Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

uszczelnienie głowicy w silniku dwusuwowym

26 Mar 2009 14:00 3976 13
  • Poziom 12  
    Witam,

    Czy istnieja jakaś pasta którą mógłbym posmarować uszczelkę pod głowicę silnika dwusuwowego aby poprawić szczelnośc.Chodzi o to że na powierzchni styku cylindra i głowicy sa drobne ryski które chciałbym uszczelnić a aluminiowa uszczelka nie wystarczy. Sylikon czy chermetyk chyba nie spełnik takiej funkcji, myslałem o jakiejś paście odpornej na wysoką temperaturę i jednoczesnie na benzynę.

    Pozdr.

    Robert
  • Poziom 26  
    Witam!
    Chodzi zapewne o silnik skutera lub motoroweru?
    Jeżeli tak to te małe ryski nie powinny przeszkadzać, a nawet powinny służyć lepszemu trzymaniu uszczelki.
    Proponuję w ogóle nie zwracać na to uwagi.
    Moja HONDA 4 suwowa ma nawet nacinaną głowicę po to aby uszczelki nie wywiało.
    Pozdrawiam!
  • Poziom 18  
    Silikonu bym nie polecał, ja kiedyś kleiłem wszelakie uszczelki w Komarze Hermetykiem.
  • Poziom 24  
    Napisz jaki to jest silnik i od czego. Może coś innego wymyslimy :)
  • Poziom 12  
    jawa 175 z lat 50-tych
  • Poziom 24  
    A nie można splanować trochę głowicy??? pozbedziesz się rys i zyskasz trochę mocy :D Ja tak zrobiłem ( dokładnie to oddałem do tokarza ) w jawce 50 :) a uszczelki wcale nie dawalem :)
  • Poziom 12  
    Ro nic nie da bo te rysy są na górnej części tuleji cylindra stykającej się z głowicą
  • Poziom 24  
    No to można wyszlifować to samemu ( papier ścierny na szybę na to kładziesz cylinder i pocierasz ).
  • Poziom 26  
    A ja mam super extra metodę z chirugiczną dokładnością stosowaną w modelarstwie:
    Najpierw bierzesz drewienko z grubym papierem ściernym, i trzesz to co chcesz.
    Potem zdejmujesz z drewienka i dajesz na drewienko drobny papier wodny, i "polerujesz" nim to co chcesz.
    Potem możesz pastą polerską to wygładzić.
    Jak chcesz zyskać mocy to planuj głowicę i ją wypoleruj.
    Pozdrawiam!
    Ps. taki trick: jako pastę polerską możesz zastosować pastę do zębów :twisted:
  • Poziom 24  
    Akurat tej metody modelarskiej nie polecam :) można jeszcze pogorszyć sprawę. Poprostu cylinder musi mieć płaską powierzchnię, a papierem z drewienkiem można wytrzeć "dziurę".
  • Poziom 26  
    Twarde drewno-sklejka musi być oczywiście bardzo równe, można to samo zrobić z kawałkiem szyby.
    Sposób dobry.
  • Poziom 39  
    jeśli szlifować coś na płasko to na kamieniu a nie tam papier ścierny na szybie (przy przesuwaniu elementu szlifowanego papier się podnosi przy krawędzi elementu)
    jeśli rysy są nieduże możesz zrobić uszczelkę z cienkiej miedzianej blachy
  • Poziom 32  
    witam, pod uszczelke i na uszczelke głowicy nic kolego nie dawaj bo ewentualne jej zdjecie bedzie niemozliwe, zdejm cylinder i głowice , jak masz płyte traserska to mozesz sprawdzić płaskość tych elementów albo za niewielkie pieniazki zakład zajmujacy sie szlifowaniem elementów silnika wyrówna te powierzchnie, nie płaskość rzedu 0,05 mm jest dopuszczalna w większosci silników , powodzenia
  • Poziom 39  
    Jawa nigdy nie miała pod głowicą żadnej uszczelki. Zastosowane uszczelnienie na zamek wystarcza doskonale, Chyba, że silnik pracował dłuższy czas z uszkiodzoną szpilką to trzeba będzie planować. Ale ty piszesz i jakichś rysach. Skąd się wzięły i jaki ich rozmiar?