Koledzy - proszę o radę.
Historia jest długa i żeby nie przedłużać wypiszę "założenia początkowe" bez zbędnych komentarzy:
1. Wymieniony reduktor gazu i komputer sterujący Elpigaz
2. Zregenerowane i skalibrowane wtryskiwacze gazu (Stella) - kalibracja była sprawdzana ponownie po jakims czasie- wszystko było OK
3. Wymienione: kopułka, palec, przewody i świece zapłonowe
4. Świece wykręcone ponownie po jakimś czasie celem zmniejszenia przerwy do 0,7mm (dodam, że wszystkie świece wyglądały prawidłowo: świeca sucha, bez nagarów o lekko szaro-brązowym zabarwieniu)
6. Na benzynie auto chodzi wzorowo - jednak gdy jeździłem tylko na benzynie przez ponad tydzień, to pojawiał się błąd o kodzie błyskowym "21". Tester OBD2 pokazuje błąd P0140 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - brak aktywnosci". Jednak lampka MIL z reguły gaśnie po jakimś czasie.
Przechodzę do meritum - auto na gazie chodzi w zasadzie bardzo dobrze oprócz krótkiego momentu, kiedy to wstępnie nagrzany silnik przełącza się na LPG. Przez kilka kilometrów wyczuwalne jest wypadanie zapłonów 3-cylindra (błąd P0303), ale tylko na obrotach jałowych i niskich obrotach przy ruszaniu.
Gdy silnik nagrzeje się - problem znika całkowicie.
Podejrzewam, że może to miec coś wspólnego z błędem sondy lambda.
Powiedzcie proszę co konkretnie oznacza błąd P0140? Móje auto ma 2 sondy: przed i za katalizatorem. Jak one są identyfikowane w kodach błędów (czyli co oznacza "Bank 1 czujnik2")?
Inne rady i sugestie będą mile widziane, bo mi brak już jest pomysłów.
Dodam jeszcze, że jestem zaopatrzony w program do Elpigazu wraz z mapami wtrysków - eksperymenty na tym polu nie przyniosły rezultatów, mimo ze konsultowałem sprawę z Elpigazowym fachmanem (naprawdę dobrym).
Pozdrawiam
Mariusz - Dodge Caravan V6 3.0 '99
Historia jest długa i żeby nie przedłużać wypiszę "założenia początkowe" bez zbędnych komentarzy:
1. Wymieniony reduktor gazu i komputer sterujący Elpigaz
2. Zregenerowane i skalibrowane wtryskiwacze gazu (Stella) - kalibracja była sprawdzana ponownie po jakims czasie- wszystko było OK
3. Wymienione: kopułka, palec, przewody i świece zapłonowe
4. Świece wykręcone ponownie po jakimś czasie celem zmniejszenia przerwy do 0,7mm (dodam, że wszystkie świece wyglądały prawidłowo: świeca sucha, bez nagarów o lekko szaro-brązowym zabarwieniu)
6. Na benzynie auto chodzi wzorowo - jednak gdy jeździłem tylko na benzynie przez ponad tydzień, to pojawiał się błąd o kodzie błyskowym "21". Tester OBD2 pokazuje błąd P0140 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - brak aktywnosci". Jednak lampka MIL z reguły gaśnie po jakimś czasie.
Przechodzę do meritum - auto na gazie chodzi w zasadzie bardzo dobrze oprócz krótkiego momentu, kiedy to wstępnie nagrzany silnik przełącza się na LPG. Przez kilka kilometrów wyczuwalne jest wypadanie zapłonów 3-cylindra (błąd P0303), ale tylko na obrotach jałowych i niskich obrotach przy ruszaniu.
Gdy silnik nagrzeje się - problem znika całkowicie.
Podejrzewam, że może to miec coś wspólnego z błędem sondy lambda.
Powiedzcie proszę co konkretnie oznacza błąd P0140? Móje auto ma 2 sondy: przed i za katalizatorem. Jak one są identyfikowane w kodach błędów (czyli co oznacza "Bank 1 czujnik2")?
Inne rady i sugestie będą mile widziane, bo mi brak już jest pomysłów.
Dodam jeszcze, że jestem zaopatrzony w program do Elpigazu wraz z mapami wtrysków - eksperymenty na tym polu nie przyniosły rezultatów, mimo ze konsultowałem sprawę z Elpigazowym fachmanem (naprawdę dobrym).
Pozdrawiam
Mariusz - Dodge Caravan V6 3.0 '99