Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra H - kontrolki kierunkowskazow i aku wariuja

yaqbi 25 Mar 2009 08:17 4977 19
  • #1
    yaqbi
    Level 10  
    Prosze o pomoc: w mojej astrze III 1,7 cdti kombi 2004 w czasie jazdy stalo sie cos dziwnego:

    - nagle zapalila sie kontrolka swiatla przeciwmgielnego przedniego
    - po wlaczeniu przeciwmgielnego - zapalila sie kontrolka tylnego
    - po zapalaniu tylnego - zaplaila sie kontrolka zaplonu (zolty komputerek ze smigielkiem w srodku)
    - po odpieciu pasa zapalila sie i zaczela mrugac kontrolka akumulatora
    - po wylaczeniu przeciwmgielnych pozostala kontrolka przedniego (zielona)

    Silnik da sie uruchomic i pracuje rowno, bez problemu. Alternator dziala nie ma strat pradu. Nadal po wlaczeniu silnika i w czasie jazdy wystepuja powyzsze problemy.

    Serwis od dwoch dni szuka przyczyny i nie moze znalezc.

    Powymieniali chyba juz wszystkie mozliwe wlaczniki, kostki itp. Teraz przegladaja kolejny dzien instalacje wiazka po wiazce i nie moga znalezc.

    Pomocy please!!
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #3
    +/-
    Level 12  
    Czy sprawdzałeś nap z regulatora, dyskoteka pojawia się po przekroczeniu 15V , lub brak masy
  • #4
    yaqbi
    Level 10  
    napiecie przy wylaczonym silniku na akumulatore ok 12,3 V po wlaczeniu silnika 13,6 V

    przyznam szczerze ze sie nie znam na pradzie w ogole i przeraza mnie niemoc serwisu

    wypytam dzis o kody i podam na forum

    pozdrawiam
  • Helpful post
    #5
    bartek_j
    Level 35  
    Kiepski serwis.
    Rozumiem że światła itp działają prawidłowo ?
    Na moje to problem w zegarach raczej będzie i to czysto elektroniczny.. Jeżeli ASO to pewnie zaproponują wymianę zegarów za kupę kasy. A może można naprawić, tyle że oni sie w to nie bawią.. ;)
    Możesz tez iść w uzywkę ale to też nie takie proste, bo pozostaje sprawa kodowania..
  • #6
    yaqbi
    Level 10  
    Światla dzialaja prawidlowo ale kierunki juz nie. Przy wlaczeniu kierunku wlaczaja sie awaryjki :)

    A serwis rzeczywiscie "nie pierwszego sortu" choc w centrum poznania paktycznie

    pozdro
  • Helpful post
    #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    yaqbi
    Level 10  
    Czy ta centrale sie wymienia jako element? Jesli tak to czy nie wpadli by na to w serwisie? W przyblizeniu jaki koszt wymiany magistrali? I tak to zrobie tylko czy nie dostane zawalu :(

    Pozdr
  • Helpful post
    #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    yaqbi
    Level 10  
    bartek_j wrote:
    Kiepski serwis.
    Rozumiem że światła itp działają prawidłowo ?
    Na moje to problem w zegarach raczej będzie i to czysto elektroniczny.. Jeżeli ASO to pewnie zaproponują wymianę zegarów za kupę kasy. A może można naprawić, tyle że oni sie w to nie bawią.. ;)
    Możesz tez iść w uzywkę ale to też nie takie proste, bo pozostaje sprawa kodowania..


    Trafiony zatopinoy - rzeczywiscie zegary - podlaczyli inny modul i dziala wszystko ok. rzeczywiscie nie naprawiaja tego. Coz nie mam czasu na uzywki ani naprawy wiec kupuje nowy - oj zaboli kieszonka.

    Dzieki za trafienie - gdyby nie sygestia pewnie do dzis by szukali...

    Pozdro!!
  • Helpful post
    #11
    bartek_j
    Level 35  
    To pamietaj zabrac t trafione.
    Wystaw je na alledrogo, jako uszkodzone, komus sie przydadza..
    A ile noweczki stoja, z ciekawosci ?
  • #12
    yaqbi
    Level 10  
    1040 PLN sprowadzaja "ponoc" z niemiec bo w centralnym magazynie w polsce nie ma :(
  • #13
    d_danie_l
    Level 11  
    Witam. Dołączę się do dyskusji może ktoś mi pomoże. Posiadam taką samą astre jak kolega na początku i wszystko było ok jak ją blacharz nie rozebrał do malowania. Po złożeniu nie działa licznik, podczas włączania zapłonu załączają się światła mijania i awaryjne których nie można wyłączyć jedynie zdejmując klemę.....może ktoś miał taki przypadek..
  • #14
    yaqbi
    Level 10  
    zeby sprawdzic czy czasem to nie wina konsoli zegarow (tak bylo u mnie) musialbys podlaczyc nowe (lub z innego auta) zegary i odpalic - wtedy bedziesz mial pewnosc ze to nie zegary

    pozdrawiam
  • #15
    remus1
    Level 11  
    czasami starczy dac mase dodatkowa w kostki przelacznika kierunkowskazow
  • #16
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    Tych części się nie naprawia. nie zezwala na to zarząd GM, a jeśli serwis postępuje wbrew ich prykazom to zabierają koncesje lub nakładaja kare. a takich części często nie ma w magazynie centralnym w polsce. a jeśli chodzi o to jak klient chce zabrać starą uszkodzoną część to dopłaca 40% wartości części nowej miałem styczność z serwisem opla i zrezygnowałem z tego widząc co się tam dzieje.

    Dodano po 5 [minuty]:

    yaqbi wrote:
    zeby sprawdzic czy czasem to nie wina konsoli zegarow (tak bylo u mnie) musialbys podlaczyc nowe (lub z innego auta) zegary i odpalic - wtedy bedziesz mial pewnosc ze to nie zegary

    pozdrawiam

    Jaqbi odpada podmiana zegarów w tym samochodzie bo żeby działały trzeba je zaprogramować
    remus1 wrote:
    czasami starczy dac mase dodatkowa w kostki przelacznika kierunkowskazow

    to nie jest "maluch" czy "kredens" że podłączyłeś dodatkową mase i wszystko śmigało tutaj kierunkami steruje moduł CIM a tam juz jest komunikacja po szynie CAN tak więc kolego jest wiecej zabawy niż ci się wydaje
  • #17
    d_danie_l
    Level 11  
    Oczywiście masa jest w kostce przy zegarach na dwóch przewodach i po włączeniu stacyjki plus na jednym. Za jakieś 2 dni będzie podpięty pod komputer. A mała ciekawość zaprogramować licznik może osoba która posiada porządny sprzęt (kable i oprogramowanie bosch) czy tylko serwis??
  • #18
    bartek_j
    Level 35  
    Sprzęt, ale nie ten o który masz na myśli.
  • #19
    tomekkoszalin87
    Level 15  
    zegary programuje się techem 2 z przystawką candi inne programy i kable moga narobic tylko problemów
  • #20
    d_danie_l
    Level 11  
    Witam
    Już wszystko zrobione licznik nie działał gdyż nie łączyła masa przy błotniku i coś sie spaliło w liczniku jakiś niewielki element, a reszta to musiał skanować cały system. Cały koszt naprawy 350zł.