Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Puma 1.7, 99r. nie spadają obroty biegu jałowego

26 Mar 2009 19:49 4374 14
  • Poziom 15  
    Po zapaleniu obroty ok.1,5 tys., przy zmianie biegów "zostają" na poziomie 3-4tys.
    W przypadku "przydusznia" silnika, po wrzuceniu na luz, obroty i tak wzrastają do poziomu 1,5-2tys.
    To samo dzieje się na benzynie i na gazie.
    Diagnostyka żadnych błędów nie podaje.
    "Lewego" powietrza raczej też nie łapie ("test papierosowy" zaliczony pozytywnie).

    Ma ktoś jakiś pomysł?
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 33  
    Odepnij VSS i przejedź się.

    No proszę po tylu latach pracy w tym zawodzie dowiaduję sie że w pumie jest silniczek krokowy :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    elektrit napisał:
    Marek, ja miałem podobną sytuację, jab blacharze pomylili wtyczki, wtyczke co ma iśc na czujnik wspomagania założyli na sprężarkę klimy.
    No i ster podniósł obroty bo dostał zwarcie jak z czujnika.


    Ale w tym przypadku do takiej pomyłki nie doszło. Nikt przy aucie nie ruszał żadnych wtyczek. A usterka przyplątała się i tyle.
  • Poziom 15  
    Ludzie, ale ja nie miałem samochodu u blacharza. Żona ma to auto od 5 lat, a poza tym nigdy nie było nawet przerysowane.
    Gdzie szukać tego czujnika VSS? Na obudowie skrzyni?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    Ale kabelek jest dosyć długi i powinienes dac radę odpiąć go z góry. gdzieś w okolicy serwa powinien być.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Nie pomogło, tzn. po wypięciu bez zmian.
    Za to po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu, obroty wróciły do normy.
    Teraz to już zupełnie nic z tego nie rozumiem. Bo pewnie niebawem będzie to samo :/
  • Poziom 26  
    Rozjeżdża się mapa sterownika przez źle ustawiony gaz.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Albo faktycznie szwankuje VSS i lekarstwem na to jest tajemna wiedza elektrita ;)
  • Poziom 15  
    Niestety, po ok. 1000km od resetu, problem powrócił...
    W tym czasie auto było na regulacji gazu i przeglądzie gwarancyjnym (instalacja BRC FlySequent, przejechane na gazie 15kkm)
  • Poziom 15  
    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
    Dodam, że po odpięciu czujnika VSS (zdjęcie wtyczki z czujnika) silnik nie daje się w ogóle uruchomić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 6  
    U mnie przyczyną był zepsuty czujnik ciśnienia wspomagania zmostkowałem go i jest dobrze. Znajduje się on po stronie pasażera na dole koło chłodnicy na wężu od wspomagania