Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiesta 1,4 pełen wtrysk problem

kamil0610 28 Mar 2009 19:00 4739 37
  • #31
    kamil0610
    Level 11  
    moi drodzy powiem tak:
    na fiesta klub powiedzieli mi że ten silnik to krwiopijca...
    a ja to obalam na ok(wg. moich obliczeń fiesta spaliła mi 4 litry na 80km.
    a paliła 10-11. pomógł format kompa. auto jest słabsze ale spalanie niemożliwe;p
    format wyglądał następująco:
    -odłaczenie akumulatora na ok 10-15 min.
    -dotknięcie obu klem w celu rozładowania resztki napięcia znajdującego się w instalacji
    -podłaczenie klem
    -odpalenie bez żadnej ingerencji poprzez dodanie gazu
    -pozostawienie na te 3-4 min.
    -potem przez 2 min. trzymałem na ok 1200-1400 obr.
    -a potem przejażdzka te 8 km na początku powoli a potem coraz większe prędkości i ciągnięcie na biegu do 4-5 tys.

    jak narazie wszystko chodzi dobrze silnik jest elastyczniejszy nie ma dziur w "ciągnięciu jak przedtem. jest słabszy ale coś za coś.
    obroty mi spadaja do tego tys. coraz lepiej ale dalej falują. ale to wina sondy. jak narazię Dziękuję wszystkim bardzo za pomoc i mam nadzieje ze ten temat też pomoże posiadaczom tego silnika.:)
    wymienie sonde i dam znać jak z tymi obrotami.



    a co do tego silnika w tym nadwoziu to jest że tak się wyrażę unikatem. ponieważ z tego co mi wiadomo to ten silnik jest montowany w escortach po 95 rok a fiesta jest z 94r. i zawieszenie też mam po 95. jak już pisałem wcześniej.

    pozdrawiam wszystkich i Fiesta klub się nie umywa;)

    P.S. po wymianie sondy musze resetować kompa??
    czy wystarczy wyciagnąć bezpiecznik 3A??
  • #32
    marek1977
    Level 33  
    Możesz wyjąc bezpiecznik KAM. Zresetowałeś moduł, ale usterki nie naprawiłeś, więc jeżeli jest gdzieś usterka problem wystąpi ponownie.
  • #33
    autoz
    Level 14  
    z tego co pamietam z zmierzclych czsow ford z 94 podlega diagnostyce proceduralnej

    i
    czasowej
    KEO
    KOER
    SWICH
    + testy na żądanie
    w swrwisach obecnie nikt nie pamięta o tych starych procedurach
    ani wds ani ids tego nie uczyni
    trzeba użyć starego FDSa
    albo przecyzyjnie przeprowadzic diagnostykę znając procedury czasowe
    czyli wprowadzić auto w tryb>>>
    8 min na regulacje
    wyprowadzić z trybu>>>>
    miłej zabawy
  • #34
    marek1977
    Level 33  
    W serwisach pamiętają o tych procedurach - o to sie nie martw. IDS programuje pod koniec procedury diagnostycznej. FDS to już przezytek większy niż win95
  • #35
    autoz
    Level 14  
    moja wypowiedz odnosila sie do auta z 1994 rok

    apropo sprzetu diagnostycznego pracowalem na wszystkich:)
    jak chcesz mi pokazac jak ids robi fieste z 94 to chetnie zobacze
    jednak jezeli uwazasz ze masz racje
    i
    skoro tak jest jak piszesz to w czym problem:)?

    w przejściówce 16 na 3,2 :)
  • Helpful post
    #36
    marek1977
    Level 33  
    No 16 stykowego złącza DLC nie ma :). Przecież każdy już wie jak odczytać kody (diodą), wykasować kody (odpięcie akumulatora lub wyjęcie bezpiecznika) i wykonać procedurę programowania modułu (opisane wyżej).
  • #37
    autoz
    Level 14  
    z pewnością
    a ja zastanawialem sie nad wdr i przez zlacze od tylu sterownika

    Dodano po 15 [minuty]:

    nie pamiętam zeby w eecIV byla procedura zapisywania tabeli KAM poprzez wyjęcie bezpiecznika

    można oczyścić całkiem pamięći ale wtedy diagnostyke trzeba powtorzyć

    w 1994 roku faktycznie nie bylo windowsa 95:)
    a fiesta już jezdziła
    nawet stary wds przy tej fiescie może tylko zakwiczec i ewentualnie się zawiesić ids jest wykonany pod katem nowych autek,
    wiec proponuje zaniechac naszej pyskowki

    proponuje naprawe tego auta rozpocząc od ustabilizowania problemow zasilania Ucc i przewodów masowych
    tak żeby impedancja masy na szarym przewodzie od sondy nie przekraczala 5 ohm
    zawor powietrza dodatkowego umyć lub wymienić
    wykonać jazde pr
  • #38
    kamil0610
    Level 11  
    ja jeszcze się nie znam na diagnostyce kompa, ale wiem ze w fieścinie mam po prawej stronie za deską rozdzielczą komputer(tak mi się wydaje) i ma on złącze podobne jak np. przy karcie graficznej.
    wiem ze w fieście jest złącze Diagnostyczne (mojej) tu jest napisane gdzie:

    https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6328153#6328153

    i powiedzcie mi jak to ma być ta dioda??

    Dodano po 6 [minuty]:

    a co do tego spalania to wyszło mi na 100 km/ 6-7 litrów w cyklu mieszanym jadąc z obciążeniem 5 osób i jadąc w porywach 130km/h no czyli tak jak miasto. na trasie w 5,5-6 bym się zmieścił może mniej zależy;p
    ale bez porównania ze na 5 litrach ciężko było wyrobić 50km
    format pomógł:)

    a co do tej przepływki w które zaciski mam się wpiąć i jakie wartości napięcie powinny być przy danych wartościach obrotów??

    Dodano po 42 [minuty]:

    panowie lepiej kupić sonde czy emulator??