Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BitComet - Nasłuchiwanie portów jest zablokowane

marcin6660 26 Mar 2009 12:58 25981 19
  • #1
    marcin6660
    Level 15  
    Mam router TP-Link TD-8910G i internet z Netii. Jak skonfigurować router by nie pisało w BitComet 1.10 po prawej na dole że Nasłuchiwanie portów jest zablokowane ( żółta lampka) ??? Proszę o instrukcję krok po kroku.
  • Helpful post
    #2
    soulreaver1
    Level 21  
    Krok po kroku to ci nie powiem bo nie znam tego routera, ale generalnie chodzi o to że musisz przekierować porty. Poszukaj w routerze opcji port forwarding lub (najlepiej) port triggering i ustaw zakres portów jaki jest ci potrzebny np. 1-65500
  • #3
    marcin6660
    Level 15  
    Jest taka opcja: NAT -- Port Triggering Setup
    W niej Add i remove
    Po wejściu w Add:
    Application Name:
    Select an application: i tam do wyboru kilka
    Custom application: miejsce na wpisanie nazwy
    Poniżej rubryki wg. kolejności od lewej:
    Trigger Port Start ,Trigger Port End ,Trigger Protocol ,Open Port Start, Open Port End ,Open Protocol
    W Trigger protocol oraz w Open protocol do wyboru: TCP/UDP , TCP lub UDP w pozostałych pola do wpisania jakis wartości.
    Jest 8 rzędów tych tabelek
    Co gdzie powpisywać ???
  • #4
    soulreaver1
    Level 21  
    Custom application: cokolwiek

    Trigger Port Start: 1
    Trigger Port End: 65500
    Trigger Protocol: UDP
    Open Port Start:1
    Open Port End: 65500
    Open Protocol: UDP

    później zrób to jeszcze raz, tylko zamiast UDP daj TCP.



    Trigger Port Start: 1
    Trigger Port End: 65500
    Trigger Protocol: TCP
    Open Port Start:1
    Open Port End: 65500
    Open Protocol: TCP
  • #5
    marcin6660
    Level 15  
    Wpisałem wszystko jak podałeś i jak nacisnę Save to wyskakuje taki błąd:
    Error: port 21 has been used by other module!
  • #6
    soulreaver1
    Level 21  
    Ja ci podałem te porty przykładowo. Sprawdź w ustawieniach torrenta których portów używa i je przekieruj.
  • #7
    marcin6660
    Level 15  
    Bardzo ci dziękuje kolego za pomoc ale proszę poprowadź mnie do końca z tymi ustawieniami bo coś nie kumam.
    W ustawieniach BitCometa mam tak:

    Port nasłuchu 65500
    Włącz konfigurację NAT/Firewall w ICS/ICF - zaznaczone (ptaszek)
    Włącz mapowanie portów UPnP - zaznaczone
    Usuń port NAT/Firewall kiedy istnieje - odznaczone

    Jakie dane ci jeszcze podać ???
    BitComet 1.10
  • #8
    soulreaver1
    Level 21  
    Ok. więc skonfiguruj router tak:

    Trigger Port Start: 65500
    Trigger Port End: 65500
    Trigger Protocol: UDP
    Open Port Start:65500
    Open Port End: 65500
    Open Protocol: UDP

    później zrób to jeszcze raz, tylko zamiast UDP daj TCP.



    Trigger Port Start: 65500
    Trigger Port End: 65500
    Trigger Protocol: TCP
    Open Port Start:65500
    Open Port End: 65500
    Open Protocol: TCP
  • #9
    marcin6660
    Level 15  
    Teraz się zapisało ale dalej zablokowany:
    A czy w NAT -- Virtual Servers Setup nie trzeba coś wpisać ???
    Select the service name, and enter the server IP address and click "Save/Apply" to forward IP packets for this service to the specified server.
    NOTE: The "Internal Port End" cannot be changed. It is the same as "External Port End" normally and will be the same as the "Internal Port Start" or "External Port End" if either one is modified.
    Remaining number of entries that can be configured:32
    Server Name:
    Select a Service:
    Custom Server:
    Server IP Address:192.168.1.
    External Port Start , External Port End , Protocol , Internal Port Start , Internal Port End
  • #11
    marcin6660
    Level 15  
    Zrobiłem wg. ostatniej podpowiedzi i świeci na zielono. Czyli chyba działa jak trzeba. Czy numer portu ma znaczenie czy obojętnie. Wielkie dzięki kolego soulreaver1
  • #12
    soulreaver1
    Level 21  
    Numer portu który masz ustawiony w kliencie torrenta musi mieścić się w zakresie który ustawiasz na routerze. np.w routerze masz przekierowany zakres portów 40000 - 65500, to znaczy że w kliencie torrenta możesz ustawić dowolny port z tego zakresu.
  • #13
    marcin6660
    Level 15  
    W NAT: Virtual Server ustawiłem port 21656 i tak samo w BitComet. W Port Triggering mam 65500. Czy dobrze ??? Działa i nasłuchiwanie portów jest dostępne (zielona lampka).
  • #14
    soulreaver1
    Level 21  
    Wygląda na to że w przypadku tego routerka ten "virtual server" załatwia sprawę przekierowania, podejrzewam że port triggering możesz wyłączyć. W moim routerze (jakiś tam westel...) przekierowania załatwiałem właśnie port triggering-iem, w twoim przypadku widać jest inaczej. W każdym razie jeśli masz zieloną lampkę to jest wszystko ok.
  • #15
    Expalmerka
    Level 9  
    Hejka!
    Mam BlueConnecta 7,2 MB. Używam BitCometa i wyświetla mi się napis "Nasłuchiwanie portów jest zablokowane. Wciąż możesz pobierac ale prędkośc nie będzie duża. Proszę sprawdzic swojego firewalla oraz konfigurację NAT Routera. Pobiera 1kb na sekundę albo wcale. Mając BlueConnecta oczywiście nie mam routera. Jak mam odblokowac jakiś port?

    Pozdrawiam!

    Moderated By Gusioo:

    Przestanie Koleżanka generować posty w różnych wątkach? Zdaje się, że tu jest to samo: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6687813#6687813

  • #16
    demonick7
    Level 10  
    No dobra, a idzie to jakos obejsc bez ingerowania w router?
    Mam w pracy i chyba mi te porty zablokowali.
    Jak wlaczam uTorrenta, albo BitCometa, to mi sie pojawia taki napis i strony mi nie wchodza :///
  • #17
    Darrieus
    Level 38  
    Quote:
    a idzie to jakos obejsc bez ingerowania w router


    Nie idzie.

    P.S. Fajna praca ;)
  • #18
    demonick7
    Level 10  
    Wiem.:D
    Ale tak soie mysle ze to moze cos innego.
    To wieszanie netu, przy wlaczaniu klientow to jest standard?
  • #19
    Darrieus
    Level 38  
    Nie to nie jest standard.

    Kup sobie premium na rapidshare, porty nie potrzebne, programy nie potrzebne nic się nie wiesza, i w pracy będzie działać :lol:
  • #20
    Kamilos1818
    Level 1  
    To że masz znasłuchiwanie portow zablokowane nie zalezy od tego jaki model routera jest. Ja tez taki problem mialem z tym ze w prawym dolnym rogu mialem zolta ikonke a nie zielona. W opcjach w bitcomet w pierwszej zakladce połaczenia i w punkcie port nasluchiwania musisz wpisac swoj numer portu nasluchu, bo jak jest zmieniaony ten numer to zawsze bedziesz mial ta zolta ikonke. A skad wziac ten numer? Poprostu zadzwonic do dostawcy neta i powiedziec ze chcesz swoj numer portu nasluchu. Ten numer portu wklepac w tamta rubryke i jest wszystko ok po zatwierdzeniu. nawet jest w dolnym rogu zielona ikonka i pobiera z maksymalna predkoscia.
    Pozdr...

    Dodano po 3 [minuty]:

    A i jeszcze cos zapomnialem dodac. Zadnych rodzajow proxy nie wybieraj i nie wpisuut tam zadnych numerow bo porty proxy byly uzuwane 5-10 lat temu.