Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2.0 dTi 2000 r. Wyciek oleju

26 Mar 2009 06:26 4438 8
  • Poziom 10  
    Witam!

    Z rury łączącej turbinę z intercoolerem przecieka olej. Rura jest cała, a wycieki są na złączach. Są jednak na tyle duże, że zaolejony jest cały rozrusznik.
    Mechanik stawia na:
    - brudna odma (odolejacz) - może tam coś jest co powoduje, że olej nie spływa
    - zabity filtr powietrza - wkład był naprawdę zajechany
    Turbina chodzi "na oko" normalnie - przy wchodzeniu na obroty lekko gwiżdże, moc jest ok.
    Ja stawiam (po długim goglaniu):
    - przeciekają uszczelnienia w turbinie.

    A może coś jeszcze?

    Być może łączy się to z drugim problemem:
    Rano ma problem z paleniem, to wygląda tak, że po kilkakrotnym podgrzaniu i zachechłaniu silnik zapala nierówno i za chwilę gaśnie. Tak 2-4 razy. Jak już zapali normalnie, to każde następne odpalenie w ciągu dnia jest na dotyk.
    Mechanik stawia:
    - słaba kompresja - no nie wiem, najechane 265 kkm, ale kompletnie żadnego niebieskawego dymku ani zapachu oleju
    Ja stawiam:
    - coś z podawaniem paliwa, cofa się/zapowietrza
    - zapchany filtr paliwa

    Wolałbym swoje pomysły...

    Proszę o pomysły lub wskazanie, że mechanika lub moje koncepcje są do d... (co by nie szukać niepotrzebnie)
    Mechanik, że normalny gość i jak mu się podpowie to się nie obrazi tylko ucieszy, że szybciej robota zrobiona.

    dzięki z góry
  • Poziom 19  
    Najpierw sprawdż swoje pomysły, ale przy tym przebiegu to raczej normalne że jest olej w przewodach powietrza. Chociaż mój VW Tdi ma 327 tys i jak się zdejmie przewód to jest lekki osad(z zewnątrz nic nie widać).
  • Poziom 10  
    Problem z odpalaniem banalny - padnięte wszystkie świece. Czyli nie jest tak źle z silnikiem skoro w sumie odpalił przy -2 bez podgrzewania.

    piomoto napisał:
    ... przy tym przebiegu to raczej normalne że jest olej w przewodach powietrza. ...


    Czyli jak rozumiem z czasem następuje rozszczelnienie smarowania turbiny i jak kapie to pozostaje tylko regeneracja/wymiana?
  • Poziom 1  
    mokre przewody to normalne przy takim przebiegu,jeżeli nie pali jak jest zimny i nie chodzi równo świece żarowe
  • Poziom 2  
    Witam



    Szanowni koledzy mam LAGUNĘ rocznik 1998 silnik F9Q 716 tzw [LI phII], wiem że temat nie jest już świeży ale niestety mam ten sam problem co Zdzicho51, z tym że auto odpala ale cieknie olej i to konkretnie od strony turbiny. Regenerowałem ją jakieś 7 tyś km temu więc zakładam, że to nie z niej, choć mechanik, który ostatnio naprawiał mi rozrusznik stwierdził, że to na łączeniu wyjścia z turbiny do węża intercoolera jest wyciek ze względu na uszkodzoną uszczelkę. Widziałem tą uszczelkę i rzeczywiście wygląda jakby ktoś ją pogryzł i wypluł natomiast mechanik mówi ze to normolane bo z oleju wytrącają się opary siarki, na które guma nie jest odporna stąd teoretyczny wyciek.
    Wyciek doprowadzil do uszkodzenia rozrusznika itd, aczkolwiek w weekend zdemontowałem rury i szczerze mówiąć żeby pływał w nich olej to nie powiem, suche też nie były, raczej "zaparowane" olejem niz zalane. I teraz kilka pytań:

    1.Czy to możliwe że po regeneracji po tak krótkim czasie puściło uszczelnienie w turbinie? Od razu zaznaczam że nie jestem lekkomyślnym młodzianem i wiem jak należy dbać o turbo, wiem ile kosztuje naprawa tego urządzenia.

    2. Czy przez odmę może pchać aż tyle oleju żeby przepychało to przez turbinę i kapało na rozrusznik?

    Dodam tylko że polecono mi wymianę tej uszczelki, niestety w sklepie jest tylko w oryginale z rurą, choć w jednym z 3 sklepów pan miał poważne wątpliwości czy ta uszczelka jest w komplecie czy to nie jest sama rura, znalazłem tez na jednym z forów aby ja dorobic z silikonu bo on jest olejo i temeperaturo odporny dodatkowo znosi ciśnienie do 100 barów poniżej link do tego info:


    trzeba sie zalogować:
    http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?&showtopic=61731&pid=552986&st=0&

    z góry dziękuję za odpowiedzi i podpowiedzi
  • Poziom 10  
    Cytat:
    1.Czy to możliwe że po regeneracji po tak krótkim czasie puściło uszczelnienie w turbinie?

    Możliwe, chociaż to zdecydowanie mały przebieg po naprawie.

    Co do drugiego pytania - u mnie po zmianie wkładu filtra powietrza (i pilnowaniu jego stanu) ilość "wykapywanego" oleju zminiejszyła się tak, że przestał to być jakikolwiek problem.

    Łączenia rur zostały u mnie "naprawione" dobrą taśmą (wzmacnianą włóknem) i jak na razie przez rok jest spokój.
  • Poziom 2  
    Możesz podać nazwę tej taśmy, a tak na marginesie szwagier podpowiedział mi, że firma 3M robi taśmy samowulkanizujące do przewodów olejowych wysokiego napięcia (on pracuje w zakładzie energetycznym), stwierdził ze skoro tam jest olej i temeperatura to taka taśma powinna załatwić temat, jak sądzicie?
  • Poziom 10  
    To była "jakaś lepsza" (ale wcale nie najdroższa) taśma z castoramy.

    "Przewody olejowe wysokiego napięcia" - co to takiego?
  • Poziom 35  
    Panowie skoro F9Q daje olej na tłoki to następne jest samozassanie oleju i roz.......enie silnika.
    Pozatym jak cieknie ze złaczy gumowych to sie je wymienia.
    AFN i jego koledzy maja taki kawałek gumy który lubi pękać od spodu i fiaciki też też.

    Jakie taśmy samoprzylepne ! Tu jest ciśnienie i olej i temperatura.