Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Mondeo 1.8TD regulacja obrotów

tomasz15071985 24 Mar 2009 22:15 22896 18
  • #1
    tomasz15071985
    Level 10  
    Mam mondeo 1.8td jest slaby chodzi jak bez turbo zdejmujac waz lączacy turbine z kolektorem ssacym chodzi tak samo jak z zalozonym a wieje duzym strumieniem powietrza. sprawdzilem rowniez uklad wydechowy odlaczylem tlumik bezposrednio od kolektora i to samo brak mocy, odlaczylem przewod od pompy tam gdzie idzie powietrze dmucha bardzo slabo sprawdzilem ustawienie paskow jest ok.czy jest mozliwe ze pompa jest od zwyklego disla a podaje za malo paliwa, czy jest mozliwosc zwiekszenia dawki paliwa a jak tak to w jaki sposob to zrobic lub prosilbym o pomoc w tej sprawie lub schemat tej pompy silnik 1.8 TD pompa lucas jak sprawdzic czy ta pompa jest od 1.8TD bo moze poprzedni wlasciciel kupil zla pompe niewiem sam prosze o pomoc
  • #2
    CARISMA
    Level 13  
    z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany ulegaja uszkodzeni i wtedy w wężyku pojawia się ropka i jest problem, albo zacina się ten tłoczek i zależy w jakiej pozycji jeśli w pozycji zamkni etej to nie będzie dymił ale tez i mocy nie będzie, oblukaj ten zawór ,,booster" i ten wężyk
  • #3
    tomasz15071985
    Level 10  
    Kolego dzieki za podpowiedz ale nietety dzis to sprawdzilem i niestety jest wszystko wporzadku z tym zaworkiem mialem to cale rozebrane i przeczyszczone i nie pomoglo prosze o kolejne wskazówki
  • #4
    Mirek.tok
    Level 19  
    Jakie ciśnienie daje turbina?-0K 0.8 atm. A jak ustawiłeś ten zawór wykręcenie śruby centralnej z nakrętką (14mm klucz) powoduje reakcje zaworu przy niższym ciśnieniu(zwiekszenie dawki) TEGO ZAWORU NIE REGULUJE SIE NA SILNIKU TYLKO NA STOLE PROBIERCZYM WG. KARTY PRÓB
  • #5
    Meteor80
    Level 15  
    Witam.
    Jeśli to stary model mondeo tzn do 1996 roku to ja miałem taki przypadek.
    Stojąc przodem do silnika od lewej strony idzie metalowa rurka z przodu silnika i po prawej stronie silnika założone jest 15 centymetrowe gumowe kolanko które lubi pęknąć. i ucieka ciśnienie. Trzeba to wymienić ale niestety występuje razem z metalową rurką i kosztuje koło 170 złotych. można skleić klejem do szyb samochodowych i owinąć taśmą. U mnie działało ponad rok a potem pozbyłem się auta.
    pozdrawiam.
  • #6
    tomasz15071985
    Level 10  
    tak naprawde ta śruba regulowalem patrzac na obroty silnika jak byly najwyzsze to tak zostawilem a jesli chodzi o to kolanko to niestety jest ok sam juz naprawde nie wiem co to moze byc turbina daje 0.7 moze to jest poprostu wadliwa pompa i trzeba ja wymienic no nie mam juz na to sil
    jak macie jeszcze jakies pomysly to dzieki pozdrawiam
  • #7
    stachu121
    Level 19  
    A jaki przebieg masz na liczniku?
    Jak odpala po nocy?
    Ciężko czy normalnie?
  • #8
    Mirek.tok
    Level 19  
    Wykręć tą srube od zaworu sterowanego przez turbo -zmienisz charakterystykę sprężyny i bedzie szybciej reagował na ciśnienie z turbiny (większa dawka)
  • #9
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Witam ja sugerowal bym jeszcze sprawdzic ciegno na turbinie od gruszki ciśnieniowej czy nie jest przytarte
  • #10
    tomasz15071985
    Level 10  
    na poczatku odpalal ciezko ustawilem zaplon zgodnie ze znakami i rozrzad tez zgodnie z znakami tez odpalal ciezko teraz zmienilem troszke zaplon na pompie na fasolkach o grubosc wlosa i pali na dotyk na cieplym i na zimnym przebieg auta 196.000 ciegno jest ok
  • #11
    AUTO-MAR
    Level 20  
    Obawiam się że będzie problem z pompą ale nie chcę strzelać
  • #12
    tomasz15071985
    Level 10  
    wkocu udalo mi sie cos zrobic podnioslem cisnienie na wtryskiwaczach o 15 atmosfer bylo 150 zwiekszylem do 160 i jest znaczny efekt teraz turbo sie zalacza od 2800 obrotow ale jeszcze to nie jest to bede kombinowal dalej dzieki wam za rady prosze o kolejne bo teraz to moze byc juz tylko regulacja
  • #13
    vwojtek
    Level 2  
    witam jak moge to podlacze sie do tematu mam podobny przypadek ...
    w zeszlym roku gosciu zmienil mi silniczek na endura z 99roku przy czym na starcie spalil mi sprzeglo i wsadzil z poprzedniego silnika TD z 95 roku
    od tego czesu powiem tak ze na starym silniczku samochod zbieral sie jak ogupialy a ten ladniej pracuje ale predkosc max to 150 i zniera sie nie bardzo....

    pojechalem na stacje aby sprawdzili mi rozrzad - powiedzieli ze ustawili ja na nowo (oczywiscie skasowali kasiorke) ale ja roznicy nie widze...:(

    piszecie tu aby sprawdzic np booster - ma ktos zdjecie jak to wyglada?

    turbinke u mnie slychac i waz do intercoolera robi sie wielki jak dodaje gazu - wiec chyba ok?

    w poprzednim silniczku poszla mi glowica - 2 x planowalem ale pozniej juz plyn z chlodnicy dostawal sie do oleju - auto strasznie kopcilo - bralo olej prawie tyle co ON :P i inne rzeczy ....
    - i tu mam pytanie czy moze nie mam zawalonego ukladu wydechowego?

    sam juz nie wiem - z jednej strony to mam go dosyc a z drugiej .....szkoda mi juz tyle w niego wsadzilem....


    pozdrawiam i czekam moze ktos mi pomoze:P
  • #14
    bocian.80
    Level 2  
    czytalem wasza dyskusje na temat tzw. boostera. jak go rozebrac zeby wyczyscic membrany i tloczek?bo troche mi sie poci olejem i chce to zrobic. prosze o pomoc.
  • #15
    Mirek.tok
    Level 19  
    Musisz mieć zestaw uszczelnień gumowych (oring) Poprostu się go wykręca :najpierw nakrętka klucz14 poluzować delikatnie i wykręcić z całą tulejką (ważne ile wystaje tulejka nad śrubę )uwaga na sprężynkę zdejmujesz metalową osłone i wykręcasz całe urządzenie ,by dostać się do membran odkręcasz 3 śrubki (dwa rodzaje membran nie zamienne . Jak pisałem bez kompletu uszczelnień nie rozbieraj
  • #16
    bocian.80
    Level 2  
    dzieki za odpowiedz. ale zlapac za niego calego i probowac odkrecic? gdzie jest ta sruba na klucz 14? i czy wiesz ile kosztuje zestaw uszczelnien i gdzie go dostac.
  • #17
    Mirek.tok
    Level 19  
    22 8416361 Nakrętka na 14 klucz na bosterze przytrzymuje metalową osłonę i jest zarazem zabezpieczeniem śruby regulacyjnej
  • #18
    bocian.80
    Level 2  
    kto da mi namiar na kogos kto naprawi mi boster w mondeo 99rok? bardzo prosze o pomoc

    Dodano po 2 [minuty]:

    jestem z woj lodzkiego
  • #19
    tomasz15071985
    Level 10  
    temat uważam za zamknięty z jednego tematu zrobiło się ich mnóstwo