikow od płaszczyzny zaworow - ok 6,3 mm.

    jutro jak znajde czas to zajme sie samym silnikiem i clindrem

    jesli masz miernik elektryczny z mozliwoscia mierzenia oporu elektrycznego to podam Ci wartosci jakie powinny miec sprawna cewka i sprawna pradnica, oraz "fajka"

    Dodano po 13 [minuty]:

    cewka zapłonowa -

    uzwojenie pierwotne - mierzyc pomiedzy stykiem na obudowie cewki a masą cewki
    0.32 - 0.48 Ω

    uzwojenie wtórne - mierzyc pomiedzy koncem przewodu wysokiego napiecia(odkrecic fajke oczywiscie) i masa cewki
    5.68 - 8,52 kΩ

    pamietaj o tym zeby ustawic odpowiednie przedzialy na mierniku podczas mierzenie Ω i kΩ, bo na jednym ustawieniu sie nie da.

    Dodano po 6 [minuty]:

    magneto

    pomiedzy biało-czerwonym przewodem a masa - 400-600 Ω

    pomiedzy czarno-czerwonym przewodem a masa - 640-960 Ω

    fajka

    mierzyc pomiedzy stykiem swiecy a gwintem na ktory nakreca sie przewod wysokiego napiecia - powinno byc ok 5 kΩ

    Dodano po 2 [minuty]:

    jesli ktoras z tych wartosci bardzo odbiega od specyfikacji wtedy mozesz miec problemy z iskra. Poniewaz iskra moze bardzo ładnie i nioebiesko wygladac na powietrzu jak ja sprawdzasz, ale jesli cewka szwankuje to po wkreceniu jej w glowice pod kompresja iskra jest o wiele słabsza.

    0
  • #16 28 Mar 2009 23:05
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    Dzieeeki staaary, jestes wielki :D A sluchaj , bo mam taki problem - jak zalozymy nowy modul to nei ma wcale iskry, to ejst cos nie tak z motorem czy modulem? bo modul jest nowiutenki... A czy inny model magneta- tez do 51, moze nie dzialac? Bo kupilismy nowe czesc i one wcale nei działaja... Sam juz nie wiem o co w tym chodzi :D

    0
  • Pomocny post
    #17 28 Mar 2009 23:27
    Arkadius1984
    Poziom 11  

    jesli masz iskre na starym module a na nowym nie to prawdopodobnie jest to wina modułu. Ale zeby byc pewnym to sprawdz magneto cewke i fajke tak jak napisałem wyzej. To ze moduł jest nowy wcale nie oznacza ze jest sprawny - ja sam kiedys wydlame sporo kasy na moduł bez limitów i sie okazało ze wadliwy był. Problem tu jest taki ze modułu jako takiego nie mozna zmierzyc pod wzgledem rezystencji tak jak np magneta itd. ale jesli na starym module iskra jest to sprobuj zamienic polaczenie przewodow - biało czerwonego i czarno czerwonego, polacz je na odwrot do magneta i wtedy sprobuj. Czasem komus sie moglo lutowanie pomylic:) sprawdz tez polaczenie na kostce od modułu, czy przewody sa w odpowiedniej kolejnosci - powinno byc tak ze jak ustawisz kostke gniazdem zatrzasku do góryto przewod pomaranczowy powinien byc po lewej stronie:)

    Dodano po 7 [minuty]:

    w razie czego masz tu moj nr gg, jak bede mial czas to odpisze 13949843

    0
  • #18 28 Mar 2009 23:32
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    ok, jutro wstaje i biore sie za sprawdzanie :D W poniedzialek pojde i kupie miernik, bo niby mam taki stary ale nie umiem z niego odczytywac :D Kurde lipnie bedzie jezeli modul zepsuty bo jest z allegro i troche przesylka bedzie trwac... Najlepiej chyba bedzie rozebrac caly silnik i zlozyc na nowo, nie? a w tym czasi sprawdzic gumy... No jak mnie dopuszcza to zrobie to sam ;D jak cos nie bede wiedziec to sie odezwe :D

    0
  • Pomocny post
    #19 28 Mar 2009 23:53
    Arkadius1984
    Poziom 11  

    co do rozbierania silnika to ja bym sie wstrzymał.mozesz sciagnac koło magnesowe i magneto, pompke oleju i kolo napedowe pompki i sprawdz czy simmering(uszczelka wału korbowego) jest szczelna, czyli czy nie ma zadnych pekniec, czy np nie widac wokol niej wycieków oleju, to samo z drugiej strony, czyli sciagnij wario, sprzegiełko rozrusznika - uwazaj zeby nie pogubic takich malych rolek i sprezynek od tego sprzegiełka, i sprawdz simmering z drugiej strony - jesli nie przeciekaja a wał korbowy chodzi obraca sie bez zadnych oporów i nie slyszysz jakichs odglosów tarcia podczas obracania to nie ma potrzeby rozbierania silnika. Mozesz sciagnac glowice i cylinder, wyczysc nagar z kom ory spalania, zeskrob nagar z kolektora wydechowego, sprawdz pierscienie - uwazaj zeby nie polamac bo to delikatna rzecz. Sprawdz czy lozysko na korbowodzie nie jest zatarte i wyczysc wszystko w benzynie. Upewnij sie ze rygielki pierscieni na tloku nie sa obluzowane i czy wogole sa na m iejscu:) jak bedziesz skladal wszystko to na lozysko i sworzen zapusc po kropli oleju silnikowego.

    0
  • #20 29 Mar 2009 00:17
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    to ja poczekam na mechanika ;D posprawdzam tylko te gumy :P bo z moim talenem to nie zloze juz ;D

    0
  • #21 29 Mar 2009 17:53
    Arkadius1984
    Poziom 11  

    https://obrazki.elektroda.pl/45_1238339313.jpg

    to jest widok na glowice cylindra od frontu. Najpierw wykreć swiece i potem kluczem 13 czujnik temperatury, oczywiscie zakladam ze wczesniej spuszczono chlodziwo z ukladu:) potem kluczem 10 poluzuj nakretki mocujace glowice. rób to delikatnie, i zawsze na krzyż, czyli jesli zaczniesz od nakretki nr 1 to potem o pol obrotu klucza popusc nr 2 i potem to samo nr 3 i 4. odkrec nakretki calkowicie i zsun glowice ze srub.

    Dodano po 2 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/49_1238339719.jpg

    zwroc uawage czy uszczelki sa w dobrym stanie, a takze szczotka druciana usun nagar z pokrywy komory spalania

    Dodano po 4 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/54_1238339848.jpg

    tak bedzie wygladal cylinder po sciagnieciu glowicy - tłok oczywiscie moze byc bardziej schowany. delikatnie wysuwaj cylinder ze srub, uwazaj, zeby nie pociagnac za mocno, gdy tłok juz prawie wyjdzis z cylindra przytrzymaj go, zeby nie uderzył w obudowe silnika. wyczysc cylinder szmatka, zeskrob wszystkie zanieczyszcvzenia z zaznaczonej powierzchni.

    Dodano po 3 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/83_1238340197.jpg

    to widok na zamocowany tłok - zeby go sciagnac z korbowodu musisz wysunac z gniazda jedno z zabezpieczen 1, uwazaj zeby nie odskoczyło a potem np srubokretem wysun sworzen 2 od przeciwnej strony do tej z ktorej usunales zawleczke. Przytrzymaj tłok zeby nie spadł.

    Dodano po 16 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/84_1238340373.jpg

    teraz powinienes miec dwie zawleczki 1, łozysko korbowodu 2, sworzeń tłoka 3 i sam tłok z zamocowanymi pierscieniami. sprawdz czy sworzen nie ma sladów zuzycia, czy jest gladki itd. sprawdz czy łozysko nie jest zatarte,czy wszystkie rolki obracaja sie lekko. nr 4 zaznaczyłem rygielki pierscieni - sprawdz czy u Ciebie sza na miejscu i czy nie sa obluzowane.

    sciagniecie pierscieni nie jest trudna czynnoscie wymaga jednak wprawy, bo latwo jest je zlamac. jesli czujesz sie na silach to zeby je sciagnac delikatnie podwaz cienkim plaskim srubokretem jeden koniec i wysun go z rowka, przytrzymaj palcem i wsun srubokret odrobine dalej i znow podwaz - rob to delikatnie i pamietaj , zeby nie naprezac pierscienia za bardzo - jesli poczujesz zbytni opor , odpusc i sprobój podwazyc krotszy odcinek:) jesli uda Ci sie je sciagnac to zbadaj czy nie sa zbyt wytarte, czy nie maja wykruczeń itd, jesli stwierdzisz ze cos jest z nimi nie tak wymien, nie jest to wielki wydatek a od pierscieni wiele zalezy:) wyczysc rowki pierscieni z wszelkich zanieczyszczen. montujac pierscienie delikatnie nasun je na tłok i powoli przesuwaj az naskocza na swoje gniazda. pamietaj, zeby koncowki pierscieni znalazły sie dokladenie po obu stronach rygielków. Jesli bedziesz montował nowe pierscienie, to taka drobna rada, przed zamontowaniem ich na tłoku wsun sam pierscien do cylindra i sprawdz czy pomiedzy koncowkami pierscieni jest minimalna szparka, jesli jest to ok, ale jesli koncowki sztywno na siebie zachodza to koniecznie delikatnie spiłuj koncowki, poniewaz pod wplywem temperatury w silnikau pierscien bez tego luzu pekl by od razu.





    Dodano po 3 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/62_1238341393.jpg

    sprawdz tez powierzchnie biezni w korbowodzie, czy aby nie ma glebokich rys albo zadziorków. wsun lozysko w korbowód potem wsun w to lozysko sworzen i sprawdz czy nie ma luzów na lozysku poruszajac sworzniem tak jakbys chciał przekrecic korbowód.

    Dodano po 3 [minuty]:

    https://obrazki.elektroda.pl/74_1238341591.jpg

    https://obrazki.elektroda.pl/51_1238341728.jpg

    to sa zdjecia simmeringów po obydwu stronach silnika - sprawdz czy nie ma widocznych plam oleju i czy nie sa uszkodzone. gdy bedziesz ial juz sciagniety tłok, magneto, wario, itd, sprawdz czy korbowod obraca sie bez oporow, czy nis;ychac odglosow tarcia w lozyskach.

    Dodano po 4 [minuty]:

    gdy bedziesz to wszystko skladaj w czlosc to pamietaj, zeby strzałka na tłoku była skierowana w strone kolektora wydechowego, lub mowiac prosto, do dołu. :) i nakretki na glowicy tez na krzyz dokrecaj:)

    0
  • #22 29 Mar 2009 18:14
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    dzieki za to wszystko :P z odkrecaniem to wiem ze na krzyz- wszystko tak sie rozkreca :P wiesz, nie dawaj narazie nic wiecej, bo mnie nie dopuszczaja do skutera... Powiedzieli ze jest wyregulowany i nic tam nie trzeba krecic, wkurzyli mnie, bo zawracam CI du*e a oni i tak wiedza swoje... Same te informacje przydadza sie komus w przyszlosci :D sam moze sie dobiore potajemnie do motoru :D dzieki :D

    0
  • #23 07 Lip 2009 23:09
    Mateł1916
    Poziom 1  

    Mam takie pytanko czy regulacja gażnika w yamaha ovetto jest taka sama jak w aprila area 51? Jka nie to czy orientujesz się jakie są ustawienia bo mama taki sam problem. Za odp z góry dzieki

    0
  • #24 26 Lip 2009 19:37
    Bo-lerro
    Poziom 9  

    Witam ponownie po kilkumiesięcznej przerwie ;)
    Jako ze jest to moj temat, wiec nie zakladalem nowego i kontynuowalem ten :)

    Mam problem, powazny. W tym modelu przednie zawieszenie jest przymocowane jedna srubą- ta sprezyna amortyzacyjna i (chyba) wahacz... Moj brat mial wypadek, kazdy wie jak wygladaja polskie drogi ;] jechal i wjechal w dziure- nie dalo sie jej ominac, urwalo mu srube i nie udalo mu sie utrzyamc motoru i sie przewrocil.... Na szczescie tylko obdarl skore i zjechal plastik w motorze :) I teraz mam pytanie: Jak zrobic zeby ta sruba sie nie zrywala? bo to mu sie zdazylo juz 2 raz, za 1 razem tylko motor sie zatrzymal i mu sie nic nie stalo.... Czy da sie zrobic tak, zeby sruba byla trzymana z obu stron? Bo ona ma mocowanie z 1 strony i to przy uderzeniu dziala jak gilotyna i ucina srube. Mial ktos z tym problem? Jak sobie z tym poradzic? bo chlopak nie chce sprzedawac motoru i szukamy jakiegos wyjscia ;) Macie jakis pomysl? Pomozcie :)

    0